Jeśli chcesz uzyskać dofinansowanie na zakup wózka inwalidzkiego powinieneś:
1. Skontaktować się ze swoim lekarzem pierwszego kontaktu i wziąć od niego skierowanie do lekarza specjalisty - ortopedy, neurologa, reumatologa lub lekarza rehabilitacji medycznej).
2. Lekarz specjalista, który wystawia wniosek na wózek musi mieć podpisaną umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia.
3. Zlecenie musi być wypisane na specjalnym druku, który jest do pobrania na stronie NFZ /www.nfz.pl.
4. Zlecenie powinno zawierać tzw. kod zaopatrzenia. Każdy rodzaj wózka, to inny kod:
• 9194.01 – wózek inwalidzki ręczny
– 800 zł NFZ + 150% PCPR
• 9194.02 – wózek inwalidzki aluminiowy (lekki) z systemem szybkiego demontażu kół, składany, dla osób samodzielnie poruszających się na wózku – czynnych zawodowo (wózek dla ludzi z paraplegią);
- 1500 zł NFZ + 150% PCPR
• 9194.03 – wózek inwalidzki specjalny, dziecięcy
– 1800 zł NFZ + 150% PCPR
• 9194.04 – wózek inwalidzki specjalny, stabilizujący plecy i głowę (wózek dla ludzi np. z tetraplegią)
- 1800 zł NFZ + 150% PCPR
• 9294.01 - poduszka przeciwodleżyowa
- 100 zł.Limit , ale NFZ daje 70% + 150% PCPR
• 9294.02 – materac przeziwodleżynowy
- 550 zł. Limit,ale NFZ daje 70 % + 150% PCPR
5. Zlecenie potwierdzamy w swoim oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia.
O dofinansowanie na zakup wózka w NFZ osoby dorosłe mogą ubiegać się co 5 lat, dzieci i młodzież do 18 roku życia - co 3 lata. W uzasadnionych przypadkach, istnieje możliwość skrócenia okresu użytkowania wózka.
6. Firma, w której kupujemy wózek wystawia fakturę proforma
7. Z fakturą udajemy się do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, gdzie możemy ubiegać się o dofinansowanie do 150% limitu NFZ.
8. Po upływie roku użytkowania wózka można ubiegać się o dofinansowanie na jego remont:
• 9194.01.N – Naprawa: Wózek inwalidzki ręczny
- 240 NFZ +150 % PCPR
• 9194.02.N – Naprawa: Wózek inwalidzki aluminiowy (lekki) z systemem szybkiego demontażu kół, składany, dla osób samodzielnie poruszających się na wózku – czynnych zawodowo (wózek np. dla ludzi z paraplegią);
- 450 NFZ + 150% PCPR
• 9194.03.N – Naprawa: Wózek inwalidzki specjalny, dziecięcy.
- 540 NFZ + 150%
• 9194.04.N – Naprawa: Wózek inwalidzki specjalny, stabilizujący plecy i głowę (wózek np. dla ludzi z tetraplegią).
- 540 NFZ + 150% PCPR
Info jak i gdzie uzyskać dofinansowanie na zakup wózka inwalidzkiego
Rozpoczęty przez
Gość_DaFFy_*
, lip 02 2008 11:29
8 odpowiedzi w tym temacie
#1 Gość_DaFFy_*
Napisano 02 lipiec 2008 - 11:29
Znalazłem to w necie może komuś się przyda
#2
Napisano 30 styczeń 2009 - 13:48
Czy ktoś może załatwiał już dofinansowanie do remontu wózka? Napiszcie, w jaki sposób to załątwić krok po kroku. Nie chcę czegoś sknocić, ponieważ powszechnie chyba wiadomo, że jeżeli jakieś kroki wykona się nie po kolei NFZ nie daje dofinansowania.
Z góry bardzo dziękuję!!
Z góry bardzo dziękuję!!
"Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali"
#3
Napisano 08 marzec 2009 - 11:29
Ja dostalem dofinansowanie na naprawe wozka elektrycznego w 2008r po pirewsze dofinansowania udziela PFRON a nie NFZ.
Pegaz 2003
PFRON uruchomił nowy moduł pomocy w programie Pegaz 2003. Chodzi o obszar D – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
Zakresem pomocy objęte są: zakup części zamiennych, akumulatorów, dodatkowego wyposażenia i/lub pokrycie kosztów jego niezbędnych napraw, remontów, przeglądów technicznych, konserwacji i renowacji.
Maksymalna kwota dofinansowania w ramach programu wynosi 3.500 zł do wykorzystania w okresie 5-ciu lat od daty podpisania umowy w module D. Istnieją pewne zastrzeżenia związane z wysokością zarobków przypadających na jednego członka rodziny.
Wnioski w ramach obszaru D są składane w trybie ciągłym, jednak nie później niż do dnia 30 listopada każdego roku. W okresie obowiązywania limitu dofinansowania kosztów utrzymania w sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym, Wnioskodawca może ubiegać się o dofinansowanie wielokrotnie.
Załącznikami do wniosku w obszarze D są:
1)kserokopia ważnego orzeczenia Wnioskodawcy o znacznym stopniu niepełnosprawności ,
2)oświadczenie Wnioskodawcy o dochodach brutto na jednego członka rodziny w gospodarstwie domowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do formularza wniosku.
Oddział PFRON w terminie do 14 dni roboczych, sprawdza prawidłowość wypełnienia złożonego wniosku oraz sporządza wykaz nieścisłości, błędów i brakujących załączników.
Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie PFRON.
Pegaz 2003
PFRON uruchomił nowy moduł pomocy w programie Pegaz 2003. Chodzi o obszar D – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
Zakresem pomocy objęte są: zakup części zamiennych, akumulatorów, dodatkowego wyposażenia i/lub pokrycie kosztów jego niezbędnych napraw, remontów, przeglądów technicznych, konserwacji i renowacji.
Maksymalna kwota dofinansowania w ramach programu wynosi 3.500 zł do wykorzystania w okresie 5-ciu lat od daty podpisania umowy w module D. Istnieją pewne zastrzeżenia związane z wysokością zarobków przypadających na jednego członka rodziny.
Wnioski w ramach obszaru D są składane w trybie ciągłym, jednak nie później niż do dnia 30 listopada każdego roku. W okresie obowiązywania limitu dofinansowania kosztów utrzymania w sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym, Wnioskodawca może ubiegać się o dofinansowanie wielokrotnie.
Załącznikami do wniosku w obszarze D są:
1)kserokopia ważnego orzeczenia Wnioskodawcy o znacznym stopniu niepełnosprawności ,
2)oświadczenie Wnioskodawcy o dochodach brutto na jednego członka rodziny w gospodarstwie domowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do formularza wniosku.
Oddział PFRON w terminie do 14 dni roboczych, sprawdza prawidłowość wypełnienia złożonego wniosku oraz sporządza wykaz nieścisłości, błędów i brakujących załączników.
Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie PFRON.
#4
Napisano 12 czerwiec 2009 - 20:37
Witam! proszę o dokładniejsze informacje o dofinansowaniu na remont wózka jak to przebiega czy trzeba mieć jakieś rachunki w jaki sposób są przelewane pieniądze, wysiadły mi akumulatory i chciałbym tylko na to dofinansowanie.
#5
Napisano 13 marzec 2012 - 20:55
Witam, mam takie pytanko: czy w jakimś województwie od was wiadomo czy będzie kasa z Pfronu na wózki inwalidzkie? U mnie w Łodzi powiedziano ze mam dzwonić co 2 tygodnie....i sprawdzać. W tamtym roku termin na składanie był 2 tygodniowy...Czy to prawda, że jak się złoży wniosek a nie ma kasy to oni automatycznie go odrzucają?
solana watek dotyczy wózka aktywnego jego funkcji i użytkowania a nie dofinansowań z PFRON-u w związku z tym przenoszę posty dotyczące Twojego pytania.
Moderator.
solana watek dotyczy wózka aktywnego jego funkcji i użytkowania a nie dofinansowań z PFRON-u w związku z tym przenoszę posty dotyczące Twojego pytania.
Moderator.
#6
Napisano 13 marzec 2012 - 22:08
witaj, znam firme z ktora mozesz sie dogadac w tej sprawie i mozesz zalatwic to bez doplaty.
#7
Napisano 13 marzec 2012 - 23:43
a co dokładnie? jakby co podaje gg: 5327386
#8
Napisano 14 marzec 2012 - 09:38
Solana, a czego dokladnie szukasz? Wiem, ze maja w ofercie storma 3euro, dragona i mistrala 3plus w cenie dofinansowania i zalatwiaja cala reszte.
jak chcesz to podaj prywatnego maila to podam ci namiary na nich.
jak chcesz to podaj prywatnego maila to podam ci namiary na nich.
#9
Napisano 14 marzec 2012 - 13:01
niestety tzreba się dowiadywać ale złożyć też nie zaszkodzi problem jest w tym że wnioski nfztu teraż trzeba zanosić do przedatowania . Co do wózka to polecam ci quickie helium amerykańskiej firmy właściwie to jakaś firma należąca do koncernu sunrise medical .
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych