Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Kilka pytań od początkującego kierowcy-kody.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gladiator

Gladiator

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 27 postów

Napisano 29 październik 2010 - 14:24

Witam.
jestem świeżo po zdaniu egzaminu na prawo jazdy. Miałbym parę pytań dotyczących kodów. Bardzo liczę, że ktoś udzieli mi odpowiedzi i rozwieje moje wątpliwości.:)

1. Jaka jest różnica pomiędzy kodem 78, a 10.02?
Na tym forum natknąłem się na następującą wypowiedź-jeżeli mnie pamięć nie zawodzi zawodowego instruktora.
kod 10.02 jest korzystniejszy dla kandydata na kierowcę, bo pomimo zdawania na egzaminie samochodem w automacie, prawo jazdy otrzymuje na wszystkie rodzaje pojazdów kat. B, pod warunkiem oprzyrządowania auta z ręczną skrzynią w automatyczne sprzęgło z odkręcanym pedałem sprzęgła).
Mój problem jest jednak nieco inny.
Moje pytanie wzięło się stąd, iż posiadam Hondę Jazz, która wyposażona jest w automatyczną skrzynię biegów (tzw: CVT). Jako opcja ( z której nie korzystam), jest tam możliwość manualnej zmiany biegów poprzez łopatki umieszczone na kierownicy-trzeba przedtem przestawić skrzynię w tryb manualny. Auto nie posiada w ogóle sprzęgła. Skrzynia jest automatyczna, więc pojazd zmienia biegi samodzielnie bez ingerencji kierowcy. Ten tryb manualny to taki jakby dodatek.
W dokumencie mam wbity kod 10.02 i 107. ale o tym drugim kodzie za chwilę.
Zastanawiam się, czy z kodem 10.02 mogę tak jeździć?
2. Czy kod 107 wraz z kodem 10.02 uprawnia mnie do poruszania się po drogach Unii? Z tego co przeczytałem (i jeśli dobrze zrozumiałem:)) na forum, to gdyby był samodzielnie tylko kod 107, to tylko drogi krajowe wchodzą w grę. Jak ma się sytuacja, gdy obok tego jest kod 10.02?
3. Jestem osobą z dysfunkcją obu kończyn dolnych-mam sprawne ręce. Moje auto jest także wyposażone w ręczny gaz i hamulec. (taki jakby drugi większy lewarek, obok lewarka od skrzyni biegów).
Mój instruktor powiedział mi, że kod 107 obejmuje ten ręczny gaz i hamulec. Jest jeszcze i gałka na kierownicy, która jakoby też ma podpadać pod kod 107.
W Word-zie też twierdzili podobnie. Myślę, że się nie mylili, ale czy nie lepsze byłyby tu kody
20.06 - ręcznie sterowany hamulec roboczy i
25.04 - przyspieszenie sterowane ręcznie,
zamiast/obok tego 107?
Zastanawiam się po prostu czy mój dokument jest w porządku pod względem formalnym.
Pozdrawiam i oczekuje na odpowiedź:)
  • 0

#2 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 29 październik 2010 - 15:09

Powiem ci tak , poczytałem w wikipedi (przypis 13) i wyglonda nato że 78 i 10.02 pokrywają się
Wygląda nato że do niedawna 78 tyczyła się tylko hydramtików.
Ja wyzbył bym się 107 bo ponoć Europa go nie respektuje.

A powiem ci szczerze że nie przejmował bym się tak kodami bo nie sądzę żeby ktoś tak bardzo wnikał czy masz 10.02 czy 78. Ważne jest to że skrzynia którą posiadasz ma automatyczny tryb pracy czyli
"automatyczna zmiana biegów"

Ważne że auto masz dostosowane do swoich potrzeb

Zastrzegam że w/w wypowiedz jest moim punktem widzenia a nie opinią prawną.
  • 0

#3 Gladiator

Gladiator

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 27 postów

Napisano 29 październik 2010 - 15:46

Dzięki za odpowiedź, trochę mnie uspokoiłeś.:) Ciekawi mnie jednak jak to formalnie wygląda. Mam nadzieję, że użytkownik Apacz natknie się na mój temat. Niemniej proszę o wypowiedzi także innych użytkowników.
Ja wyzbył bym się 107 bo ponoć Europa go nie respektuje.
W jaki sposób można tego dokonać będąc już posiadaczem plastiku? Serio pytam.:)
Jeżeli wyzbyłbym się tego kodu 107, to zostałby mi tylko kod oznaczający automatyczną skrzynię biegów. Co z ręcznym gazem i hamulcem?
PS. Niech ktoś mi wytłumaczy jak się cytuje na tym forum wypowiedź poprzednika.
Dzięki i zapraszam do dalszej dyskusji.
  • 0

#4 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 29 październik 2010 - 16:07

robiąc sobie nowe badania w odpowiednim miejscu
a to że używasz ręcznego gazu i hamulca to nie znaczy że musisz mieć kod

głowy sobie nie dam sobie uciąć ale ktoś mi tu mówił że jest osobą na wózku pedałów nie obsługuje nogami a w prawie jazdy ma ma wpisany kod o okularach bo ma taką a nie inną wadę wzroku

kody wymuszają odpowiednie adaptacje (urządzenia) , a nie adaptacje kody
  • 0

#5 Oli

Oli

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 620 postów
  • Skąd:Łomża

Napisano 02 listopad 2010 - 11:52

Wg mnie kod 107 jest uniwersalny i się jego trzymaj :D
  • 0

#6 apacz

apacz

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 42 postów

Napisano 03 listopad 2010 - 13:38

Witam! Z kodami wiąże się wiele nieporozumień, które mogą mieć przykre konsekwencje, szczególnie za granicą. Wyjaśniam: Kody powyżej 99, a więc i 107 są uznawane wyłącznie na drogach kraju, który wydał prawo jazdy. A więc w innych krajach kody te mogą oznaczać co innego i dlatego nie są uznawane. Na drogach wspólnotowych wymagane są szczegółowe kody ograniczeń w prawie jazdy (wspólne dla wszystkich członków UE), które regulują dopuszczalność używania różnych oprzyrządowań. Niedopuszczalne jest kierowanie pojazdem oprzyrządowanym bez takich kodów, bo jest to równoznaczne z brakiem prawa jazdy na taki samochód. Powszechność stosowania kodu 107 przez polskich lekarzy, bez informacji o terytorialnym zakresie tak skodyfikowanego prawa jazdy jest wyrazem dyskryminacji osób niepełnosprawnych w Polsce. Odradzam jednak pozbywania się tego kodu, jeśli występuje wspólnie z kodami europejskimi. Musimy jednak zadbać, aby występujące obok 107 kody szczegółowe opisywały wszystkie stosowane przez nas w aucie urządzenia. Dla przykładu podam, że niedopuszczalne jest w Europie stosowanie gałki na kierownicę bez kodu 40.11 (u nas może być 107). To samo dotyczy wszystkich poszczególnych oprzyrządowań. Uniwersalny kod 107 jest bardzo wygodny, bo daje dowolność oprzyrządowania i prawo jazdy na wszystkie rodzaje aut z zakresu danej kategorii i korzystajmy z niego dopóki jest, ale ze świadomością ograniczenia terytorialnego. Druga sprawa: Wszyscy, którzy twierdzą, że kody 10.02 i 78 określają bezpośrednio wymóg korzystania z automatycznej skrzyni biegów są w błędzie wynikającym ze starego prawa. Od 2008 r kod 10.02 otrzymał brzmienie: "bez pedału sprzęgła". Może więc być używany samochód z automatyczną lub manualną skrzynią. Takie auto posiada właśnie Gladiator. Kod 78 posiada aktualne brzmienie: "wyłącznie pojazdy bez pedału sprzęgła". Ten kod potocznie przypisywany jest do automatycznej skrzyni biegów. Zwracam uwagę na pierwsze dwa słowa, które dokładnie przypisują prawo jazdy do takiego samochodu. Chętnie odpowiem na inne pytania szczegółowe pod nr tel: 514.891.300. Zapraszam na kurs do Pracowni Szkolenia Kierowców z Niepełnosprawnością w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji w Warszawie. Dla przyjezdnych wykombinuję fajne zakwaterowanie.
  • 0

#7 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 03 listopad 2010 - 21:51

zaraz zaraz bo to z lekka śmieszne się robi.
jeśli mam rgh w aucie a nie mam na niego kodu to według UE nie mogę takim autem jechać?
a co jak np. żona (sprawna) będzie jechała moim autem

Dopuszczenie czy wymagania ( tzn. ograniczenia ) bo to jest delikatna różnica
( taka jak między "od" a "do")
Idąc tym tropem to mając prawo jazdy na M/T to po przesiadce do auta z A/T mam wpisać sobie kod
a po powrocie do M/T mam kod wymazać.
czyli co dwa prawa jazdy do każdego auta inne
a sprawny kierowca ma wymontować np.rgh lub SA zanim pokieruje takim autem?
  • 0

#8 Oli

Oli

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 620 postów
  • Skąd:Łomża

Napisano 04 listopad 2010 - 12:55

Chłopie ci wszyscy włodarze tak się znają na nas ON jak jak chirurg na okulistyce miej kod 107 resztę zobaczą gołym okiem że jesteś ON i masz oprzyrządowany do siebie sprzęt. Przecież gdybyś go nie potrzebował to byś śmigał zwykłym autem albo gdybyś miał nie odpowiednie dla siebie to byś nie mógł ruszyć z miejsca to tyle
  • 0

#9 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 04 listopad 2010 - 15:31

@Oli ma rację, ważne że wiesz co musisz mieć i to masz

ale @apacz pisze jakieś bzdety że sprawny nie może jechać autem z zamontowanym RGH
człowieku nie rób zamieszania.
A tak poza tym chyba forum pomyliło się z działem ogłoszeń.
  • 0

#10 Trybik

Trybik

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 656 postów

Napisano 05 listopad 2010 - 09:42

@Oli ma rację, ważne że wiesz co musisz mieć i to masz

ale @apacz pisze jakieś bzdety że sprawny nie może jechać autem z zamontowanym RGH
człowieku nie rób zamieszania.
A tak poza tym chyba forum pomyliło się z działem ogłoszeń.


Trochę pohamuj swój język bo ja uważam apacza za fachowca w tej kwestii. Jasne, że kod 107 rozwiązuje wszelkie kwestie w tej sprawie, jest uniwersalny, ale tylko na terenie naszego kraju i przypuszczam, że do czasu. Ja pomimo, że mam jeszcze ważne prawo jazdy będę chciał je zmienić właśnie z uwagi na kody, chcę uzupełnić kod 107 o inne kody, które umożliwią mi kierowanie autem z manualną i automatyczną skrzynią biegów.
Z obecnym prawem jazdy najzwyczajniej bałbym się jechać np. do Niemiec. Wiadomym jest, że z tamtejszą policją się nie dyskutuje, a kod 107 nie zrobi na nich żadnego wrażenia. Kod 107 zostawię dla "świętego spokoju" ale oprócz niego będą i inne kody.
Więc nie musisz mieć dwóch praw jazdy - wystarczy jedno z kilkoma kodami.
A Twoja żona spokojnie (moim zdaniem) może jechać autem z zamontowanym RGH, przecież ona nie będzie z niego korzystać - jest to niezależne urządzenie, które ma umożliwić prowadzenie auta przez Ciebie - nie przeszkadza ono w prowadzeniu osobie całkiem sprawnej.

Dla zainteresowanych podaję całą listę z kodami pod tym linkiem
http://www.enigma.ki...

przy czym kod 10.02 - automatyczna zmiana biegów, powinien brzmieć zgodnie z tym co napisał apacz - bez pedału sprzęgła, a kod 78 posiada aktualne brzmienie: "wyłącznie pojazdy bez pedału sprzęgła".

Jakiś czas temu zatrzymała mnie polska policja do kontroli i pyta się policjant, dlaczego mam gałkę na kierownicy, skoro w prawie jazdy nie ma takiego kodu - zaznaczam, że mam kod 107. Wybrnąłem z tego jakoś, ale to świadczy, że na kody będą zwracać uwagę i wcale kod 107 tego nie rozwiąże.

Szerokiej drogi życzę wszystkim :)
  • 0

#11 apacz

apacz

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 42 postów

Napisano 05 listopad 2010 - 10:09

Witam i wyjaśniam: Przez kierowanie pojazdem oprzyrządowanym należy rozumieć prowadzenie pojazdu za pośrednictwem specjalistycznego osprzętu. Oli ma rację! Jeśli chcecie jeździć tylko po Polsce, kod 107 rozwiązuje na razie wszystkie problemy. Nawet gałka na kierownicy dla osoby bez nogi jest dobrym rozwiązaniem, jeśli ktoś tak lubi. Europa zmusza nas jednak do wprowadzania pewnej cywilizacji. Wkrótce będzie również wymagana homologacja oprzyrządowań dla ON, co oznacza wpis w dowód rejestracyjny, kontrole techniczne itp. Oprzyrządowanie jest bowiem dodatkowym wyposażeniem samochodu, które zmienia przewidziane przez producenta możliwości sterowania autem i musi się to odbywać w granicach bezpieczeństwa. Potrzeba korzystania z oprzyrządowań wymusza inny rodzaj kompetencji kierowcy. Dlatego osoba sprawna nie powinna używać osprzętu nawet wtedy, gdy jest on zamontowany w aucie, ale prowadzić to auto może. ON nie posiadająca odpowiednich kodów w prawie jazdy , a korzystająca z osprzętu, naraża się na zatrzymanie prawa jazdy i obowiązkowe dodatkowe badania lekarskie w Wojewódzkim Ośrodku Medycyny Pracy, które określą przeciwwskazania do prowadzenia pojazdów, bądź brak przeciwwskazań z ograniczeniami opisanymi w kodach. Na takie badania kieruje Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego na wniosek z Policji, na przykład po analizie monitoringu lub przy kolizji. Nie radzę czekać na taką okoliczność, bo jest to o wiele bardziej uciążliwe i kosztowne, niż zwykłe badanie u wybranego lekarza oraz wymiana prawa jazdy. Osoba, która nie ma w prawie jazdy kodów 10.02 lub 78 może prowadzić samochód zarówno z manualną, jak i z automatyczną skrzynią biegów. Szczegółowe znaczenie tych kodów podałem powyżej.
  • 0

#12 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 05 listopad 2010 - 12:42

ja mam A/T , RGH , gsłkę
w prawie jazdy 03.02

i na egzaminie na prawo jazdy mi nikt nic nie powiedział
2 razy zdarzyło mi się być kontrolowanym przez policję
za pierwszym razem sam powiedziałem o kodzie w prawie jazdy to usłyszałem " dobra "
za drugim razem nic nie mówiłem to nawet się nie zająkneli

Czyli z tego co tu mówicie to przeciętny ON powinien mieć 4 kody: biegi, hamulec, gaz, gałka

to powiedzcie mi jaki kod powinien mieć ON żeby mógł prowadzić auto z:
M/T + SA lub ręcznie sterowane sprzęgło
i A/T fabryczny

RGH niektórych firm są wyrobami medycznymi z tego co wiem.
  • 0

#13 Trybik

Trybik

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 656 postów

Napisano 05 listopad 2010 - 13:12

2 razy zdarzyło mi się być kontrolowanym przez policję
za pierwszym razem sam powiedziałem o kodzie w prawie jazdy to usłyszałem " dobra "
za drugim razem nic nie mówiłem to nawet się nie zająkneli


... a kolejnym razem trafisz na służbistę, który doskonale się orientuje w kodach i już gładko to nie przejdzie, jeśli w ogóle nie posunie się do zabrania prawka. A wiadomym jest, jak ważny jest to dla nas dokument.

Czyli z tego co tu mówicie to przeciętny ON powinien mieć 4 kody: biegi, hamulec, gaz, gałka


Jeżeli gałka jest Ci potrzebna to oczywiście kod na gałkę powinieneś mieć. Ale skoro Twoim autem jeździ też żona, to przypuszczam, że ta gałka powinna być łatwo i szybko demontowalna, bo pomimo, że Twoja żona czy ktokolwiek nie będzie z niej korzystać, to jednak policjant może uznać, że może to stwarzać niebezpieczeństwo, np. zahaczenie rękawem o gałkę przy jakimś manewrze.
Z tego co wiem, to są takie gałki mocowane na szybkozłączki, coś jak tylne koła przy wózku aktywnym - wciskasz guzik i wyjmujesz gałkę z obejmy, która zostaje na kierownicy.

Ja używam gałki choć zapewne dałbym sobie radę bez niej, jest to jednak dla mnie wygodne rozwiązanie przy manewrach i dlatego przy tej opcji zostaję.
  • 0

#14 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 05 listopad 2010 - 13:34

czyli 4 kody ?
to rgh też powinno być szybko usuwalne bo na przykład żona trąci ręką rgh i zahamuje i wjadą w nią
albo doda gazu i potrąci kogoś na pasach.

Dlatego co najmniej dziwne jest dla mnie stwierdzenie że niezgodne jest posiadanie adaptacji bez kodów
To że ktoś musi coś mieć w aucie z powodu kodów a tego niema i dostanie mandat to rozumiem

Ja zgadzam się z Olim , sam znam przypadki że ON był sprawcą wypadku i nikt nawet się nie pytał o relację między dostosowaniem a kodami.
Pytano tylko oto jak ma dostosowany samochód i przedstawił papiery od RGH
  • 0

#15 Gladiator

Gladiator

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 27 postów

Napisano 05 listopad 2010 - 16:19

Witam ponownie.

Jeśli dobrze Was zrozumiałem to dopóki jeżdżę swoim autkiem po naszym kraju to raczej nie mam się czym martwić. Wynika, z tego, że ten kod 10.02 jest w porządku w przypadku mojego auta. Czy się nie mylę?
Mam jeszcze kilka pytań do was.
1. Gdybym kiedyś chciał pojeździć poza granicami naszego kraju to muszę mieć jeszcze kod na gałkę i ręczny hamulec i gaz (obecnie mam tylko ten 107, który jakby obejmuje gałkę i ręczny gaz i hamulec, oraz wspomniany już 10.02)
Czy mógłby ktoś opisać w kilku słowach procedurę dopisywania tych dodatkowych kodów w dokumencie? Wiem, że pewnie będę musiał spotkać się z lekarzem. Mnie interesuje jednak co dalej?
Co dokładnie należy zrobić by dopisać te dwa pozostałe kody do istniejącego już dokumentu?
2. Jak już napisałem jestem początkującym kierowcą i mam pewien problem, który być może wynika z tego, że nie nabyłem jeszcze wprawy, lub moje technika jazdy nie jest jeszcze odpowiednia.
Mój ręczny hamulec i gaz wygląda takDołączona grafika (bez tej kraty na pedały -to nie jest zdjęcie wnętrza mojego auta). Jadąc autem jedną rękę trzymam na gazie/hamulcu, a drugą na kierownicy (gałce, której używam podczas jazdy, a nie tylko przy manewrach). Kiedy próbuje zdjąć rękę z gazu i położyć ją na kierownicy-tak by trzymać kierownicę obiema rękami-, auto po jakimś czasie zaczyna mi zwalniać, (co jest normalnym zjawiskiem). Większa część jazdy odbywa się tylko z jedną ręką na kierownicy.
Teraz tak: jadąc tylko z jedną ręką na kierownicy, czuję się trochę niepewnie(mam trochę lęku przed taką jazdą). Powiedzcie, jak sobie z tym poradzić (pomijam takie rzeczy jak tempomat w aucie)? Czy wy też macie tylko jedną dłoń na kierownicy?
Czy coś źle robię, może mam jakąś złą technikę?
Co można zrobić, by jak najwięcej czasu, obie dłonie spoczywały na kierownicy? Proszę o jakieś rady?
Dzięki za odpowiedź.:)
3. Powiedzcie proszę, co oznacza w praktyce kod 10.03 - zmiana biegów sterowana elektronicznie? Gdzieś kiedyś usłyszałem opinię, że w moim przypadku ten kod byłby najlepszy, odpadłyby wówczas wszelkie wątpliwości interpretacyjne.
Z tego co pisze Apacz, jednak kod 10.02 jest ok u mnie (przy automatycznej skrzyni biegów typu CVT).
  • 0

#16 apacz

apacz

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 42 postów

Napisano 05 listopad 2010 - 17:25

Witam! U lekarza uprawnionego do badań kierowców prosisz o zaświadczenie z następującymi kodami: 10.02, 20.06, 25.04, 40.11 i w Starostwie wymieniasz prawo jazdy, składając uprzednio wniosek, zdjęcie, zaświadczenie i opłatę. Jeśli nie wybierasz się za granicę, to nie ma co się spieszyć. Kod 107 na Polskę jest dobry. Kod 10.03 jest równorzędny z 10.02. Twój problem z RGH jest bardzo powszechny u nowych kierowców, szkolonych wcześniej na takim urządzeniu. Niestety jest to fatalne oprzyrządowanie dla potrzeb szkolenia, bo nauka jazdy jedną ręką jest o wiele trudniejsza. Ludzie wybierając naukę jazdy z takim oprzyrządowaniem nawet nie wiedzą, jak bardzo się męczą i potem kupują takie urządzenie męcząc się dalej, tak jak ty. Idealnym rozwiązaniem twojego problemu jest sterowanie gazem na kole kierownicy. Niestety jest to urządzenie droższe, więc prawie nie występuje w szkołach nauki jazdy, a zatem mało kto wie, jakie to jest dobrodziejstwo. Dla pocieszenia dodam, że jak nabierzesz wprawy i przyzwyczaisz się do swojego urządzenia - będziesz zadowolony i zapomnisz o problemie. Starzy kierowcy potrafią zapomnieć o bólu nadgarstka. Życzę wspaniałych podróży.
  • 0

#17 Gladiator

Gladiator

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 27 postów

Napisano 05 listopad 2010 - 17:56

Dzięki za odpowiedź. :)
Czyli nie jest to jakoś specjalnie skomplikowana procedura. Miałem wrażenie, że może wiązać sięto z koniecznością ponownego odbycia kursu/egzaminu. Póki co nie myślę o zagranicznych podróżach. Poruszyłem tę kwestię niejako przy okazji. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie moim tematem.
Tak jak przypuszczałem jest to chyba kwestia nabycia wprawy.
Zrobiłem swoim autem dopiero około 500 km. Mam jeszcze obawy, że przytrę prawą stroną o jakiś wysoki krawężnik-chociaż zdarzyło mi się to tylko raz- na szczęście ucierpiała tylko prawa tylna opona.:)
Ogólnie mam wrażenie że jeżdze coraz lepiej/płynniej, chociaż do ideału jeszcze daleko.:)
Szkoliłem się na Mercedesie A, który hamulec i gaz miał po prawej stronie kierownicy (drążek zakończony manetką motocyklową) Tam też miałem ten problem (tylko jedna ręka na kierownicy i lęk przed jazdą powyżej 60 km/h) Było może o tyle lepiej, że prawa ręka mimo iż nie spoczywała na kierownicy, to była bliżej niej.
W moim przypadku, nie mam żadnych bóli nadgarstka jak na razie. Bardziej martwi mnie lęk przed kierowaniem tylko jedną ręką.
Tak na marginesie: moja Honda jest sprowadzona z Niemiec (rocznik 2005, 77 000 km przebiegu)
Z ciekawostek: tylne lewe drzwi są przesuwne, a w środku auta brak jednego fotela z tyłu. W to miejsce jest jakby to nazwać... "platforma" do wciągania i wyciągania wózka z wnętrza pojazdu. Urządzenie jest wyposażone w silnik, więc wciąganie /wyciąganie wózka odbywa się automatycznie bez udziału kierowcy. Trzeba tylko włożyć złożony wózek na platformę i przypiąć go pasami.
Koszt takiego rozwiązania jest taki, że z tyłu może podróżować tylko jedna osoba. Pojazd był już przystosowany, jeździła nim kobieta poruszająca się na wózku inwalidzkim.
Mój obecny wózek jest odrobinę za wysoki( rączki do trzymania przeszkadzają w załadunku wózka). Szukam więc czegoś innego.
Co moglibyście polecić w tym temacie?
Rozglądam się za jakimś tanim wózkiem składanym w harmonijkę.
  • 0

#18 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 05 listopad 2010 - 20:05

Gladiator twój problem to standard. Jak się wyrobisz to będziesz kierownicą kręcił przy pomocy gałki tylko przy manewrach i przy ostrych zakrętach.
Nie bierz tego negatywnie do siebie ale są ON co 500 km robią lekko w tydzień
To co ja ci mogę polecić to zaliczyć szkolenie doskonalenia techniki jazdy na płycie poślizgowej.

Gladiator powiedz mi czy ten drążek w mercedesie jak go odpychałeś to hamowałeś a jak kręciłeś manetką jak w motocyklu to dodawałeś gazu?
  • 0

#19 Gladiator

Gladiator

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 27 postów

Napisano 05 listopad 2010 - 23:17

Xmen: Jest dokładnie tak jak mówisz odpychając drążek się hamowało, a kręcąc manetką dodajesz gazu. Pewnego razu udało mi się podczas jazdy urwać linkę od gazu w pojeżdzie.

Co do płyty poźlizgowej, to pomysł jest niezły, ale obawiam się, że w moim mieście jest to rzecz bliżej nieznana.
Moje szkolenie przebiegało w ten sposób, że teorię robiłem normalnie miejscowym OSK, a jazdy miałem z instruktorem, który dojeżdżał do mnie z miasta oddalonego o jakieś 30 km. Mój OSK nie posiadał przystosowanego pojazdu, ale sami załatwili mi instruktora, który miał właśnie takiego mercedesika.
W czasie mojego szkolenia, miał też ON z sąsiedniego województwa.
Mieszkam na pograniczu świętokrzyskiego i podkarpackiego, ta osoba zdaje się, że była lubelskiego.
  • 0

#20 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 06 listopad 2010 - 00:32

Powiem ci coś co cię pocieszy albo zmartwi :) ta dźwignia z mercedesa to tak zwane RGH - I przestano to produkować na początku lat 90 ze względu na awaryjność i ten typ nigdy nie był projektowany i przeznaczony do A/T. Dźwignia ta była zaprojektowana do fiata 126p i mała obsługiwać ręcznie sprzęgło w M/T. A potem jacyś geniusze zrobili wersję z manetką motocyklową do A/T co stwarza niebezpieczeństwo i to znaczne.

A co do płyty to to jest tak że jedzie się do jakiegoś ośrodka na terenie Polski
http://www.technikaj...onalenia-jazdy/
Poszukaj i skontaktuj się z którąś z zapytaniem że jesteś ON i chciałbyś odbyć szkolenie na własnym samochodzie.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych