Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Optyk w vision ekspres: "pogratulować panu wzroku"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lublinianinn

Lublinianinn

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 06 lipiec 2011 - 22:12

Postanowiłem się podzielić z Wami nieprzyjemnym zdarzeniem. Od urodzenia mam dość poważną wadę wzroku. Noszę soczewki kontaktowe, które w niewielkim stopniu ją korygują. Okulistka, u której zaopatruje się w soczewki wyjechała na miesiąc. Po raz pierwszy poszedłem więc do optyka w vision ekspres. Liczyłem, że w firmowym salonie spotkam się z kompetentną obsługą. Niestety...

Miałem ze sobą opakowania po soczewkach jakie noszę na codzień, pani z obsługi stwierdziła, że to są zwykłe soczewki. Mówię jej, że są specjalnie dobrane z cylindrem. Ona mówi, że może je zamówić, ale ze względu na to, że w lewym oku jest duża wada muszę wykupić całe opakowanie. W jednym jest po sześć sztuk soczewek. Nie zgodziłem się, nie wiedziałem jakie są to soczewki. Zdecydowałem się wziąć tylko jedną soczewkę na lepsze oko ( mniejsze wartości można wziąść na sztuki, większe nie...)

Po nabicu na kasę, optyk mówi, że te soczewki są na dwa tygodnie. Zwróciłem jej uwagę, że chciałem soczewki miesięczne takie jak nosiłem wcześniej. Optyk nawet nie patrząc na stare opakowanie stwierdziła, że soczewki firmy jakiej noszę są tylko na dwa tygodnie i radzi mi poczytać na stronie internetowej. Odpowiedziałem jej, że soczewki przepisała mi okulistka, jedna z najlepszych w Lublinie. Pada odpowiedź – my też mamy najlepszych okulistów. Odpowiadam, mam zaufanie do okulisty z kliniki u którego pod kontrolą jestem od 10 lat. Optyk z ironią, że noszę przez miesiąc soczewki, która są na dwa tygodnie. Na odchodne rzuciła mi: pogratulować panu wzroku, jeśli pan nosił takie soczewki. Odpowiedziałem, pogratulować Pani wiedzy.

Mam pytanie do Was. Jestem wyczulony na takie sytuacje i zabolały mi ostatnie słowa optyka. Czy zgłaszać to do centrali vision ekspres? Gdzieś dalej? Dla mnie zachowanie optyka było skandaliczne. Nie mając dostatecznej wiedzy, próbował mi wmówić, że przez tyle lat nosiłem złe soczewki. Nawet nie zastanawiam się jak interpretować jego słowa – pogratulować wzroku. Temat banalny, ale wiąże się z dość ważnym zagadnieniem. Wrażliwość, zdolność do empatii, zwykła kultura nie tylko wobec osób niepełnosprawnych, ale każdego człowieka....
  • 0

#2 majjkka

majjkka

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 199 postów

Napisano 07 lipiec 2011 - 10:25

Zachowanie optyka - delikatnie ujmując - niegrzeczne. Cóż, kiedy takie zachowania są normą, w gabinetach lekarskich szczególnie. Może wynika to z pogardy dla drugiego człowieka, może z przeświadczenia o własnym przewartościowaniu. Zauważyłam, w każdej niemal dziedzinie, postrzeganie siebie jako jednostki wyjątkowej, pod każdym względem nieskazitelnej, a oferowane usługi i towary są bezwzględnie naj....
Nie wiem do czego nas to doprowadzi...
Wracając do wątku, współczuję takich przeżyć. Wiem, jakie to dotkliwe dla wrażliwego człowieka. Ja też jestem wyczulona na takie zachowanie.
  • 0

#3 Diablica2005

Diablica2005

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 204 postów

Napisano 07 lipiec 2011 - 11:38

osobiście bym to zglosiła centrali...
Czy nas można obrażać???

  • 0
Miłość nie polega na wzajemnym wpatrywaniu się w siebie, ale wspólnym patrzeniu w tym samym kierunku.
/Antoine de Saint-Exupéry/

#4 Oli

Oli

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 620 postów
  • Skąd:Łomża

Napisano 07 lipiec 2011 - 11:40

Ja to mam gdzieś wszelkie uwagi kto co na mnie powie osobiście mam problemy z poruszaniem i codziennie ktoś paluchem wskazuje : "patrz jak on chodzi" wyrosłem już z tego a taka sytuacja jak piszesz świadczy tylko i wyłącznie o braku kultury i zacofaniu naszego społeczeństwa pozdrawiam
  • 0

#5 Gość_konto_skasowane_*

Gość_konto_skasowane_*
  • Gość

Napisano 08 lipiec 2011 - 11:07

Uwazam jak diablica...zglosic.. Mam tolerancje dla bledow jakis nieprzemyslanych...ale dla glupoty i chamstwa nie ma taryfy ulgowej.
A co masz za wade? Moze warto pomyslec o zabiegu laserowym? Tez dluuugooo nosilam soczewki kontaktowe ( - 7 ) i kilka lat temu poddalam sie zabiegowi laserowemu, dzis widze doskonale, bez soczewek, okularow. Moze warto pomyslec o tym rozwiazaniu?
Ja robilam tu http://www.nowywzrok.pl/

aa no jeszcze jedno, klinika oferuje na zabieg bardzo dobre , bo 0 % kredyty na zabieg
  • 0

#6 Trybik

Trybik

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 656 postów

Napisano 10 lipiec 2011 - 19:29

Za takie zachowanie tego pseudofachowca ja bym powiadomił centralę i na dodatek domagał się jakiejś rekompensaty, bodaj zestaw soczewek jakich używasz - i na prawe oko i na lewe.
Ja bym nie popuścił.

Kiedyś miałem mało sympatyczną przygodę w myjni na stacji BP - dostałem 5 darmowych myć samochodu i wielkie przeprosiny od kierownika stacji.
Jakiś czas temu miałem bardzo niesympatyczne zdarzenie przy korzystaniu z toalety w centrum handlowym Wileńska w Warszawie. Udało mi się wywalczyć od nich odszkodowanie wartości 2 tys. zł w formie zakupów - zrealizowałem je w Euro RTV AGD.

Jeśli czujesz się poszkodowany - próbuj walczyć.
Pisz do centrali i w ramach zadośćuczynienia domagaj się czegoś, bodaj symbolicznego.

Powodzenia
  • 0

#7 Oli

Oli

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 620 postów
  • Skąd:Łomża

Napisano 10 lipiec 2011 - 21:09

Ja od Tuska ciągle się domagam i nic, Ludzie nie róbcie z siebie gorszych inwalidów niż Jesteście :)
  • 0

#8 Trybik

Trybik

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 656 postów

Napisano 11 lipiec 2011 - 17:02

A po co mieszać do tego tematu politykę, kiedy tu problemem jest najzwyczajniej chamskie i prostackie zachowanie obsługi z vision express, a z chamstwem powinno się walczyć.
Ta pani/pan powinni najzwyczajniej przeprosić za swoje zachowanie i w formie rekompensaty zaproponować bodaj komplet soczewek. I nie dlatego, że ktoś jest uczuloną czy wrażliwą osobą niepełnosprawną, ale dlatego że jest po prostu człowiekiem.
  • 0

#9 Nutka35

Nutka35

    Mruk

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 54 postów

Napisano 11 lipiec 2011 - 18:44

Z tego co wiem, to w vision ekspress mają masowego klienta. Przypuszczam, że nie mają czasu zajmować się konkretnymi przypadkami, jeśli się nie jest pacjentem danego lekarza. Sama noszę okulary, kiedyś zostałam bez okulisty, urlop czy jakaś podobna sytuacja, przechodziłam koło punktu vision, ale tam nie mieli dla mnie czasu. Więc poszłam do okulisty z kasy chorych, dobrał mi świetne szkła (soczewek nie noszę). Jestem bardzo zadowolona, mimo iż leczę się państwowo...

Ja bym zgłosiła skargę, jeśli bym wiedziała, że to coś pomoże ... może żeby nie rozniosło się za daleko dostaniesz jakieś odszkodowanie, spróbować zawsze warto. Tylko z drugiej strony... czasem szkoda zdrowia... zależy czy jak opiszesz sytuację poczują się tam winni...pozdrawiam
  • 0

#10 Lublinianinn

Lublinianinn

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 13 lipiec 2011 - 12:05

Dzięki wielkie za odpowiedzi. W sobotę byłem u okulisty w Optical Center, nie ma porównania, miła i przede wszystkim fachowa obsługa. Soczewki zamówione w sobotę sprowadzili już we wtorek - na sztuki, nie muszę kupować całego opakowania.

Wysłałem dwa maile do Vission Espress. Do dzisiaj nie dostałem odpowiedzi. Na infolini dowiedziałem się dzisiaj, że mam czekać na rozpatrzenie skargi.

Na rekompensatę nie liczę, po prostu chodzi o zwykłe słowo przepraszam i uczulenie, aby na przyszłość lepiej dobierali pracowników. Niedługo mam wyjazd, ale jak wrócę spróbuję coś o tym napisać, jak się ukaże to zamieszczę tutaj link:)

U mnie niestety korekcja wzroku nie da 100% efektu i dlatego jestem zdany na soczewki, ale nie narzekam. Rozmawiałem właśnie o tym z okulistką. Spytałem ją, czy nie powinienem mniej obciążać wzroku. Dostałem się na drugi kierunek studiów, publikuje trochę w internecie. Odpowiedziała, jaki mam cel w życiu? Celem jest dla mnie dobry wzrok, czy chcę coś osiągnąc? Myślę, że jest to bardzo budujące podejście.
  • 0

#11 ewamalowana

ewamalowana

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 29 sierpień 2013 - 09:03

Też nie mam przyjemnych doświadczeń z VE, ale nie będe już tu wylewać swoich żalów. Miło zaskoczyli mnie natomiast w Fielmannie, bardzo fachowa i kompetentna obsługa, mimo że raczej jestem wybredną klientką.   


  • 0

#12 Paulla

Paulla

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 897 postów
  • Skąd:Gniezno

Napisano 29 sierpień 2013 - 17:17

Za takie zachowanie tego pseudofachowca ja bym powiadomił centralę i na dodatek domagał się jakiejś rekompensaty, bodaj zestaw soczewek jakich używasz - i na prawe oko i na lewe.
Ja bym nie popuścił.

 

Jestem tego samego zdania.


  • 0
"Wszystkie niejasne pojęcia muszą upaść nim uczeń może nazwać siebie mistrzem..." Bruce Lee
"Trzeba mieć niemało odwagi, aby się ukazać takim jakim się jest naprawdę." Søren Aabye Kierkegaard


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych