Drodzy Państwo, za zgodą Administracji Ipon i na prośbę autora tej publikacji umieszczamy informację dotyczącą:
Autyzm wczesnodziecięcy należy do tych zespołów zaburzeń psychospołecznego rozwoju dziecka, które budzi żywe zainteresowanie przedstawicieli bardzo wielu dyscyplin nauki: medycyny, psychologii, pedagogiki i socjologii, ale również osób związanych z kulturą i sztuką. Jest bowiem znakiem, czy wręcz piętnem drugiej połowy XX wieku, tym bardziej bolesnym, iż dotyka dziecko we wczesnej fazie jego życia i rozwoju.
Praca jest oryginalna i nowatorska, ma duże znaczenie dla teorii i praktyki autyzmu wczesnodziecięcego. Autorka zadała sobie trud nawiązania kontaktów z innymi ośrodkami naukowymi, które koncentrują swoje zainteresowania badawcze wokół psychospołecznego rozwoju dzieci autystycznych i postanowiła zrealizować bardzo poważne zadanie – dokonać tłumaczenia techniki, służącej diagnozie rozwoju teorii umysłu oraz programu terapii tej teorii, a następnie sprawdzić drogą eksperymentu pedagogicznego ich przydatność w działaniach interwencyjnych.
Książka z pewnością będzie przydatna w kształceniu studentów pedagogiki i psychologii. Zainteresuje praktyków związanych z procesem wychowania i edukacji dzieci z autyzmem wczesnodziecięcym, a także rodziców tych dzieci.
Barbara Winczura
Dziecko z autyzmem
Terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu
Drodzy Państwo, za zgodą Administracji Ipon i na prośbę autora tej publikacji umieszczamy informację dotyczącą:
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości.
Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin – pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Beata Cytowska, Barbara Winczura (red. nauk.)
Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka
Dziecko z autyzmem-Barbara Winczura
Rozpoczęty przez
Impuls
, lut 08 2009 10:03
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 08 luty 2009 - 10:03
#2
Napisano 30 kwiecień 2009 - 18:05
Miałam okazję uczestniczyć w zajęciach na uczelni prowadzonych przez dr Cytowską i Winczurę. Polecam te publikację, autorki mają ogromną wiedzę jak również doświadczenie.
w życiu piękne są tylko chwile...
#3
Napisano 20 luty 2010 - 22:19
A ja zna, prof. E Pisulę z UW specjalistkę autyzmu i ogrom wiedzy w w/w temacie, Pozdrawiam, oligofrenopedagog
"NIE MA kaleki; JEST CZŁOWIEK"-Maria Grzegorzewska zPIPS=WSPS teraz APS
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych