Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Ankieta jakość życia chorych na reumatoidalne zapalenie stawów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 anek31

anek31

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 25 marzec 2010 - 16:59

Witam serdecznie!
Nazywam się Anna, jestem studentką V roku rehabilitacji we Wrocławiu. Zauważyłam, że zaglądają tu osoby chore na RZS. Od 10 lat na rzs choruje moja mama, jej cierpienie i trudy znoszenia tej choroby skłoniły mnie, aby zająć się tym zagadnieniem w swojej pracy magisterskiej, a że nieszczęścia chodzą podobno parami, ja również zachorowałam będąc na II roku studiów. Lekarze podejrzewają u mnie zespół Sjógrena, jest to podobnie jak rzs choroba z autoagresji, która atakuje w pierwszej kolejności ślinianki i gruczoły łzowe, ale i również inne narządy, stawy i kości. Mimo choroby i bólu postanowiłam się nie poddawać i ukończyć studia, a potem pracować w zawodzie jak najdłużej . Jako przyszły rehabilitant i osoba chora jednocześnie, bardzo dobrze rozumiem problemy z jakimi zmagają się osoby chore zarówno na rzs, jak i moje schorzenie. Oprócz cierpienia fizycznego, znoszenia ograniczeń funkcjonalnych w życiu codziennym jakie na nas nakłada choroba, musimy zmagać się także z bólem psychicznym.Chciałabym zadedykować moją pracę magisterską wszystkim osobom dotkniętych reumatoidalnym zapaleniem stawów. Moim celem jest zwrócenie uwagi innych osób na tą problematykę, uświadomienie im czym jest ta choroba, z jakimi problemami i objawami muszą zmagać się chorzy na co dzień,i w jaki sposób schorzenie wpływa na rożne sfery życia pacjentów. Tym samym chcę się dowiedzieć, w jaki sposób można poprawić komfort życia osób dotkniętych tym schorzeniem i w jakich obszarach zdrowia chorzy pragną najbardziej uzyskać poprawę. Ale żeby udało mi się to zrobić, potrzebuję Waszej pomocy w wypełnieniu anonimowej ankiety. Aby badania się udały muszę zebrać 40 osób chorujących na RZS, które wypełnią ankietę. Każdy g