STUDENT II (posty archiwalne)
#1401
Napisano 23 czerwiec 2012 - 15:33
[quote='Cyni' pid='183468' dateline='1340289270']
Ja też: Jestem z zachodniopomorskiego i dostałam dzisiaj list żeby się stawić 05.07 na 11:20 - z jakiej miejscowości jesteś?
[/quote]
Szczecin. Na godzinę 14:20.
[/quo
O! Ja to 150 km dalej. Myślałam, że może z pobliskich miejscowosci jesteśmy i mając kawał drogi razem w podróży się spotkamy.
A co do Faktury za czesne w sem. letnim to moja uczelnia wystawiła mi rachunek czy może on być zamiast fakt? jak sadzicie?
#1402
Napisano 23 czerwiec 2012 - 17:52
#1403
Napisano 23 czerwiec 2012 - 21:54
Do Dess
Na "L" ale litera nazwiska ponoć nie ma znaczenia przy wezwaniach do podpisywania aneksów
pozdrawiam
Ee to ja dopiero na N. jak dzwoniłam do babeczek, to nic mi nie mówiły o fakturach, tylko, żebym przyszła z nowym orzeczeniem i podpisała umowę, skoro zależy mi na czasie. A zależy bo 6.07. obrona mgr:)
#1404
Napisano 23 czerwiec 2012 - 22:19
Proszę o odpowiedź
#1405
Napisano 23 czerwiec 2012 - 23:28
witajcie;-) Też zamierzam złożyć wniosek o dofinansowanie. Mam jednak pytanie odnośnie kwoty (chodzi o samo czesne). Chodzi o to, że niektóre uczelnie są dosyć drogie np zaoczne na polibudzie (informa 4150). Ja akurat wybrałem inną (3500 za semestr). Nie jestem teraz jednak pewny jak do tego podejść. Czy najpierw odłożyć te 3500, wziąć fakturę i iść do pfronu? Bo wolałbym płacić to czesne w miesięcznych ratach. Chodzi o to, że zanim sam odłożę na semestr czy dwa, to miną wieki i tu jest kłopot.
Jak zatem ubiegać się o dofinansowanie np za dwa semestry (w sumie 7000), jeśli chcę opłacać sobie to czesne w miesięcznych ratach.
Rozumien,że interesuje Cię jak to zrobić w nowym roku akademickim.
Problem polega na tym,że od nowego roku akademickiego podobno maja byc zmiany w programie,chodzą słuchy ,że juz pfron nie bedzie się tym zajmowal tylko powiaty ... (...).
Tzn. ja myślałem o czymś mniej skomplikowanym. Przez rok czasu płacić ze swojej kasy w ratach, zachować (czyt. nie zgubić) dowodów wpłat, poprosić o wystawienie zbiorczej faktury lub prosić o fakturę przy każdej racie...I dopiero ubiegać się ze wszystkimi papierami o dofinansowanie na drugi rok akademicki.
Muszę jednak przyznać, że o takich szczegółach można mówić dopiero wtedy, gdy wiadomo jak jest to rozwiązane przez władze. Zwłaszcza, że to co mówisz...nie wiadomo jak to będzie wyglądało w przyszłym roku, a ja i tak chce zacząć studia od przyszłego. Wcześniej nie ma o czym mówić, niestety...;-))
Ale pocieszające jest to, że są tu osoby, które już z tego korzystały i z pozytywnym skutkiem.
Post edytowany - poprawiony cytat. Proszę o nie cytowanie całych poprzednich postów. Moderator.
#1406
Napisano 23 czerwiec 2012 - 23:29
Witam!
mam pytanie do PRACOWNIKA, a mianowicie podpisałem wczoraj tj. 22.06 aneks do umowy, oczywiście pieniędzy jeszcze nie mam ale semestr mi się kończy dnia 24.06, rozliczyć mam się do 30 lipca.
I teraz pytanie jak mam kupić cokolwiek skoro nie mam jeszcze pieniędzy, a muszę wyrobić się do dnia 24 czerwca. Czy muszę do dnia 24 czerwca kupić czy do dnia 30 lipca jak jest rozliczenie ? Bardzo proszę o pilną odpowiedź.
Witam,
według mnie koszty związane z opłatami za czesne i dodatkowe opłaty przez większość osób już i tak zostały poniesione, więc pieniądze z pfronu są do naszej dyspozycji, na zasadzie zwrotu, bo jakby nie patrzeć już koniec sesji i wszystko musi być uregulowane.
#1407
Napisano 24 czerwiec 2012 - 08:59
#1408
Napisano 24 czerwiec 2012 - 09:01
RudaKarola: Tak, dostaniesz dofinansowanie. Wysokość będzie zależeć od wyliczonej wg algorytmu kwoty, i oczywiście od tego na ile składałaś wniosek.
#1409
Napisano 24 czerwiec 2012 - 11:16
#1410
Napisano 24 czerwiec 2012 - 12:38
Hey, ja już swój aneks podpisałem. Z informacji udzielonych przez pracownika PFRON wynika że od przyszłego roku, program STUDENT II będzie prowadzony przez urzędy marszałkowskie.
RudaKarola: Tak, dostaniesz dofinansowanie. Wysokość będzie zależeć od wyliczonej wg algorytmu kwoty, i oczywiście od tego na ile składałaś wniosek.
Dziękuję za odpowiedź
#1411
Napisano 24 czerwiec 2012 - 12:55
Hej! Mógłby ktoś napisać jakie dokumenty trzeba ze sobą przynieść na podpisanie ANEKSU do umowy? Szczególnie chodzi mi o województwo Pomorskie. Nie zdążyłam zapisać, ale pamiętam, że był dokument potwierdzający nr konta bankowego, zaświadczenie i jego kopia.. Coś jeszcze? :>
Nie jestem z Pomorskiego,ale na 100% potrzebny jest dowód osobisty,orginalne orzecznie,nr konta bankowego.
Spokojnie z tą rezygnacją,to zawsze można zrobić.a co do końca Studenta...
coz... mialam wnioskowac o przedluzenie sesji, poczekam wiec do 9-go bo jezeli rzeczywiscie studenta likwiduja to nawet nie ma co przedluzac tylko od razu zloze rezygnacje...
Myślę,że program będzie przejęty przez powiat lub urząd marszałkowski.Jeżeli teraz nie ma szczegółów to trzeba poczekać do września.
Może Pracownik wie co "w trawie piszczy"?
Post edytowany-poprawiony cytat. Moderator.
#1412
Napisano 24 czerwiec 2012 - 16:50
#1413
Napisano 24 czerwiec 2012 - 22:51
Nie wiem jak jest, ale napiszę jak być POWINNO.
Regulaminowo należy potwierdzić poniesienie kosztów za czesne najpóźniej ostatniego dnia półrocza objętego dofinansowaniem.
No i co w związku z tym? To zależy od tego, co widnieje na Fakturze VAT. Bo jeśli na fakturze jest adnotacja "zapłacono" i z daty wynika, że płatność została dokonana w terminie (wg STUDENT II), to żądanie dowodów zapłaty można w tym przypadku uznać za "nadgorliwość", ponieważ konieczne wówczas nie są (choć Fundusz ma prawo ich żądać).
Jeśli natomiast na fakturze widnieje np. termin zapłaty: 14 dni i/lub z treści faktury nie wynika, że dokonano płatności (w wymaganym terminie), to wtedy nawet KONIECZNE (wedle przepisów) jest żądanie przedłożenia dowodów zapłaty. Po to, aby dokonanie płatności udokumentować i/lub potwierdzić, że wykonano ją w terminie.
Podsumownie: ewentualne żądanie dowodu/-ów zapłaty do Faktur VAT nie powinno absolutnie zależeć od oddziału, a tylko i wyłącznie od tego, co widnieje na tejże Fakturze VAT!
Czy mogę zakupić coś "po terminie"? [bo np. przed otrzymaniem środków z PFRON nie miałem kasy - tak to ogólnie ujmę].
Według obecnych przepisów chodzi o "dodatek na pokrycie kosztów kształcenia". Jak to wygląda realnie?.
Nie trzeba przedstawiać dokumentów potwierdzających wydatkowanie tych środków (składa się tylko oświadczenie), a tylko dokumenty powinny być wystawione w trakcie półrocza... W praktyce Fundusz ma ZERO możliwości sprawdzenia w tym zakresie... Tym samym np. odpowiedź o zakup czytnika e-book jest oczywista...
#1414
Napisano 24 czerwiec 2012 - 23:32
Witam!
mam pytanie do PRACOWNIKA, a mianowicie podpisałem wczoraj tj. 22.06 aneks do umowy, oczywiście pieniędzy jeszcze nie mam ale semestr mi się kończy dnia 24.06, rozliczyć mam się do 30 lipca.
I teraz pytanie jak mam kupić cokolwiek skoro nie mam jeszcze pieniędzy, a muszę wyrobić się do dnia 24 czerwca. Czy muszę do dnia 24 czerwca kupić czy do dnia 30 lipca jak jest rozliczenie ? Bardzo proszę o pilną odpowiedź.
Ps: czyli tablet też można kupić z tych pieniędzy ?
#1415
Napisano 25 czerwiec 2012 - 00:00
Przeczytaj uważnie mój poprzedni post. Na wszytkie swoje powyższe pytania znajdziesz w nim odpowiedz(i). Odpisując ogólnie, brałem też pod uwagę Twoje pytania...
PS. Zmieniłeś pytanie o e-book reader na pytanie o tablet. Przepisy Funduszu średnio nadążają za zmianami w tym zakresie, jednak tabletu raczej trudno byłoby nie zaliczyć do sprzętu komputerowego... Ale czytaj "początek" i (zwłaszcza) mój poprzedni post...
#1416
Napisano 25 czerwiec 2012 - 00:07
#1417
Napisano 25 czerwiec 2012 - 00:45
#1418
Napisano 25 czerwiec 2012 - 11:46
Dostał ktoś już list od pfronu z KUJAWSKO-POMORSKIEGO?
Ja nawet nie dostałem jeszcze potwierdzenia rozliczenia za I semestr, więc na list z terminem podpisania aneksu póki co nie liczę (oddział Kuj-Pom.)
#1419
Napisano 25 czerwiec 2012 - 13:07
Jeśli natomiast na fakturze widnieje np. termin zapłaty: 14 dni i/lub z treści faktury nie wynika, że dokonano płatności (w wymaganym terminie), to wtedy nawet KONIECZNE (wedle przepisów) jest żądanie przedłożenia dowodów zapłaty. Po to, aby dokonanie płatności udokumentować i/lub potwierdzić, że wykonano ją w terminie.
Podsumownie: ewentualne żądanie dowodu/-ów zapłaty do Faktur VAT nie powinno absolutnie zależeć od oddziału, a tylko i wyłącznie od tego, co widnieje na tejże Fakturze VAT!
Hmmm.... Szanuję wiedzę Pracownika i rozeznanie w temacie i nie planuję wchodzić w polemikę Ja jedynie po raz kolejny przedstawiam fakty z oddziału śląskiego i jako dowód jestem w stanie udostępnić skany moich fv za czesne, na których (przez 6 semestrów korzystania z pomocy fin.) widnieje adnotacja zapłacono !!! przelewem tego i tego dnia a MIMO tego zawsze wymagano ode mnie potwierdzenia wpłat i od moich znajomych, także a mieli na FV również zaznaczone, że czesne zapłacono !!! Dla mnie jako księgowej również słowo zapłacono oznacza zapłacono, ale cóż.... NIe wiem czy to nadgorliwość pracowników. MOże po prostu przyjęto zasadę, że od wszystkich żądają potwierdzeń, bo to oszczędność czasu przy analizowaniu każdej fv za czesne. Nie wiem. Ale fakty są faktami. Dla mnie wydrukowanie potwierdzeń ze swojego banku to żaden problem, więc grzecznie i bez dyskusji dostarczam i owe i TYLE. Pozdrawiam.
#1420
Napisano 25 czerwiec 2012 - 18:18
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych