Ankieta umieszczona ponizej - Prosze mi ja przesłac w formacje "WORD -owskim" na adres email zbychlukas@wp.pl lub zbychlukas@o2.pl
Prosze o Wypełnienia ankiety na temat Motywowania niepełnosprawnych uczniow i studentów do nauki.
Ankieta jest anonimowa potrzebna do pracy magisterskiej
Chętnych niepełnosprawnych uczniów i studentów prosze o pomoc.
Za wypełnienie ankiety z góry dziekuje.
...........................................................................................................
Tekst Ankiety
Szkoła Zarządzania Uniwersytetu Śląskiego w Chorzowie
Ankieta jest anonimowa . Wyniki badań zostaną wykorzystane do celów naukowych.
Pytania zawarte w ankiecie mają na celu zebranie informacji na temat „Motywowania niepełnosprawnych uczniów i studentów do nauki”
Ankieta skierowana jest do uczniów bądź studentów niepełnosprawnych (niepełnosprawny – to osoba posiadająca orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne)
Proszę zakreślić kółkiem prawidłową odpowiedz (wstawić znak „X” ) lub pogrubić czcionkę wypełniając ankietę przez internet.
1 .Czy Twoim zdaniem, organizacje, instytucje działające na rzecz osób niepełnosprawnych pomagają oraz motywują do nauki uczniów i studentów niepełnosprawnych?
a. tak
b. nie
2. Jakie instytucje, Twoim zdaniem, motywują do nauki niepełnosprawnych studentów i uczniów. (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź)?
a. Stowarzyszenia
b. Fundacje
c. PFRON
d. inne (jakie)…………………………
e. żadne
3. Czy miałeś kontakt z organizacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych?
a. tak
b. nie
4. Jeśli w powyższym pytaniu zaznaczyłeś/aś odpowiedz „tak” to z jakimi instytucjami miałeś/as kontakt jako uczeń bądź student niepełnosprawny (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedz)?
a. Stowarzyszenia
b. Fundacje
c. PFRON
d. inne (jakie)……………..
5. Czy korzystałeś/aś z pomocy oferowanej przez PFRON jako osoba niepełnosprawna?
a. tak
b. nie
6. Z jakich programów PFRON- korzystałeś/aś (proszę wymienić nazwy programów)?.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7. Czy programy, z których skorzystałeś/aś zmotywowały Cię do dalszej nauki jako niepełnosprawnego ucznia i studenta?
a. zdecydowanie tak
b. raczej tak
c. raczej nie
d. zdecydowanie nie
8. Czy postawa społeczeństwa wobec Ciebie jako osoby niepełnosprawnej ma wpływ na Twoją motywacje do nauki?
a. mobilizuje mnie
b. demobilizuje mnie
c. jest mi obojętna
9. Jaką postawę inni ludzie najczęściej ujawniają wobec Twojej osoby (proszę zaznaczyć tylko jedną prawidłową odpowiedz)?
a. chętnie służą mi pomocą
b. wykazują nadmierną troskliwość
c. unikają ze mną kontaktu
d. udają, że mnie nie widzą
e. zachowują się biernie, nie zwracają na mnie uwagi
10. Czy, Twoim zdaniem, integracja ze społeczeństwem może wpływać pozytywnie na motywację do nauki (poniżej krótka definicja integracji) ?
Integracja- w szerokim znaczeniu wyraża się w takim wzajemnym stosunku pełno- i niepełnosprawnych, w którym są respektowane takie same prawa, liczą się takie same wartości, w których stwarza się obu grupom identyczne warunki do maksymalnego, wszechstronnego rozwoju.
a. zdecydowanie tak
b. raczej tak
c. raczej nie
d. zdecydowanie nie
11. Jeśli zaznaczyłeś w powyższym pytaniu odpowiedz ”zdecydowanie tak” lub „raczej tak”, to gdzie starasz się integrować ze społeczeństwem (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź).?
a. w stowarzyszeniach
b. w szkole
c na ulicy
d. inne (gdzie)………………………….
12. Czy spotykasz się na co dzień z barierami utrudniającymi Ci normalne funkcjonowanie?
a. tak
b. nie
13. Czy zgadzasz się z stwierdzeniami (zdaniami)? :
(Proszę zaznaczyć jedną wybraną odpowiedz w każdym podpunkcie )
a .„Trudność zaakceptowania siebie oraz brak wiary we własne siły osłabia motywację do nauki u osoby niepełnosprawnej”
1. zdecydowanie tak, 2. raczej tak, 3. raczej nie,
4. zdecydowanie nie
b. „ Negatywna postawa środowiska społecznego przejawiająca się wrogością, niechęcią i
obojętnością wobec osób niepełnosprawnych osłabia motywację osoby niepełnosprawnej do kształcenia się”.
1. zdecydowanie tak, 2. raczej tak, 3. raczej nie,
4. zdecydowanie nie
c. „Istniejące bariery prawne takie jak: niesprawiedliwe kryteria przyznawania stopni niepełnosprawności, niedostateczna pomoc z budżetu państwa (renty, dotacje, stypendia oraz dofinansowania do sprzętu rehabilitacyjnego itd.) stwarzają trudności w nauce osobom niepełnosprawnym”.
1. zdecydowanie tak, 2. raczej tak, 3. raczej nie,
4. zdecydowanie nie
d. „Bariery architektoniczne są znaczącą przeszkodą dla osób niepełnosprawnych w życiu codziennym (dotarcie do urzędów, sklepów i szkół itd.)”
1. zdecydowanie tak, 2. raczej tak, 3. raczej nie,
4. zdecydowanie nie
14. Jak często spotykasz się z niżej wymienionymi problemami ?
Proszę wstawić znak „X” w odpowiednią kratkę ( skoro tu sie nie dało wstawic tabelki prosze wstawoc odpowiednie słowo)
Ponizej wypełniłem przykładowo te pytanie ankietowe, prosze jednak po zapoznianiu sie z przykładami o wypełnienie tego pytania samodzielnie według swojego uznania.
nigdy, rzadk, często,bardzo często
a) z trudnościami zaakceptowania ...np "nigdy" to jest tylko przykład
samego siebie
z negatywną postawą ...np "czesto" proszę wpisac swoje odp..........
społeczeństwa
c) z niedoskonałością ustaw....np "rzadko"..............................................
prawnych dotyczących osób
niepełnosprawnych
d) z barierami architektonicznymi
utrudniającymi Ci
dotarcie do urzędów, sklepów,
szkół...."bardzo czesto"...................................................
15. Czy wejście Polski do Unii Europejskiej polepszyło Twoją sytuację w życiu. ?
a. tak
b. nie
16. Jeśli zaznaczyłeś odpowiedz „tak” to w jakich dziedzinach życia poprawiła się Twoja sytuacja (możesz zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedz).?
a. w komunikacji
b. w kulturze
c. w finansach
d. w szkolnictwie
e. w służbie zdrowia
f. w architekturze
g. w żadnej
Wiek:
Płeć:
Wykształcenie:
Pilne- niepełnosprawny student prosi o wypełnienie ankiety
Rozpoczęty przez
Zbyszekxxx
, kwi 30 2006 11:37
1 odpowiedź w tym temacie
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych