Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A

motoryzacja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#21 sith

sith

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 324 postów

Napisano 11 luty 2010 - 20:55

To jest prawdziwa ślicznotka :cool:

Dołączona grafika
  • 0
Istnieje tylko jeden rozsądny powód by wejść w paszczę Śmierci: żeby ukraść mu złote zęby.

#22 Efaa

Efaa

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 368 postów

Napisano 11 luty 2010 - 21:53

ja tam nie jestem jakoś specjalnie wybredna samochody typu porsche i inne mi się nie podobają, od zawsze ponad wszystko kocham mercedesy... podejrzewam, że jak mnie będzie w końcu stać kupię mercka :)
  • 0

#23 Gość_klara_*

Gość_klara_*
  • Gość

Napisano 13 luty 2010 - 05:27

Waw, cieszy mnie oferowana przez Was pomoc w postaci ciekawych pomysłów.
Effa taak „Merc”, chodzi o wcześniejsze roczniki, został wyróżniony przez czasopisma motoryzacyjne, za mało awaryjny.
Piękne samochodziki Panowie.
Panie Rodysie stwierdziłam tylko fakt, bo w istocie są droższe. Zasada „droższy-lepszy” nie zawsze ma swoje zastosowanie w rzeczywistości, stwierdzam po ostatnich doświadczeniach z markowym sprzętem. Firma dobra z wieloletnim doświadczeniem w danej dziedzinie, po prostu trafił mi się produkt ze skazą. Wierz mi, nie kieruję się przy „poważniejszych” zakupach( i tu zastosuję znaczenie w przenośni) „ideologią przysłowiowej blondynki”. Biorę pod uwagę różne czynniki, m.in. ww. przez Ciebie. Sprawdzam też, uwagi innych użytkowników.
A propos samochodów usytuowanych nie na najwyższej półce. Akurat w rodzinie trafił się nam dobry egzemplarz, który nie tylko nam dobrze służył, ale też i nadal służy obecnemu właścicielowi. Idąc za ciosem zakupiliśmy kolejny egzemplarz, ten sam model unowocześnioną wersję. Ten zaś okazał się skarbonką i po 2 miesiącach nadawał się do wymiany.
Niezawodność, czy jak wolisz małą awaryjność traktuję jako „wyposażenie standardowe”, używając metafory. Wszystkie proponowane „cechy auta” ujęłam ogólnikowo pod pojęciem „ergonomiczne” ( jak wiadomo ergonomia zajmuje się zasadami i metodami dostosowania urządzeń i narzędzi do cech fizycznych i psychicznych człowieka)
Nie przeczę, że kładę duży nacisk na zużycie paliwa, bo dojeżdżam do pracy. Nie wystarczy wymarzony model, ważna jest też dbałość w eksploatacji, „dynamika i kultura jazdy pojazdem”. Ba, nie zawsze mamy wpływ na pewne czynniki < np. stan dróg> i może trafić się awaria, ale to już inna działka.
Dzięki za link do strony, rozwiała kilka wątpliwości, lista „moje auto” pomału się „kurczy”
Pozdr.
  • 0

#24 Gość_klara_*

Gość_klara_*
  • Gość

Napisano 14 luty 2010 - 19:50

a co powiecie na ten? nissan juke
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
ciekawy kształt, na myśl przywodzi samochód bojowy :)
  • 0

#25 rodys

rodys

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 842 postów
  • Skąd:bierze pieniądze na alkohol?

Napisano 14 luty 2010 - 20:24

Tego auta jeszcze nie ma na rynku. W Europie zach. będzie w połowie 2010 roku. U nas pewnie w 2011.

Złota zasada kupującego: "nie kupuje się auta z początku jego produkcji" bo pełno błędów wychodzi.

Po pobieżnym oglądzie ze zdjęć:
Wady
- mały w środku
- wysoki próg
- manualma skrzynia
Zalety
- nowy

W dalsze szczegółowe dywagacje nie wchodzę. Bo co dla mnie będzie wadą, dla kogoś może być zaletą
  • 0

KNP


#26 Gość_klara_*

Gość_klara_*
  • Gość

Napisano 14 luty 2010 - 20:53

hmm bo w założeniu miał być to samochód compactowy ...
"...Nissan Juke bazuje na platformie B Sojuszu Renault-Nissan, w której rozstaw osi wynosi 2530 milimetrów. Wymiary całego nadwozia to 4135 mm długości, 1765 mm szerokości i 1570 wysokości..."
to crossover więc.. hmm wypadałoby,ze by miał wysoki próg... biorąc pod uwagę zewnętrzne warunki pogodowe.. tym bardziej + niz minus..
skrzynia nie tylko manualna >

Silnik Moc Paliwo Napęd Przekładnia

1.5 dCi 81 kW ON 2wd 6-biegowa manualna

1.6i 86 kW Benzyna 2wd 5-biegowa manualna

1.6i 86 kW Benzyna 2wd Zmodernizowana CVT XTRONIC (przekładnię automatyczną)

1.6i Turbo 140 kW Benzyna 2wd 6-biegowa manualna

1.6i Turbo 140 kW Benzyna 4wd CVT XTRONIC M6
hmm dla mnie to + bo nie cierpię automatów.. zabijają " prawdziwą frajdę z jazdy"
podoba mi się kształt.. ale masz rację.. hmm trzeba poczekąć co wyjdzie i w praniu...
  • 0

#27 Gość_Majonez_lodz_*

Gość_Majonez_lodz_*
  • Gość

Napisano 14 luty 2010 - 22:18

Seat i skoda niemieckie? To, że należą do grupy Volkswagena nie znaczy, że to są niemieckie marki.


Artur, Seat i Skoda są budowane w oparciu o części VW - sam montaż odbywa się nie tylko w Czechach (m.in. w Antoninku pod Poznaniem) jedyne co pozostało tam czeskiego to marka. Myślę więc że nie popełnimy wielkiego faux pass, zaliczając Skodę i Seata do aut niemieckich.

Opel też został wykupiony przez Rosjan i mam uznać tę firmę za rosyjską? Równie dobrze obydwie te marki mogłyby nazywać się Volkswagen-Skoda i Volkswagen-Seat, a jednak to dwie różne marki pomimo technologii jakiej użył/używa firma, którą wykupiła w iluś tam procentach.
  • 0

#28 cevrus

cevrus

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 20 postów

Napisano 15 luty 2010 - 09:03

Majonez masz złe informacje Rosjanie nie kupili opla
  • 0
cevrus

#29 rodys

rodys

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 842 postów
  • Skąd:bierze pieniądze na alkohol?

Napisano 15 luty 2010 - 22:16

Opel też został wykupiony przez Rosjan i mam uznać tę firmę za rosyjską? Równie dobrze obydwie te marki mogłyby nazywać się Volkswagen-Skoda i Volkswagen-Seat, a jednak to dwie różne marki pomimo technologii jakiej użył/używa firma, którą wykupiła w iluś tam procentach.

 

Marki są dla klientów. Celowo ten sam model samochodu raz jest sprzedawany jako Volkswagen a raz jako Skoda. Po prostu więcej się tego sprzeda pod dwoma markami niż pod jedną. Właściciel jest jeden.

Być może Cie zaskoczę, ale światowych firm samochodowych jest tylko 6 (pomijam małe warsztaty hobbystyczne i te produkujące repliki). Natomiast marek samochodów kilkadziesiąt. Globalizacja.

Przykładów można podać wiele. Podam kilka bardzo zaskakujących:
1. Mitsubishi carisma to jest volvo v40 w innej karoserii - pasują wszystkie części silnika i zawieszenia
2. Opel Astra J to bliźniak Chevrolet Cruze i Saab 9-1.


  • 0

KNP


#30 julka7

julka7

    Mruk

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 71 postów

Napisano 25 luty 2010 - 22:30

Cześć.Patrzę na tego Nissana Juke i stwierdzam, że taki brzydki, że aż ładny:)tzn trochę dziwaczny żuczek-ale jakby dawali,to biore:)Faktycznie w środku chyba mało miejsca.Jeżdżę nissanem Note automatem,jestem zadowolona i nie zapowiada sie na zmiany:)
  • 0

#31 Brazil

Brazil

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 38 postów

Napisano 01 marzec 2010 - 19:07

moje marzenie to samochód Hymer :)
  • 0
Niech mnie nie straszy nikt atomami
Kiedy rozbłysną będę pijany
Wódkę zagryzę wędzoną rybą
Tak żeby mdłości potem nie było

#32 rodys

rodys

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 842 postów
  • Skąd:bierze pieniądze na alkohol?

Napisano 01 marzec 2010 - 21:45

moje marzenie to samochód Hymer :)

A moje to Myzda 6
  • 0

KNP


#33 Banerx

Banerx

    Mruk

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 129 postów

Napisano 14 czerwiec 2010 - 21:35

moje marzenie nie na polskie Drogi marka należy do VW group bo kupiło ją Audi miała 40 lat jednego kierowcę i jak odchodził na emeryturę to się kapneli i zrobili mu model Gallardo Balbonii :) już wiecie o co kaman tak 10000 pkt za tego kto powie markę z byczkiem ale to offtop a nie myślałaś o np polo w dieslu ten nowy 1.6 z dsg piękna sprawa :) nie jeździłem bo jestem w trakcie robienia prawka ale kuzyn smigał i mówił że miód cud malina.
  • 0

#34 danloss

danloss

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 22 postów

Napisano 15 czerwiec 2010 - 21:46

A ja sobie kiedyś jeździłem VW Polo rocznik 98, 1l, żwawe to nie było za bardzo, ale samochodzik ogólnie fajny i byłem zadowolony. Potem z powodów zdrowotnych musiałem przerzucić się na automat i kupiłem Mercedesa A170. Bo wiem, że w mercedesach są trwałe skrzynie i w ogóle wiadomo - gwiazda;) zachęcił mnie też silnik, bo bardzo ekonomiczny no i dosyć mocny jak na takiego malucha - 95 koni. No tak, wszystko prawda, ale nie odnosi się to do A klasy - wszystkim szczerze odradzam, zaprzeczenie wszystkich chwalebnych wywodów jakie mieliście kiedykolwiek okazję słyszeć na temat MB. Tak, że zamierzam się pozbyć jak najszybciej i będę polował za Suzuki vitarę. Odnosząc się do kwestii z pierwszego postu: ON czy benzyna, wybieram LPG;) przy obecnych cenach ON, diesle przestają się opłacać. Będę szukał czegoś z sekwencyjnym gazem. Dziękuję. Dobranoc.
  • 0
Just because I’m losing
Doesn’t mean I’m lost.

#35 PIMOT

PIMOT

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1842 postów

Napisano 19 czerwiec 2010 - 00:39

Ja wole nasza motoryzacje. Samochody proste w konstrukcji,latwe w obsludze. Syrenka .
To jest samochod. Bezawaryjny . W tym aucie nie ma sie co zepsuc. Czasem sa do wymiany
klocki hamulcowe. Ogolnie konstrukcja ,super. Podwozie - ramowe, karoseria samonosna,
no i bardzo pakowny .
  • 0

Ludzie buduja za duzo murow a za malo mostow

 

Issac Newton


#36 Radek

Radek

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 40 postów

Napisano 19 czerwiec 2010 - 12:30

Ja lubie mocne samochody jak np ten
http://www.techepics...aro-concept.jpg
a taki samochód posiadam teraz też jest fajny:)
http://i.wp.pl/a/f/j...Roomster-6.jpeg
  • 0
Geniusz kryje się w prostocie.

#37 danloss

danloss

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 22 postów

Napisano 20 czerwiec 2010 - 11:15

Fajny ten Roomsterek:) chciałbym takiego w DSG:)
  • 0
Just because I’m losing
Doesn’t mean I’m lost.

#38 prywatny20

prywatny20

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 45 postów

Napisano 20 czerwiec 2010 - 13:52

a co powiecie na moje autko;) Przy okazji do sprzedania...
http://www.allegro.p...ne_slk_200.html
  • 0

#39 Sobolewski

Sobolewski

    Mruk

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 64 postów

Napisano 22 czerwiec 2010 - 17:44

Nie ze wszystkimi się zgodzę, ale tak już jest, normalna rzecz.

Mój ranking:

1. Auta niemieckie (nie ma nic lepszego, ani nic równie dobrego)
2. Auta szwedzkie (niestety niedługo przestaną istnieć, tak jak brytyjskie)
3. Auta japońskie i amerykańskie (zarówno USA i Japonia ma lepsze i gorsze marki, więc trudno jednoznacznie umieścić mi te państwa w rankingu)
4. Auta europejskie (bez niemieckich i francuskich)
5. Auta francuskie
6. Długo nic....
Długo nic....
Długo nic....
7. Auta koreańskie / chińskie / tajwańskie / hinduskie
8. Bułgarskie / Tureckie / Rosyjskie
9. Reszta świata

Znajomi najbardziej chwalą sobie niemieckie, japońskie (z grubsza), oczywiście nie tylko, ale głównie, a z kolei narzekają na koreańskie (KIA, HYUNDAI, DAEWOO) czy francuskie (szczególnie RENAULT). Trochę się interesuje motoryzacją, trochę się naczytałem tekstów, testów i dyskusji na forach i jednak numerem 1 są bez wątpienia niemieckie auta. Nie ma niczego co im dorówna. Patrząc oczywiście całościowo na auta, a nie tylko przez pryzmat bezpieczeństwa, czy tylko stylu, czy tylko niezawodności, itd. Bo niektórzy patrzą na samochód przez pryzmat liczby poduszek powietrznych, albo litrów w bagażniku. Takie podejście jest bez sensu. Trzeba patrzeć całościowo. Na drugim miejscu postawiłem szwedzkie - Volvo i SAABy (z małymi wyjątkami - czytaj najtańsze modele) to bardzo wysoka półka za rozsądne pieniądze. Bardzo lubię szwedzkie auta, niestety one....nie są już do końca szwedzkie :( (SAAB jest już holenderski, a Volvo o zgrozo - Chińskie :( ). Jak przeniosą produkcję Volvo do Chin to już będzie śmierć tej marki. Trzecie miejsce zajmują u mnie Japończyki. Dobre auta, niektóre nawet bardzo dobre, ale nie tak dopracowane w szczegółach i szczególikach jak niemieckie czy szwedzkie. Niektóre są bardzo "plastikowe" i design jest średni i jeszcze znalazło by się sporo wad. Natomiast nie można im odmówić niezawodności - w tym większość wypada - bardzo dobrze lub przynajmniej dobrze. Ale całościowo mogę im dać dopiero trzecie miejsce w moim rankingu :) Reszty nie opisuje bo nie dam rady, może przy następnej okazji:) Narazie tylko 3 miejsca :)

Szerokiej drogi!

Dodano wto 22 cze 2010 20:58:16 MSD :

Jedyny SUV którym w miare sensownie można wjechac w teren to jeep cherokee KK
A jedna z największych pomyłek co do aut 4x4 to suzuki grand vitara - dobry ale na dziury w mieście :cool:

Jeep Grand Cherokee jest bardzo dobry, ale to nie jedyny (na szczęście, bo jest ich coraz mniej) samochód którym można wjechać w teren! Większość Jeepów słynie z terenowych możliwości, ale jest sporo japońskich terenówek i kilka europejskich (np. Touareg) które radzą sobie całkiem całkiem.

Grand Vitara to nie jest taka pomyłka, bo jest sporo gorszych aut (pod względem możliwości terenowych). Rav4, CR-V, Yeti i koreańskie/chińskie SUVy (ix35, Sportage, Brilance) radzą sobie jeszcze gorzej w terenie niż Suzuki, a w zasadzie w ogóle sobie nie radzą.
  • 0
Sobol [Wawa]

Nie masz zasług: te co my zowiemy zasługi, Są tylko ku Ojczyźnie wypłacone długi.

#40 PIMOT

PIMOT

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1842 postów

Napisano 17 lipiec 2010 - 20:59

W silnik diesla nie warto inwestowac, poniewaz jest to silnik o wysokim stopniu sprezania paliwa.
Lepsze sa silniki ,o niskim stopniu sprezania paliwa. Na przyklad ,Willys ,mial silnik benzynowy,
dwucylindrowy,czterozaworowy, chlodzony ciecza,o niskim stopniu sprezania.Zaleta takiej konstrukcji,
jest mozliwosc ,tankowania paliwa niskooktanowego. Silnik diesla [wysokoprezny],po przebudowie
[tdi - turbo , diesel , intercooler],ma duza moc, bardzo duzy stopien sprezania.
A w zwiazku z tym,silnik szybko ulegnie zniszczeni,poniewaz czesci uzyte do budowy,szybciej sie
zuzyja. To jest cena, zakupu samochodu,z silnikiem wysokopreznym,np TDI.
Lepiej byloby ,oddac do przepudowy , Tarpana HONKERA, ktory nadaje sie do ciezkiego terenu ,na szose
a po przebudowie [zmana ukladu siedzen- 2+ 3+2 ],boglby konkurowac z innymi autami klasy suv.
Mimo tego ,ze Honker ,byl projektowany ,jako samochod terenowy , pod roznymi wzgledami przewyzsza
konstrukcje zachodnie,i dorownuje konstrukcjom japonskim. Szkoda,ze cudze chwalicie ,swego nie znacie

Moj post,jest odpowiedzia na pytanie zalozycielki,watku motoryzacja,Klary.
'' Czy warto jeszcze inwestowac w silnik diesla''
  • 0

Ludzie buduja za duzo murow a za malo mostow

 

Issac Newton



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych