Co myśłicie o tym konkursie?

Droga na Harvard
#1
Napisano 02 marca 2020 - 21:29
#2
Napisano 29 kwietnia 2020 - 08:42
Harvard prosze imć z harvardu to prestisz. Ale moj nauczyciel z podmiejskiej mejscowosci uczyl nas 1 trygonomeyrycznej i rozwinal temat, z innych przedmiotow bylo podobnie. Dziewczyny nie wiem co tam robily.
Dlatego nie idzcie na harvard bo to jest hard i napewno nie ma dziewczyn.
#3
Napisano 29 kwietnia 2020 - 15:31
Dlatego nie idzcie na harvard bo to jest hard i napewno nie ma dziewczyn.
Nie ma dziewczyn/kobiet? W takim razie kim jest Natalii Portman, czy cesarzowa Japonii (https://pl.wikipedia...ni_absolwenci)? Kobiety także kończą prestiżowe uczelnie, czego te Panie są idealnym przykładem. Widać, że piszesz bez wcześniejszego sprawdzenia informacji.
"Stań twarzą zwróconą do słońca, a cień pozostanie za tobą". /Teresa Lipowska/
"Śmiech jest masażem dla brzucha! Uśmiech jest masażem dla serca!".
#4
Napisano 06 maja 2020 - 19:35
Dla zainteresowanych nauką Harvard jest dla każdego i o każdej porze https://online-learn...du/catalog/free
#5
Napisano 10 grudnia 2023 - 08:21
Polecam dwie strony:
http://naukazagranica.pl/przydatne-strony.html
Darmowe studiahttp://www.naharvard.pl/wsparcie-finansowe-z-uczelni.html
#6
Napisano 02 listopada 2024 - 11:28
Uniwersytet Harvarda zobowiązuje się do budowania zróżnicowanej i inkluzywnej społeczności, co obejmuje zapewnienie równego dostępu wszystkim studentom. Włączenie osób niepełnosprawnych i pełne uczestnictwo to kwestie sprawiedliwości społecznej. Dostęp jest osiągany poprzez redukcję barier w obrębie środowisk zabudowanych, badanie i modyfikowanie niedostępnych polityk i procedur oraz tworzenie inkluzywnych praktyk.
Disability Access Office (DAO) ustala udogodnienia dla studentów niepełnosprawnych i zapewnia zgodność prawną z niedyskryminacją studentów niepełnosprawnych na mocy sekcji 504 Rehabilitation Act z 1973 r. i The Americans with Disabilities Act (1990, and Amendments Act z 2008 r.). DAO współpracuje z wykładowcami, studentami i personelem Harvardu w celu tworzenia sprawiedliwych doświadczeń edukacyjnych poprzez promowanie uniwersalnego projektowania w nauce, rozsądnych udogodnień w niedostępnych środowiskach i przeformułowanie niepełnosprawności jako cennego aspektu ludzkiego doświadczenia.
Disability Access Office jest częścią FAS Office of Student Services . Student Services pracuje nad usprawnieniem doświadczeń studentów Harvard College, Harvard Griffin GSAS i SEAS. Naszym celem jest wspieranie sprawiedliwego doświadczenia akademickiego i mieszkaniowego oraz pomoc w szybkim i wydajnym uzyskaniu potrzebnego wsparcia administracyjnego.
https://dao-fas-harv...pl&_x_tr_pto=sc
#7
Napisano 05 listopada 2024 - 13:02
— Lider musi być człowiekiem z misją. Przejmować się tym, co widzi na zewnątrz. I chcieć zmieniać rzeczywistość, czymkolwiek ona jest — bo to może być gmina, organizacja, społeczność, szkoła, ale też kraj czy świat. Musi też mieć zestaw dobrych kompetencji i narzędzi, żeby móc realizować to, co chce. Bo cóż z tego, jeśli ma tylko dobre intencje — podkreśla w rozmowie z Onetem prof. Cezary Wójcik, założyciel i dyrektor Center for Leadership w Warszawie, jedynego w swoim rodzaju ośrodka kształcącego przywódców.
- Rozpoczęła się właśnie rekrutacja do Leadership Academy for Poland, czyli jednego z najbardziej innowacyjnych programów rozwoju dobrego przywództwa w Europie i na świecie
- Ci, którzy sią do niego dostaną, będą mieli okazję uczestniczyć w zajęciach prowadzonych m.in. przez profesorów z Harvardu, Oxfordu, Uniwersytetu Columbia i innych międzynarodowych ekspertów. Sprawdź, jak wziąć udział w rekrutacji
- — To nie szkolenie, tylko doświadczenie zupełnie innego rodzaju. To eksperyment na sobie, ale przeprowadzany w grupie. Pozwalający na spojrzenie na siebie z boku — mówi Onetowi Myroslava Keryk, szefowa Fundacji Nasz Wybór, która prowadzi Dom Ukraiński w Warszawie, absolwentka LAP
- — Uczestnicząc w programie można dowiedzieć się, gdzie popełniam błędy i czego powinnam się jeszcze douczyć. Dzięki temu zrozumiałam, że chcę być tutaj, gdzie teraz jestem. Że Ukraiński Dom jest tym miejscem, w którym czuję, że się realizuję — dodaje pani Myroslava
- więcej:
- https://wiadomosci.o...-polsce/r9pjkls
#8
Napisano 05 listopada 2024 - 14:56
https://lagunita.edu...udia-za-granica
#9
Napisano 07 listopada 2024 - 13:02
Zapewne często słyszeliście, że stypendia przyznaje się zdolnym osobom. Ponadto, wiele organizacji przyznających stypendia takiego właśnie określenia używa. Jednak, co oznaczają „stypendia dla zdolnych osób”? O jakich uzdolnieniach właściwie mówimy? Przeczytajcie ten artykuł, by dowiedzieć się więcej!
Stypendia nie tylko dla „wybitnych”Jeśli uważacie, że stypendia przyznawane są tylko „wybitnym jednostkom”, najwyższa pora, by obalić ten mit!
Po pierwsze, nie ma jednego „przepisu” na stypendium. W praktyce oznacza to, że każdy organizator ustala regulamin danego programu stypendialnego, w tym kryteria oceny kandydatów. Co za tym idzie, mamy więc zarówno stypendia naukowe, sportowe, artystyczne, socjalne, jak i wiele mieszanych form.
Po drugie, niezależnie od dziedziny, w której przyznawane jest dane stypendium, próg wejścia może być bardzo zróżnicowany. Pamiętajcie, że stypendia to nie tylko najwyższe osiągnięcia naukowe, medale na mistrzostwach lub własne wystawy międzynarodowe. Stypendia wspierają bardzo wiele osób, na różnym etapie życia, o różnej sytuacji życiowej i zróżnicowanych pasjach oraz umiejętnościach.
Innymi słowy, stypendia to nie tylko (choć i takie oczywiście się zdarzają!) nagrody dla największych umysłów czy wybitnych sportowców i artystów o światowej renomie.
Jak wiemy dzięki naszemu raportowi Mapa stypendiów III, organizatorom programów stypendialnych najczęściej przyświecają następujące cele:
- wspieranie osób zdolnych i ambitnych,
- promowanie talentów i osiągnięć,
- motywowanie do dalszego kształcenia,
- wyrównywanie szans edukacyjnych, a także
- pomoc materialna osobom o niskich dochodach.
A zatem programy stypendialne mają na celu wspierać i motywować bardzo różne osoby oraz pomagać w rozwoju także tym, którzy dopiero będą zdobywać szczyty.
Dla kogo stypendia?Gdy już wiemy, że programy stypendialne nie są skierowane tylko do najbardziej utytułowanych osób, to warto przypomnieć: dla kogo kierowane są stypendia w Polsce?
Cóż, mamy dobrą wiadomość: wiemy to bardzo dobrze i jest to niejedna grupa odbiorców!
Po pierwsze, najwięcej badanych przez nas programów stypendialnych dedykowanych jest uczniom oraz studentom.
Po drugie, istnieje też wiele stypendiów skierowanych dla doktorantów.
A po trzecie, mamy w Polsce mnóstwo stypendiów otwartych dla kilku (na raz) grup odbiorców.
Ponadto, część programów dedykowana jest osobom uzdolnionym w danej dziedzinie, aktywnym społecznie lub tym, który przygotują ciekawy projekt (np. artystyczny).
Podsumowując, stypendia przyznawane są bardzo różnym grupom odbiorców, na podstawie niezwykle zróżnicowanych kryteriów!
Jakie zdolności stypendium może pomóc rozwijać?A w tej części, przewrotnie, skupimy się nie na tym, jakie zdolności trzeba mieć, by dostać stypendium. W zamian, opowiemy o tym, jak stypendium może nam pomóc. W końcu programy stypendialne taki mają cel – wspierać rozwój, dawać możliwości, wyrównywać szanse, zapewniać przestrzeń do nauki.
Przede wszystkim, otrzymanie stypendium w dziedzinie czy obszarze, który was interesuje, może wzmocnić waszą motywację oraz poczucie własnej wartości. Zostaliście przecież dostrzeżeni i docenieni przez innych oraz uzyskaliście środki na to, by działać dalej!
Ponadto, dzięki stypendium możecie zainwestować w dalszy rozwój. To znaczy, np. zakupić sprzęt, pomoce naukowe, wyjechać na ciekawe zgrupowanie sportowe, wystawę czy szkołę letnią, zapisać się na dobry kurs językowy.
Co więcej, bycie laureatem stypendium oznacza w praktyce często umiejętność poprawnego złożenia wniosku oraz rozliczenia się ze stypendium. Ten proces to kilka ważnych umiejętności: tworzenia autorskich wniosków, autoprezentacji, skrupulatności, przestrzegania deadlinów…
Dodatkowo, stypendium to szansa na rozwój wiedzy i umiejętności – naukowych, sportowych, artystycznych, społecznych. Nie tylko dzięki waszemu własnemu wysiłkowi i dzięki środkom na zajęcia czy kursy, ale także dzięki szansie na poznanie innych pasjonatów – stypendystów danego programu.
A gdy już otrzymacie stypendium, przeczytajcie nasz artykuł o tym, jak je dobrze wykorzystać!
Czy jesteście gotowi na to, by ubiegać się o stypendium?
Jeśli ten artykuł pomógł wam w zdobyciu cennych informacji o odbiorcach stypendiów – dorzućcie nam cegiełkę, byśmy mogli dalej Was wspierać cenną wiedzą. Dziękujemy!
Fundacja Dobra Sieć nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podjęte przez użytkowników serwisu na podstawie informacji opublikowanych na stronach www.mojestypendium.pl. Rozpowszechnianie całości lub fragmentów tekstów zamieszczanych w serwisie www.mojestypendium.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych bez podania źródła wymaga zgody serwisu www.mojestypendium.pl.
#10
Napisano 07 listopada 2024 - 14:47
Czas od wiosny do jesieni to dla wielu osób okres ważnych wyborów związanych z edukacją. Maturzyści planują pójście na studia, a wielu studentów podejmuje decyzje o kontynuowaniu edukacji, zmianie uczelni czy kierunku. Pomocnym drogowskazem dla wielu osób są rankingi uczelni. Na co warto zwrócić uwagę, korzystając z rankingów? Jakie aspekty funkcjonowania uczelni są w nich oceniane? W artykule odpowiadamy na te i inne pytania związane z rankingami szkół wyższych.
Rankingi uczelni – co warto o nich wiedzieć?W 2021 roku na naszym portalu opublikowaliśmy artykuł o rankingach uczelni, w którym autorka artykułu, Ola, omawia kluczowe kwestie związane z rankingami szkół wyższych.
Jak i dlaczego powstały rankingi uczelni?Historia krajowych rankingów sięga XIX wieku, zaś pierwszy międzynarodowy ranking szkół wyższych został opublikowany dopiero 100 lat później – na początku XXI wieku. Był to Academic Ranking of World Universities (ARWU), przygotowany przez Center for World-Class Universities działające przy Uniwersytecie Shanghai Jiao Tong w Chinach. W Polsce zaś pierwszy ranking miesięcznika „Perspektywy” został opublikowany w 1999 roku – do dziś dzień cieszy się popularnością wśród maturzystów, studentów i rodziców.
A po co tworzone są rankingi uczelni? Jak pisze Ola,
współcześnie, gdy liczba uczelni oraz studentów na świecie jest ogromna, paląca wydawała się kwestia stworzenia praktycznych narzędzi, dzięki którym łatwiej jest dokonywać wyboru studiów. Innymi słowy, rankingi pomagają sprawdzić, jakie są najlepsze bądź najpopularniejsze kierunki studiów w kraju lub na świecie.
Co ciekawe, liczba rankingów uczelni cały czas rośnie. Jednocześnie istotne jest, aby przy tworzeniu i ulepszaniu rankingów trzymać się pewnych wytycznych, które zapewnią wysoką jakość przygotowywanych zestawień.
W zeszłorocznym artykule Ola pisze o najważniejszym dokumencie który zbiera wytyczne dotyczące tworzenia rankingów szkół wyższych – czyli Berlińskich Zasadach dot. Rankingów Szkół Wyższych: „IREG Berlin Principles of Academic Rankings”.
Ramy te stworzyła Międzynarodowa Grupa Ekspercka ds. Rankingów (International Ranking Expert Group – IREG). Można mieć zatem nadzieję, że dzięki tej inicjatywie rankingi na całym świecie będą bardziej spójne i rzetelne.
Z pewnością modelowe rozwiązania w układaniu rankingów mogą być pożyteczne zarówno dla twórców rankingów, jak i ich czytelników.
Co więcej, warto zwrócić uwagę że rankingi uczelni mogą pełnić wiele ról. W swoim artykule Ola wymiena kilka przykładów na podstawie strony IREG. A zatem rankingi mogą, m.in. odpowiadać na potrzebę uzyskania informacji o pozycji uczelni, pobudzać konkurencję między szkołami wyższymi, także w zakresie finansowania, czy sprzyjać odróżnianiu różnorodnych typów uczelni czy kierunków studiów.
Poniżej uzupełniamy i aktualizujemy informacje zebrane w artykule Oli. Jeśli jesteście głębiej zainteresowani rankingami szkół wyższych, zachęcamy do lektury artykułu z 2021 roku. Co ważne, znajdziecie tam także bibliografię do dalszych poszukiwań
Rankingi uczelni na świecieJakie są zatem najpopularniejsze rankingi uczelni na świecie? Najczęściej przywołuje się następujące zestawienia:
- Academic Ranking of World Universities (ARWU),
- Times Higher Education World Universities Ranking,
- QS World University Rankings,
- CWTS Leiden Ranking oraz
- SCIMAGO Institutions Ranking.
Warto jednak podkreślić, że – mimo ogólnie przyjętych zasad, którymi powinni kierować się twórcy rankingów – nie ma obiektywnego rankingu uniwersytetów.
Dlaczego? Przede wszystkim, za rankingami stoją różnorodne podmioty: uniwersytety, firmy, czasopisma. Po drugie, każda instytucja ma swoje zasady, według których dobierane są uczelnie do porównania. Sprawia to, że różnica w liczbie uniwersytetów porównywanych w różnych rankingach może wynosić nawet kilkaset instytucji. Co więcej, każdy twórca rankingu przyjmuje swoje wskaźniki sukcesu uczelni. Przykładowo, CTWS Leiden Ranking ustanowił wskaźniki, które stanowią o równości płci na porównywanych uczelniach, podczas gdy twórcy ARWU w ogóle nie biorą takich kryteriów pod uwagę.
Ranking szkół wyższych w PolsceTak jak pisaliśmy wyżej, ranking miesięcznika „Perspektywy” od momentu powstania w 1999 roku cieszy się niesłabnącą popularnością wśród zainteresowanych osób. Co ważne, ranking „Perspektyw” został zatwierdzony przez IREG (wspominanej wyżej Międzynarodowej Grupy Eksperckiej ds. Rankingów). Oznacza to, że spełnił on szczegółowe kryteria jakości wyznaczone przez Grupę.
Warto także zwrócić uwagę, że Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2021 to w istocie cztery rankingi: uczelni akademickich, uczelni niepublicznych oraz publicznych uczelni zawodowych, a także ranking kierunków studiów.
Praktyczne aspekty rankingów szkół wyższych – jak korzystać z rankingów?Jak zatem połapać się w tak różnorodnych i szerokich rankingach uczelni? Zanim podpowiemy, czym naszym zdaniem warto kierować się przy wyborze uczelni, przyjrzyjmy się jakie mogą być korzyści rankingów, a za co są one krytykowane.
Korzyści rankingówPotencjalnych zalet i korzyści, jakie z rankingów uczelni mogą wynieść różnorodne grupy – maturzyści, studenci, pracownicy naukowi, decydenci – jest wiele. Co ważne, każda osoba szuka innych informacji i różne aspekty funkcjonowania uczelni będą dla niej mniej lub bardziej istotne. Ponadto, tak jak wspominaliśmy we wcześniejszej części artykułu, szczegółowe kryteria mogą się różnić między rankingami. W swoim artykule Ola wymieniła kilka przykładowych korzyści:
Krytyka rankingówPo pierwsze, niektóre globalne rankingi z pewnością cieszą się dużą popularnością. W praktyce oznacza to na przykład, że mogą zachęcać nowych, potencjalnych studentów do aplikowania na zagraniczną uczelnię. Zatem wysoka pozycja w rankingu, ciekawy opis osiągnięć danej społeczności akademickiej może sprawić, że na uniwersytetach pojawi się więcej uzdolnionych osób z całego świata.
Po drugie, (…) dzięki przejrzystym, prostym zestawieniom osiągnięć różnych uczelni, wiele osób dowiaduje się o nich więcej. Ponadto, może to przyczynić się do wzrostu zaufania społecznego do szkolnictwa wyższego.
Przede wszystkim, nie należy rankingów traktować jako obiektywnych wyznaczników jakości uczelni. Jak wspominaliśmy wcześniej, w rankingach brane są pod uwagę różnorodne kryteria, trudno zatem porównywać pozycje uczelni między rankingami.
Co więcej, samo pytanie co oznacza „jakość uczelni” pozostawia duże pole do dyskusji. Przy tak dużej różnorodności instytucji, a także, w światowej perspektywie, biorąc pod uwagę różnice kulturowe, różnorodne podejście do nauczania i oceniania wyników w nauce, niemożliwym jest ustalenie obiektywnych kryteriów z którymi zgodzą się wszyscy zainteresowani.
Nie wszyscy eksperci oceniają pozytywnie metody używane przy tworzeniu rankingów, takie jak np. badania ankietowe. Przypomnijmy wnioski przedstawione w artykule z zeszłego roku:
Jak korzystać z rankingów?(…) rankingi posługują się wyłącznie danymi ilościowymi. Pomaga to z pewnością w konstruowaniu list i porównywaniu uczelni, lecz brak danych jakościowych nie pozwala pokazać zróżnicowanej rzeczywistości, oddać wielu szczegółów i unikalnych cech danego środowiska akademickiego.
Niektórzy eksperci wskazują też, że rankingi nie tylko odzwierciedlają, ale też wspierają koncentrację zasobów i prestiżu w instytucjach najbardziej zasobnych i najbardziej znanych. Podkreśla się też, że bardzo trudno instytucjom z mniejszymi zasobami realnie konkurować w tych zestawieniach.
Rankingi mogą być pomocnym narzędziem, które ułatwi nam decyzję wyboru uczelni. Jednocześnie warto pamiętać, aby nie traktować ich jako jedynego wyznacznika jakości szkół wyższych.
Przygotowaliśmy dla Was trzy proste wskazówki, które – mamy nadzieję – ułatwią Wam korzystanie z rankingów:
- Pomyślcie, jakie kryteria są dla Was najważniejsze przy wyborze uczelni. Poza kryteriami, które da się obiektywnie zmierzyć i porównać (np. publikacje naukowe, pozycja absolwentów na rynku pracy itp.), na satysfakcję ze studiowania składa się wiele czynników indywidualnych dla danej osoby. Dlatego przy wyborze uczelni warto zastanowić się co jest dla Was ważne. Czy wolicie mieszkać i studiować w dużym, czy małym mieście? Czy na wybranej uczelni działają koła naukowe zgodne z Waszymi zainteresowaniami? Do jakich krajów można pojechać na wymianę studencką w ramach studiów? Jeśli możecie, warto także wybrać się na dni otwarte wybranych szkół wyższych, porozmawiać ze studentami, absolwentami i kadrą.
- Sprawdźcie metodologię rankingu, zanim z niego skorzystacie. Na stronie rankingu zazwyczaj można łatwo znaleźć mniej lub bardziej szczegółowo opisane kryteria brane pod uwagę przy ocenie uczelni. Dzięki temu można lepiej zrozumieć, co kryje się za przyznaną danej szkole wyższej pozycji.
- Pamiętajcie, że końcowa decyzja należy do Was. A jeśli nie uda się Wam za pierwszym razem dostać na wymarzoną uczelnię, zawsze możecie spróbować ponownie – albo odkryć, że inna uczelnia jest tą Waszą wymarzoną
Moje Stypendium to nie tylko portal z ogłoszeniami i merytorycznymi artykułami o edukacji. To także comiesięczny newsletter w którym wybieramy dla Was najciekawsze oferty czy praktyczne kalendarium stypendialne. Zachęcamy także do dołączenia do grupy na Facebooku, gdzie możecie zadawać nam pytania, dzielić się wiedzą i doświadczeniami.
Jeśli chcecie, możecie także wesprzeć naszą Fundację – nie tylko finansowo! Dzięki Waszemu wsparciu będziemy mogli docierać do jeszcze większej ilości osób z darmowymi, rzetelnymi informacjami o różnorodnych możliwościach rozwoju. Zerknijcie tutaj, żeby dowiedzieć się jak możesz nam pomóc uwolnić wiedzę o stypendiach
Fundacja Dobra Sieć nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podjęte przez użytkowników serwisu na podstawie informacji opublikowanych na stronach www.mojestypendium.pl. Rozpowszechnianie całości lub fragmentów tekstów zamieszczanych w serwisie www.mojestypendium.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych bez podania źródła wymaga zgody serwisu www.mojestypendium.pl.
#11
Napisano 07 listopada 2024 - 14:54
Celem Funduszu jest wszechstronne i indywidualne wspieranie rozwoju młodych ludzi. W ramach stypendium będą mieli zapewnione wsparcie rozwojowe, naukowe, społeczne oraz finansowe dostosowane do potrzeb i możliwości.
https://rafalbrzoska...y/#kogo-szukamy
#12
Napisano 14 lutego 2025 - 14:06
Profesjonalne organizacje i lokalne zasoby
W sekcji tej znajdują się informacje o organizacjach i zasobach, które wspierają osoby niewidome, słabowidzące oraz z innymi niepełnosprawnościami w Stanach Zjednoczonych. Wymienione są m.in. organizacje takie jak:
-
Perkins School for the Blind – szkoła oferująca usługi edukacyjne, wsparcie technologiczne i rozwój zawodowy dla osób z niepełnosprawnościami wzrokowymi.
-
Massachusetts Commission for the Blind – agencja stanowa, która pomaga osobom niewidomym poprzez indywidualne szkolenia i edukację.
-
The Carroll Center for the Blind – oferuje rehabilitację, programy zawodowe oraz wsparcie edukacyjne dla osób niewidomych.
-
The National Federation for the Blind – organizacja, która opracowała kompleksową listę technologii wspomagających dostępnych na swojej stronie.
Zasoby dotyczą również technologii wspomagających oraz organizacji wspierających dostępność w instytucjach edukacyjnych i publicznych.
więcej https://accessibility.harvard.edu/professional-organizations
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych