Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Walczmy o niezależność!!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Monia74

Monia74

    Narrator

  • Moderator
  • 1461 postów

Napisano 27 czerwiec 2004 - 10:00

Nie jestem lekarzem ani fizykoteraputą i nie posiadam fachowej wiedzy na temat dpm. Mając tę chorobę jakoś nigdy szczególnie nie interesowałam się jej medycznymi aspektami. Taka wiedza nie była mi dotąd do niczego potrzebna. Po prostu sama zmagałam się i zmagam z ograniczeniami, które są „dobrodziejstwem” tej choroby czy raczej niepełnosprawności.
Tylko ze swoich obserwacji wywnioskowałam, że każdy przypadek tej choroby jest inny, różny jest stopień porażenia. Jednak bez względu, jak duże piętno zostawiła w nas choroba, jak mocno odcisnęła się na naszym ciele, musimy pokonywać ograniczenia. Każdy z nas inne. I każdy z nas bardziej lub mniej sobie z nimi radzi. Właśnie... Czy nie tyle potrafimy czy chcemy pokonywać kolejne ograniczenia, by stać się bardziej niezależni? Oczywiście są rzeczy, które w życiu nie zrobimy, choćbyśmy stawali na rzęsach, ale czy mamy chęci i odwagę, by robić malutki krok do przodu?
Wiem, że czasem lenistwo bierze górę, gdy mamy nadopiekuńczych rodziców. I wtedy jest wygodniej nic nie robić, nie starać się. Przyznaję, że ja należę do tej grupy. Ale trzeba sobie zdać sobie sprawę, że w ten sposób krzywdzimy samych siebie. Najlepiej jest krok po kroku wywalczać sobie niezależność, by w przyszłości nie okazało się, że jesteśmy całkiem bezradni. Staram się to robić. Teraz już sama potrafię zrobić sobie prosty posiłek i herbatę. Dla mnie to ogromny krok naprzód, bo właśnie poruszanie się po kuchni jest moją piętą achillesową.
Patrząc wstecz myślę, że wypracowałam sobie pewną niezależność, która objawia się m.in. tym, że sama podróżuję. Ale to nie wszystko. Zawsze jest coś do zrobienia, do ulepszenia. Wciąż do czegoś dążę.