Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Samochód [z PFRON - sprawny dojazd]


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3218 odpowiedzi w tym temacie

#61 dzidzia1985

dzidzia1985

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 464 postów

Napisano 17 czerwiec 2007 - 15:35

www.pfron.org.pl
  • 0
mam w sobie duże pokłady energi i ciepła

#62 Panta rei

Panta rei

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 413 postów

Napisano 17 czerwiec 2007 - 18:12

Dokładny link masz tutaj: http://www.pfron.org...ph?OpenFrameset

Dodano nie 17 cze 2007 19:13:10 CEST :
Programy PFRON

Dodano nie 17 cze 2007 19:14:12 CEST :
Tu jest treść:Pilotażowy program



„SPRAWNY DOJAZD – pomoc w nabyciu przez osoby niepełnosprawne samochodu osobowego oraz w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B”




Jednym z warunków rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych mających różnego rodzaju trudności w przemieszczaniu się, jest umożliwienie tym osobom dostępu m.in. do zakładu pracy, szkoły, placówek służby zdrowia (w tym na zabiegi rehabilitacyjne), urzędów, placówek kulturalno – oświatowych i innych jednostek.
Osoby niepełnosprawne stanowią grupę bardzo zróżnicowaną nie tylko pod względem rodzaju i zakresu niepełnosprawności, lecz także pod względem obniżenia sprawności motorycznych, która utrudnia, ogranicza lub uniemożliwia poruszanie się, co ma wpływ na wykonywanie czynności życia codziennego, pracę zawodową, korzystanie z zabiegów rehabilitacyjnych i usprawniających itp.

Realizacja warunku dostępności do rehabilitacji społecznej i zawodowej, a także medycznej osób niepełnosprawnych z powodu dysfunkcji narządu ruchu, możliwa jest poprzez zapewnienie środka transportu, który umożliwi im poruszanie i przemieszczanie się. Poza koniecznością wspierania ze środków PFRON likwidacji barier transportowych poprzez dofinansowywanie zakupów środków transportu zbiorowego – istnieje również duża potrzeba wsparcia transportu indywidualnego.


Dotychczasowy stopień zaspokojenia potrzeb w ramach realizacji programów PFRON umożliwiających osobom niepełnosprawnym zakup samochodu był niezwykle niski (w ramach programu „Pegaz” nie przekroczył 33%). W związku z tym, Najwyższa Izba Kontroli zaleciła, aby zasady realizacji programu były konstruowane w taki sposób, by zapewniały jak największy stopień zaspokojenia potrzeb w oparciu o dostępne w danym momencie środki finansowe. Niniejszy program zakłada realizację tego zalecenia NIK, poprzez skierowanie pomocy do osób niepełnosprawnych, doświadczających największych trudności w poruszaniu się. Zaproponowane w niniejszym programie formy pomocy, umożliwią zwiększenie liczby beneficjentów pomocy w ramach likwidacji barier transportowych.

Rodziny osób niepełnosprawnych osiągają dochody na niskim poziomie, uniemożliwiającym samodzielny zakup nawet najtańszego środka transportu. Dlatego szansą dla nich będzie dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Ponadto, dofinansowanie ze środków PFRON kosztów uzyskania prawa jazdy, wyrówna szanse osób niepełnosprawnych ruchowo w jego zdobyciu. Osoby te najczęściej ponoszą znacznie większe koszty uzyskania prawa jazdy z powodu konieczności skorzystania z usług ośrodka znacznie oddalonego od miejsca zamieszkania, pozbawionego barier architektonicznych, dysponującego odpowiednim taborem oraz personelem przygotowanym do obsługi osób niepełnosprawnych. Ponoszą wówczas dodatkowe koszty: dojazdu, wyżywienia i zakwaterowania w okresie trwania kursu.

Wyniki realizacji pilotażu programu, w tym stopień zaspokojenia potrzeb, mogą być podstawą ewentualnych modyfikacji programu.

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zobowiązuje się do systematycznego powiększania grupy adresatów programu uprawnionych do pomocy w zakupie samochodu - poprzez modyfikację zasad uczestnictwa w programie i zagwarantowanie odpowiednich środków finansowych na jego realizację.





Definicje pojęć




Ilekroć w niniejszym dokumencie mowa jest o:
1) programie – rozumie się przez to pilotażowy program „SPRAWNY DOJAZD - pomoc w nabyciu przez osoby niepełnosprawne samochodu osobowego oraz w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B”;
2) PFRON – rozumie się przez to Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
3) Oddziale – rozumie się przez to Oddział PFRON;
4) pełnomocnikach – rozumie się przez to pełnomocników Zarządu PFRON w Oddziałach PFRON;
5) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.);
6) osobach w wieku aktywności zawodowej – rozumie się przez to pełnoletnie kobiety w wieku do 60 lat i pełnoletnich mężczyzn w wieku do 65 lat;
7) orzeczeniu równoważnym – rozumie się przez to regulacje, o których mowa w art. 5 i 62 ustawy;
8) wnioskodawcy – rozumie się przez to wnioskującego o przyznanie pomocy udzielanej w ramach programu,
9) beneficjencie pomocy – rozumie się przez to adresata programu, który uzyskał pomoc finansową w ramach programu;
10) wniosku – rozumie się przez to wniosek o przyznanie pomocy w ramach programu składany do realizatora programu;
11) najniższym wynagrodzeniu za pracę – rozumie się przez to wynagrodzenie, o którym mowa w art. 2 pkt 1) ustawy;
12) wymagalnych zobowiązaniach – rozumie się przez to takie zobowiązania, których termin zapłaty upłynął;
13) ewaluacji programu – rozumie się przez to ocenę jakości, skuteczności i efektywności programu;
14) monitorowaniu – rozumie się przez to proces systematycznego zbierania i analizowania ilościowych i jakościowych informacji na temat programu w aspekcie finansowym i rzeczowym;
15) oprzyrządowaniu samochodu – rozumie się przez to specjalne urządzenia (np. podnośnik lub podjazd do wózka inwalidzkiego, niestandardowe akcesoria i urządzenia wspomagające kierowanie samochodem przez osobę niepełnosprawną ruchowo, itp.), umożliwiające użytkowanie samochodu przez osobę niepełnosprawną z dysfunkcją ruchu, a także automatyczną skrzynię biegów;
16) posiadaniu samochodu – rozumie się przez to, iż posiadaczem samochodu jest jego właściciel lub współwłaściciel;
17) kosztach uzyskania prawa jazdy – rozumie się przez to koszty kursu i egzaminu prawa jazdy kategorii B oraz koszty dojazdu, wyżywienia i zakwaterowania w okresie trwania kursu poza miejscem zamieszkania;
18) gminie - rozumie się przez to gminę wiejską na terenie, której znajdują się wyłącznie wsie lub gminę miejsko-wiejską na terenie, której znajdują się wyłącznie wsie oraz miasta do 5 tys. mieszkańców;
19) komisji - rozumie się przez to komisję opiniującą wnioski w Oddziałach, działającą w składzie i na zasadach określonych w procedurach realizacji programu;
20) zatrudnieniu – rozumie się przez to:
a) stosunek pracy na podstawie umowy o pracę, zawartej na czas nieokreślony lub określony, jednakże nie krótszy niż 1 rok, licząc od dnia złożenia wniosku,
B) stosunek pracy na podstawie powołania, wyboru, mianowania oraz spółdzielczej umowy o pracę, jeżeli na podstawie przepisów szczególnych pracownik został powołany na czas określony, okres ten nie może być krótszy niż 1 rok, licząc od dnia złożenia wniosku,
c) działalność rolniczą w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (tekst jednolity:

Dz. U. z 1998 r. Nr 7, poz. 25 z późn. zm.),
d) działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1807 z późn. zm.),
e) zatrudnienie na podstawie umowy cywilnoprawnej, zawartej na okres nie krótszy niż 1 rok, licząc od dnia złożenia wniosku;


21) osobie uczącej się – rozumie się przez to osobę niepełnosprawną:
a) kształcącą się w rozumieniu Art. 3 pkt 15 - 17 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity z 2004 r.: Dz. U. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.),
B) uczącą się w szkole policealnej, o której mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity z 2004 r.: Dz. U. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.),
c) będącą słuchaczem kolegium, o którym mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity z 2004 r.: Dz. U. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.),
d) będącą studentem studiów pierwszego stopnia lub studentem studiów drugiego stopnia albo studentem jednolitych studiów magisterskich – prowadzonych przez szkoły wyższe,
e) posiadającą dyplom ukończenia studiów wyższych kształcącą się na studiach podyplomowych prowadzonych przez szkoły wyższe lub przez inne jednostki uprawnione do prowadzenia tych studiów na podstawie odrębnych przepisów,
f) będącą uczestnikiem studiów doktoranckich prowadzonych przez szkoły wyższe lub przez inne jednostki uprawnione do prowadzenia tych studiów na podstawie odrębnych przepisów,

pobierającą naukę w systemie stacjonarnym lub naukę w systemie zaocznym albo wieczorowym;
22) dysfunkcji narządu ruchu - rozumie się przez to dysfunkcję charakteryzującą się znacznie obniżoną sprawnością ruchową w zakresie co najmniej jednej kończyny dolnej, ograniczeniami w samodzielnym poruszaniu się i przemieszczaniu, wynikającą ze schorzeń o różnej etiologii (m.in. amputacje, porażenia mózgowe, paraplegia, choroby neuromięśniowe). Oceniając zakres i rodzaj ograniczeń, bierze się pod uwagę, czy obniżenie sprawności ruchowej stanowi poważne utrudnienie w samodzielnym funkcjonowaniu osoby niepełnosprawnej, uzasadniające korzystanie z samochodu;
23) gospodarstwie domowym wnioskodawcy – rozumie się przez to członków rodziny wnioskodawcy, zamieszkujących razem z wnioskodawcą w jednym lokalu mieszkalnym lub domu jednorodzinnym, faktycznie wspólnie utrzymujących się i mających wspólny budżet domowy;
24) rodzinie wnioskodawcy - rozumie się przez to, zgodnie z Art. 6 pkt 14 ustawy z dnia z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej

(Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.) osoby spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie zamieszkujące i gospodarujące, przy czym przez osoby niespokrewnione pozostające w faktycznym związku rozumie się osoby pozostające w związku w sensie prawnym.





I. Nazwa programu


Pilotażowy program „SPRAWNY DOJAZD - pomoc w nabyciu przez osoby niepełnosprawne samochodu osobowego oraz w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B”





II. Podstawa prawna programu

Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 4) lit. a) ustawy.





III. Cel programu

1. Celem strategicznym programu jest wyrównanie szans osób niepełnosprawnych, będących adresatami programu, w dostępie do rehabilitacji zawodowej i społecznej.
2. Cele operacyjne programu:
1) realizacja prawa osób niepełnosprawnych, będących adresatami programu, do swobodnego poruszania i przemieszczania się poprzez likwidację barier transportowych utrudniających im funkcjonowanie w życiu zawodowym i społecznym,
2) zwiększenie dostępu osób niepełnosprawnych, będących adresatami programu, do dóbr i usług oraz wszechstronnej rehabilitacji.
3. Do oceny skuteczności działania programu w latach 2007 – 2009 przyjmuje się następujące wskaźniki:
1) wskaźniki produktu:
a) co najmniej 5.000 adresatów programu uzyska pomoc finansową ze środków PFRON na zakup samochodu, w tym samochodu oprzyrządowanego,
B) co najmniej 1.000 adresatów programu uzyska pomoc finansową ze środków PFRON na dofinansowanie kosztów uzyskania prawa jazdy kategorii B;
2) wskaźniki rezultatu:
a) w rok po uzyskaniu pomocy, w ocenie co najmniej 75% beneficjentów pomocy, nastąpi utrzymanie na dotychczasowym poziomie lub zwiększenie ich dostępu do dóbr i usług oraz wszechstronnej rehabilitacji,
B) w rok po uzyskaniu pomocy, w ocenie co najmniej 80% beneficjentów, zakup samochodu pozytywnie wpłynął na możliwość kontynuowania pracy lub nauki.





IV. Wysokość środków przewidzianych na udzielanie pomocy w ramach programu

1. Kwota środków finansowych na realizację programu ustalana jest corocznie w planie finansowym PFRON.
2. Koszty przejazdu członków komisji na miejsce obrad pokrywane

są ze środków przeznaczonych na realizację programu na zasadach określonych w przepisach dotyczących podróży służbowych pracowników.





V. Postanowienia ogólne

1. Program realizowany będzie na terenie całego kraju do 31.12.2009 roku. Wnioski o dofinansowanie przyjmowane będą w terminach określonych przez Zarząd PFRON.
2. Program obejmuje dwa obszary:
1) Obszar A - pomoc w zakupie samochodu osobowego lub oprzyrządowanego samochodu osobowego,
2) Obszar B - pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B.
3. Procedury realizacji programu zawierają tryb składania wniosków, tryb podejmowania i realizacji decyzji oraz szczegółowe zasady monitorowania i ewaluacji programu.
4. Pozytywne rozpatrzenie wniosku skutkuje zawarciem umowy. Umowa dofinansowania określa obowiązki oraz uprawnienia stron i stanowi zobowiązanie do ich przestrzegania.
5. Procedury realizacji programu są integralną częścią programu. PFRON zapewni ich ogólnodostępność.
6. Biuro PFRON przygotuje materiał informacyjny o programie dla Oddziałów, celem rozpowszechniania. Materiał ten zostanie umieszczony także na stronie internetowej PFRON.





VI. Adresaci programu i warunki uczestnictwa w programie

1. Adresatami programu w obszarze A są zatrudnione lub uczące się, pełnoletnie osoby niepełnosprawne w wieku aktywności zawodowej, legitymujące się prawem jazdy kategorii B, posiadające ważne orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne, wydane z powodu znacznej dysfunkcji narządu ruchu, obejmującej co najmniej jedną kończynę dolną.
2. Adresatami programu w obszarze B są pełnoletnie osoby niepełnosprawne w wieku aktywności zawodowej, posiadające ważne orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie równoważne, wydane z powodu dysfunkcji narządu ruchu.
3. Jeżeli treść orzeczenia o stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia równoważnego nie wskazuje na przyczynę ich wydania, uprawniającym do skorzystania z pomocy w ramach programu dokumentem potwierdzającym możliwość uczestnictwa w programie, jest zaświadczenie wydane przez lekarza specjalistę, szczegółowo opisujące dysfunkcję narządu ruchu (w szczególności kończyn dolnych) wnioskodawcy.
4. Warunkiem uczestnictwa w programie adresata programu, o którym mowa w ust. 2, jest złożenie zaświadczenia wydanego przez lekarza specjalistę, potwierdzające możliwość prowadzenia pojazdu mechanicznego.
5. W programie nie może uczestniczyć wnioskodawca:
1) który był stroną umowy zawartej z PFRON i rozwiązanej z przyczyn leżących po jego stronie,
2) który posiada wymagalne zobowiązania wobec PFRON,
3) ubiegający się o pomoc ze środków PFRON w obszarze A, któremu udzielono w okresie ostatnich (licząc od dnia złożenia wniosku) 6 lat dofinansowania lub pożyczki ze środków PFRON na zakup samochodu, zakup lub zakup i montaż oprzyrządowania do samochodu, z zastrzeżeniem ust. 6,
4) ubiegający się o pomoc ze środków PFRON w obszarze A, który posiada samochód młodszy niż 6-cio letni.
6. W uzasadnionych i udokumentowanych przypadkach, na podstawie opinii komisji i decyzji pełnomocników, można skrócić okres, o którym mowa w ust. 5 pkt 3, z zastrzeżeniem postanowień rozdziału VII ust. 8. Dotyczy to sytuacji, gdy z uwagi na pogorszenie stanu zdrowia, wnioskodawca ubiega się o pomoc w zakupie samochodu oprzyrządowanego.
7. W przypadku, gdy środki finansowe PFRON przekazane na realizację programu są niewystarczające, aby zapewnić realizację wszystkich wniosków pozytywnie zweryfikowanych, przy podejmowaniu decyzji o dofinansowaniu, bierze się pod uwagę w szczególności:
1) stopień trudności w poruszaniu się wnioskodawcy, wynikający z jego niepełnosprawności,
2) dostępność środków komunikacji zbiorowej w miejscu zamieszkania, pracy lub nauki wnioskodawcy,
3) oddalenie miejsca zamieszkania od miejsca pracy lub nauki wnioskodawcy,
4) trudności wnioskodawcy w dostępie do dóbr i usług oraz wszechstronnej rehabilitacji,
5) liczbę osób niepełnosprawnych we wspólnym gospodarstwie domowym wnioskodawcy,
6) zakres pomocy ze środków PFRON, udzielonej wnioskodawcy lub członkom jego gospodarstwa domowego, w okresie ostatnich 6 lat, licząc od dnia złożenia wniosku.
8. Kolejność realizacji wniosków ustalana jest przez komisję, przede wszystkim na podstawie oceny zawartego we wniosku uzasadnienia, którym jest projekt działań związanych z aktywnością zawodową

i społeczną wnioskodawcy, który zostanie zrealizowany dzięki pomocy udzielonej w ramach programu. Przy ocenie uzasadnienia bierze się pod uwagę kryteria 1-6 wymienione w ust. 7.

9. Pierwszeństwo w otrzymaniu dofinansowania w ramach obszaru A programu, w grupie wnioskodawców, którzy uzyskali równorzędną ocenę, o której mowa w ust. 8, mają mieszkańcy gmin oraz wnioskodawcy, którzy nigdy nie otrzymali pomocy finansowej ze środków PFRON na zakup samochodu osobowego lub oprzyrządowanego samochodu osobowego.
10. Niezrealizowane, w danym roku, wnioski pozytywnie zweryfikowane są archiwizowane w Oddziałach.





VII. Zakres pomocy


1. Ze środków PFRON przeznaczonych na realizację programu może być udzielona pomoc w formie:
1) dofinansowania zakupu samochodu osobowego,
2) dofinansowania zakupu oprzyrządowanego samochodu osobowego,
3) dofinansowania kosztów uzyskania prawa jazdy kategorii B.
2. Maksymalna kwota udzielonego dofinansowania, zależna jest od wysokości dochodów brutto przypadających na jednego członka rodziny w gospodarstwie domowym wnioskodawcy i jest wyznaczana dla każdego wnioskodawcy zgodnie z algorytmem zawartym w procedurach realizacji programu, przy czym:
1) wielokrotność najniższego wynagrodzenia za pracę wyznaczająca maksymalne dofinansowanie jakie można przyznać w ramach programu wynosi:
a) dla samochodu osobowego – 15,
B) dla oprzyrządowanego samochodu osobowego – 19,
c) dla kosztów uzyskania prawa jazdy:
- dla kosztów kursu i egzaminów - 1,25,
- dla pozostałych kosztów uzyskania prawa jazdy - 0,75,
2) wnioskodawcy, których dochód brutto przypadający na jednego członka rodziny w gospodarstwie domowym jest równy lub wyższy niż czterokrotność najniższego wynagrodzenia mogą uzyskać dofinansowanie w kwocie równej 25% maksymalnej kwoty udzielanego dofinansowania.
3. W ramach każdego obszaru programu można uzyskać dofinansowanie tylko jeden raz.
4. Samochód zakupiony z udziałem środków PFRON musi być:
1) w przypadku samochodu osobowego - fabrycznie nowy,
2) w przypadku oprzyrządowanego samochodu osobowego – fabrycznie nowy lub nie starszy niż trzyletni, z uwzględnieniem pkt 3,
3) w przypadku oprzyrządowanego samochodu osobowego, którego jedyne oprzyrządowanie stanowi automatyczna skrzynia biegów lub inne akcesoria i urządzenia dostępne w wersji standardowej – fabrycznie nowy.
5. Cena zakupu samochodu nie może przekroczyć trzyipółkrotności maksymalnych kwot dofinansowania, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i pkt 2, z zastrzeżeniem ust. 6.
6. W uzasadnionych i udokumentowanych przez wnioskodawcę przypadkach losowych i społecznie uzasadnionych, na podstawie decyzji pełnomocników, dopuszcza się zakup samochodu, którego cena przekracza maksymalną cenę zakupu, o której mowa w ust. 5.
7. Do uzyskania dofinansowania niezbędne jest wniesienie przez wnioskodawcę udziału własnego w kwocie nie mniejszej niż:
1) dla samochodu osobowego i oprzyrządowanego samochodu osobowego - w kwocie nie mniejszej niż 50% ceny zakupu,

z zastrzeżeniem ust. 8,

2) dla kosztów uzyskania prawa jazdy - w kwocie nie mniejszej niż 15% tych kosztów.
8. Do uzyskania dofinansowania na zakup samochodu przez wnioskodawców, o których mowa w rozdziale VI ust. 6, wobec których podjęto indywidualną decyzję o złagodzeniu warunków uczestnictwa w programie, niezbędne jest wniesienie udziału własnego w kwocie nie mniejszej niż 60 % ceny zakupu samochodu.
9. Beneficjent pomocy, o której mowa w ust. 1 pkt 1 i pkt 2, przez 5 lat zobowiązany jest do ubezpieczania Auto-Casco (AC) zakupionego samochodu.





VIII. Realizatorzy programu

1. Zarząd PFRON:
1) zatwierdzenie procedur realizacji programu,
2) podział środków finansowych przewidzianych w planie finansowym PFRON na realizację programu,
3) przyznawanie Oddziałom limitów środków finansowych na realizację programu,
4) wnoszenie do Rady Nadzorczej PFRON projektów modyfikacji programu.
2. Oddziały – do zakresu działania, których należy postępowanie zgodnie z procedurą realizacji programu, w tym przede wszystkim:
1) weryfikacja formalna wniosków,
2) obsługa procesu rozpatrywania i realizacji wniosków,
3) monitorowanie prawidłowości wykorzystania środków PFRON.
3. Pełnomocnicy – podejmowanie decyzji o przyznaniu bądź odmowie przyznania wnioskowanej pomocy.
4. Komisje:
1) opiniowanie wniosków,
2) ustalanie kolejności realizacji wniosków,
3) opiniowanie wystąpień wnioskodawców w sprawach, dotyczących indywidualnej decyzji o złagodzeniu warunków uczestnictwa w programie.
5. Biuro PFRON:
1) koordynacja realizacji programu,
2) monitorowanie programu,
3) okresowa i końcowa ewaluacja programu
  • 0
Uśmiechnij się widząc człowieka,
Uśmiechnij się on na to czeka.
N.N.

#63 mlutek

mlutek

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 367 postów

Napisano 17 czerwiec 2007 - 19:33

Hej.. no i w koncu sie pojawiły jak widze pierwsze informacje w tej dziedzinie:) huraaa co dla niektorych..... jakie macie wstepne wrazenia i opinie o tym programie? co myslicie?
Macie pomysl na zakup jakiegos dobrego nowego auta z oprzyrzadowaniem tak aby sie zmiescic w kwocie funduszu? szkoda ze nie mozna zakupic jakeigos uzywanego auta 2-3 letniego wtedy o wiele bylyby ciekawsze propozycje i mozliwosci zakupu a i cena pewnie bylaby o wiele atrakcyjniejsza w koncu przeciez nowe auta strasznie traca na wartosci juz po 1 roku. Pozdrawiam wszystkich i ciekaw jestem waszych wrazen:)
  • 0

#64 blondyneczka niebieskooka

blondyneczka niebieskooka

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 221 postów

Napisano 18 czerwiec 2007 - 08:40

hmmmmmmmmm ja się na autko niestety nie kwalifikuję :angry:
bo mam umiarkowany stopien niepełnosprawności
  • 0
...a gdy przyjdą dni deszczowe naucz się przechodzić pomiędzy kroplami...

#65 okularnica

okularnica

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 156 postów

Napisano 18 czerwiec 2007 - 13:34

ja też nie ;(
  • 0

#66 Gupik

Gupik

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 157 postów
  • Skąd:Białystok

Napisano 18 czerwiec 2007 - 16:48

jak dla mnie to niezbyt ciekawa ofrta, bo wolę kupić autko max 3 letne niż nowe
  • 0

#67 arleta_p

arleta_p

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 393 postów

Napisano 18 czerwiec 2007 - 17:04

macie racje a 50 % dofinansowania to troche mało :(

niestety renta to znyt mało aby otrzymać kredyt na minimum 15 tys zł :(
  • 0
Z każdym kolejnym dniem zastanawiam się co chce przekazać mi tak naprawdę życie. ...

#68 blondyneczka niebieskooka

blondyneczka niebieskooka

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 221 postów

Napisano 19 czerwiec 2007 - 07:39

macie racje a 50 % dofinansowania to troche mało :(

moim zdaniem 50 % to bardzo bardzo dużo


nawet się nie spodziewałam że zaoferują aż tyle

wiem że renta niestety nie wystarczy na kredyt ale trzeba mieć też na uwadze że z renty niekoniecznie starczy na utrzymanie auta, które nota bene tanie nie jest
  • 0
...a gdy przyjdą dni deszczowe naucz się przechodzić pomiędzy kroplami...

#69 Minutka

Minutka

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2156 postów

Napisano 19 czerwiec 2007 - 09:15

Moim zdaniem też kwota kredytu raczej nie jest zbyt duża, ale zgadzam się z Blondyneczką, utrzymanie samochodu, przynajmniej coroczne przeglądy, benzyna i opłacanie obowiązkowo OC - jest dosyć wysokie. Oprócz tego wciąż straszą, że opłaty OC bardzo pójdą w górę. To straszne.
  • 0

#70 Panta rei

Panta rei

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 413 postów

Napisano 19 czerwiec 2007 - 20:25

Piszą o dofonansowaniu to chyba bezzwrotna pomoc (nie ma nic o żyrantach i innych pierdołach które zawsze występują razwm z pożyczką).
  • 0
Uśmiechnij się widząc człowieka,
Uśmiechnij się on na to czeka.
N.N.

#71 mairus2

mairus2

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 42 postów

Napisano 20 czerwiec 2007 - 10:54

O tym programie mozna powiedziec tyle ''bez komentarza''
no chyba ze ktos ma dochody minimum 1800zl
splacac miesiecznie pozyczke te minimum 200zl
raz w roku oplacic ac-1200zl, oc-bez znizek 800zl
przeglad 120zl no i trzana wstepie 4 opony-400zl-opony akurat sa na minmum 2-3 sezony
paliwo w zaleznosci kto ile jezdzi ale to tez jest spory koszt
i jak ktos jeszcze manautrzymaniu rodzne to niema o czy mazc
kto wymyslil te gupie AC jako warnek otrzyania ata
bez tego jeszcze by bylo ozna sie zastanowc a tak to niech se go wsadza...
  • 0
i co?

#72 dzidzia1985

dzidzia1985

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 464 postów

Napisano 21 czerwiec 2007 - 17:33

Blądyneczka masz racje
  • 0
mam w sobie duże pokłady energi i ciepła

#73 Gość_konto_skasowane_*

Gość_konto_skasowane_*
  • Gość

Napisano 21 czerwiec 2007 - 17:36

Chyba złożę wniosek na ROWER, bo na samochód się nie kwalifikuję :D
  • 0

#74 blondyneczka niebieskooka

blondyneczka niebieskooka

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 221 postów

Napisano 21 czerwiec 2007 - 19:15

Ludzie
powiedzcie mi gdzie jest napisane że trzeba to spłcać

bo ja chyba nie dowidzę :cool:


nie wiem co niektórzy oczekiwali
że ktoś im da ZA DARMO cały samochód


piszecie że niepotrzebnie wymagają kupna nowego samochodu
myślę że to W PEWNYCH PRZYPADKACH ma sens

nowe samochody sa na gwarancji więc w razie awarii nie trzeba się mrtwić o kasę na naprawy

a tak przy zakupie używanego auta i ewentualnej awarii odrazu podniósłby się lament że samochód dali owszem ale na naprawy to JUŻ NIE CHCĄ DAĆ
i znowu byłoby źle


ja bym się cieszyła gdyby ktoś chciał dofinansować mi 50% wartości autka

niestety nie kwalifikuję się na pomoc
i nie obwiniam PFRONu że zrobił program do bani, bo ja nic nie dostanę
trudno, widocznie ktoś stwierdził że są osoby bardziej potrzebujące ode mnie

często słyszę że ON są wyjątkowo roszczeniowi
i powiem Wam że to jest niestety prawda :icon_evil:

nie potrafimy się cieszyć, wszędzie szukamy dziury w całyn i wiecznie wołamy o WIĘCEJ
  • 0
...a gdy przyjdą dni deszczowe naucz się przechodzić pomiędzy kroplami...

#75 dzidzia1985

dzidzia1985

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 464 postów

Napisano 21 czerwiec 2007 - 19:43

Blądyneczka nie mogłaś tego napisać lepiej mnie osobiście wkurza postawa roszczeniowa...
  • 0
mam w sobie duże pokłady energi i ciepła

#76 Panta rei

Panta rei

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 413 postów

Napisano 21 czerwiec 2007 - 20:46

Ja czekam na dofinansowanie i jak otrzymam to kupie sobie Opel Astra II z oprzyrządowaniem.
  • 0
Uśmiechnij się widząc człowieka,
Uśmiechnij się on na to czeka.
N.N.

#77 dzidzia1985

dzidzia1985

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 464 postów

Napisano 21 czerwiec 2007 - 21:12

Pantarej widziałam ten samochód w necie bardzo elegancki trzymam kciuki żebyś go miał
  • 0
mam w sobie duże pokłady energi i ciepła

#78 Panta rei

Panta rei

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 413 postów

Napisano 22 czerwiec 2007 - 07:47

Dzięki myślę że 30 tyś wystarczy.( 15 tyś fundusz 15 tyś ja)
  • 0
Uśmiechnij się widząc człowieka,
Uśmiechnij się on na to czeka.
N.N.

#79 Efaa

Efaa

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 368 postów

Napisano 22 czerwiec 2007 - 09:35

Ja miałam ratę 320,40 no i to była masakra. Zaczęłam mieć długi po roku spłacania. Potem napisałam prośbę o umorzenie pożyczki i umorzono mi ponad 12 tys. W sumie spłaciłam jakieś 5 tys, a o długu nawet nie napiszę.
To był fantastyczny program.
Ale z tym spłacaniem, to naprawdę trzeba mieć mocne argumenty, żeby ją umorzyli.
Tyle tylko, że to były lata 1999-2000. Czy jakoś tak. Teraz są inne wymogi - wiadomo. Ale warto się starać, ja za pierwszym razem nie dostałam, dopiero za drugim. Wtedy obowiązywał przepis o dwóch poręczycielach.
:)
  • 0

#80 dzidzia1985

dzidzia1985

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 464 postów

Napisano 22 czerwiec 2007 - 09:44

Ja narazie wezme dofinansowanie do kursu prawa jazdy po studiach dopiero jak będe mieć kase to kupie samochód
  • 0
mam w sobie duże pokłady energi i ciepła


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych