Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

zachowanie lekarzy - pytanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 ewelka7

ewelka7

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 05 maj 2013 - 21:08

Witam Państwa bardzo serdecznie,

Jestem studentką i w ramach zainteresowań naukowych chciałabym poznać Państwa opinię na temat zachowania lekarza wobec osoby niepełnosprawnej. Chciałabym dowiedzieć się, jak wygląda wizyta w gabinecie lekarskim, ile czasu poświęca lekarz oraz czy stara się w zrozumiały i wyczerpujący sposób opisać problem. Będę bardzo wdzięczna za każdą wypowiedź. Zapraszam do wypowiadania się.


  • 0

#2 Gość_Ivona_*

Gość_Ivona_*
  • Gość

Napisano 05 maj 2013 - 21:37

Hm...

Myślę, że zachowanie lekarza wobec ON nie różni się od tego, jakie wykazuje wobec sprawnego pacjenta.

Chyba, że mówimy o specjaliście w odniesieniu do posiadanej niepełnosprawności, ale tego pytanie nie precyzuje.

 

Wiele zależy od tego czy lekarz kojarzy już pacjenta czy nie i od jego osobowości, podejścia do ludzi w ogóle.

Spotkałam się z różnymi postawami. Jedni nie spędzali ze mną dłużej niż 5 minut. Badanie było krótkie, pobieżne, a i wywiad nie za wnikliwy. Coś na zasadzie: "jesteś - powiem co Ci jest - masz receptę". :)

Niektórzy lekarze nie lubią, kiedy im się coś sugeruje, bo to od razu zakrawa o obrazę majestatu.

Ostatnio mam styczność z dobrym lekarzem - pyta, interesuje się, nie zbywa, kiedy o coś pytam czy chcę coś wyjaśnić. To miła odmiana...

Jeśli chodzi o specjalistów - w moim przypadku neurologów (przez porażenie mózgowe), wizyta zawsze jest konkretna. W przypadku pierwszego kontaktu z nowym lekarzem dłużej mówię o tym, co mi dolega, bo nie każdy wierzy, że mam co mam. Mówią, że mało widać i nigdy by nie przypuszczali. Karta jednak nie kłamie. ;)

 

I nie, żeby zabrzmiało to podle, ale to ja narzucam wygląd tej wizycie.