Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Przerobienie auta, proszę o pomoc


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 mufol

mufol

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 13 czerwiec 2010 - 22:48

witam
sprawa jest taka, mam prawie nie zginającą się prawą nogę, kompletnie nie nadającą się do prowadzenia auta, porażenie nerwowe, ubytki mięśni.. chcę przerobić auto z automatyczną skrzynia biegów tak aby mieć po lewej stronie gaz ( mniej więcej tam gdzie sprzęgło w manualach ) , hamulec zostawić na miejscu. Aby nie używac w ogóle prawej nogi. (gdy usiąde za kółkiem to prawa noga leży na pedale gazu co uniemożliwia mi prowadzenie auta tylko lewą nogą ) Z tym, że facet co to profesjonalnie robi chce za taka robote 1000 zł ... jeśli jest ktos kto posiada jakomś wiedzę jak dokładnie to można zrobic to prosiłbym o podzielenie sie tą wiedzą :) moj pomysł jest narazie taki, żeby przyspawać do pedała gazu jakiś dobry metalowy, lekko odgięty pręt, poprowadzić go tak aby nie wystepowała kolizja z pedalem hamulca, przymontowac na nim koncówke pedału, a odciąć koncówke gazu po prawej stronie. Co o tym myslicie ? kwestia tego jaki musiałby byc to metal.
POMOCY ! :D
  • 0

#2 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 14 czerwiec 2010 - 03:29

ja takiej modyfikacji nie używam ale:

1)tak z ciekawości jaki facet (który zakład ) zrobi to profesjonalnie (pytam z ciekawości)

2) profesjonalne rozwiązania działają na takiej zasadzie jak opisujesz, tylko że profesjonalne zestawy mają składany pedał gazu podnosisz prawy a lewy się sam opuszcza. A przerabianie auta tak że sprawny kierowca nim nie pojedzie to głupota.

3) NAJWAŻNIEJSZE
Nierób sobie samoróbki tylko kup profesjonalny zestaw renomowanej firmy z atestem i zamontuj w dobrym zakładzie. Jak złapie cię kontrol albo spowodujesz wypadek to prokuratura się ci do siedzenia dobierze a firma ubezpieczeniowa nie wypłaci ci ubezpieczenia.

Osobiście znam przypadki że ludzie dawali się nabrać na to że zakład ma doświadczenie i renomę i montowali samoróbki bez atestów a potem jak sytuacje krytyczne fuksem nie skończył się pogrzebem to szybko zmieniali to na porządny sprzęt.

4) 1000 zł nie wygląda mi na produkt guidosimpleksa ani autoadapta czy veigla

5) nie żebym się naśmiewał czy coś ale żebyś miał troczę wglądu w rynek , ręczny gaz i hamulec który jest najpopularniejszą modyfikacją kosztuje od 2500 zł do 5000 zł
  • 0

#3 mufol

mufol

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 14 czerwiec 2010 - 13:32

wiem wiem ze ręczny gaz i hamulec tyle kosztuje , ale nie jest mi on potrzebny. Wolałbym tylko jedną noga prowadzić. Także przełożenie pedałów w zupełności wystarczy. No w sumie gdyby sprawny kierowca miał jechać tym wozem to bylby problem i niebezpieczeństwo, wiec bede nim tylko ja jezdził :)

Myslisz, że zrobienie tego u mechanika ktory robi pedały do samochodów instruktorskich nie wystarczy ? w razie wypadku bedzie to traktowane jako samoróbka ?

Dodano pon 14 cze 2010 16:37:50 MSD :
a zakład Autopol-serwis , Krzysztof Zalewski , Kiełpino koło kartuz , woj. pomorskie
  • 0

#4 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 14 czerwiec 2010 - 15:09

jak tylko ty ? a jak oddasz auto do mechanika albo znajomy będzie musiał cię zmienić na tracie myśl człowieku
na przykład rozwiązanie Autoadapta na lewą nogę wygląda na mało dewastujące auto i takie które można przenieść do nowego auta.

nie ryzykuj tylko kup atestowany sprzęt a nie ktoś się doczepi i będą problemy a tragedia będzie jak samoróbka się zatnie albo złamie w okolicy skrzyżowania.
Na głupim przeglądzie jak facet to zobaczy to może wymagać zdania rzeczoznawcy i wpis w dowód rejestracyjny.

a przy renomowanej firmie nie masz problemów prawnych i nie masz wpisów w dowodzie

Pedały dla instruktora też muszą mieć atest

a wybór lewego gazu zamiast ręcznego jest sensowny w twoim wypadku
  • 0

#5 mufol

mufol

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 15 czerwiec 2010 - 16:13

masz racje, byłem w PFRONie aby mi chociaż na przerobienie pedałów dali kase, to mowią że nie ma żadnych dofinansowań do aut. Może znasz jakies inne fundacje co dają takie dofinansowania ?

wypytam tego mechanika od pedałow instruktorskich, czy daje atest. Jak tak to git , 300-400 moge dać, wiecej nie mam.
  • 0

#6 stelo

stelo

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 25 postów

Napisano 15 czerwiec 2010 - 19:03

Mi taką rzecz zrobił znajomy mechanik, kosztowało około 500 zł, w wydziale komunikacji powiedzieli, że żadnych wpisów w rejestracji nie trzeba, bo to nie jest ingerencja w strukturę samochodu. Tylko u mnie pedał gazu po prawej stronie też działa, żeby żona mogła prowadzić jako prawonożna.
  • 0

#7 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 15 czerwiec 2010 - 19:24

powiem ci tak zrobisz co zechcesz
mówiąc o markowym sprzęcie miałem na myśli to że takie produkty są pewne bo muszą przejść odpowiednie badania w odpowiednich instancjach i masz pewność że nic się nie zatnie skrzywi wygnie urwie.

Mówię to jako przykład
W Bielsku Białej jest firma adaptująca samochody , montują tam osprzęt (RGH-I z fiata 126) który jest nie funkcjonalny i niebezpieczny w autach z A/T i na dodatek samo wykonanie tego jest tak niskiej jakości że grozi wypadkiem w samo sobie. Ale człowiek z bielskiej firmy dostał przed 1989 zezwolenie wydziału komunikacji na samodzielne wpisywanie adnotacji (dopuszczeń) do dowodu. I na te stare zezwolenie nabiera ludzi, o dziwo wydział komunikacji nie wie o jakie zezwolenie za bardzo chodzi.
A że niejeden jego klient miał z tym RGH-I problemy na drodze do albo ulegało awarii albo sprawiało problemy z zapanowaniem nad autem to nie jego problem on ma kasę zainkasował a że klient rozbije swoje i czyjeś auto to nie jego problem.

Ludzie dla pieniędzy zrobią wszystko nawet sprzedadzą wodę z kranu jako lek na raka

Zastanów się czy lepiej wydać więcej na dobry sprawdzony sprzęt od razu i przełożyć go do nowego auta jak będzie taka potrzeba , czy zamontować teraz badziewie a potem montować dobry sprzęt a jak będziesz miał pecha to między badziewiem a porządnym zaliczysz koszty naprawy stłuczki.
  • 0

#8 sandra

sandra

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 24 postów

Napisano 11 lipiec 2010 - 16:44

mam pytanie do xmena: możesz opisać dokładniej przykład tej firmy z Bielska Bialej która adaptuje samochody dla ON?? myślałam że ten gościu jest specjalistą jednak troche mnie twój opis zdziwił niemniej ja też mam problem ze swoim RGH i zastanawiałam się czy nie jechać do Bielska po porade?? W tej sytuacji chyba zmienię zdanie. prosze o opisanie dokładniej sprawyna forum lub podaje swoje gg 8836869
Czy ktos wie gdzie jest dobry fachowiec od RGH II????
  • 0

#9 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 11 lipiec 2010 - 19:22

Bielsko nie montuje RGH II
Bielsko powie ci że montują RGH I (to z manetką jak w motocyklu pod kolumną kierownicy) twierdzą że to jest najlepsze rozwiązanie jakie świat widział i to nieważne czy do A/T czy nie a inny typ oprzyrządowania to badziewie.
Wiem że w Bielsku żądali pozostawienia kluczyków i dowodu rejestracyjnego a jak człowiek prosił o pokwitowanie za w/w to powiedziano mu że oni pokwitowań nie dają.
Warunki serwisowania tam są też piękne 3 0 0 0 km albo rok i musisz wozić naklejkę reklamową o szerokości chyba 70 cm bo jak nie to coś ci tam nie przysługuje.

Osobiście powiem tak po moich doświadczeniach z tym specjalistą powiem :
Odradzam korzystanie z tej firmy dla swojego i cudzego bezpieczeństwa na drodze i dla swojego komfortu psychicznego i za kierownicą

Jak zmieniałem oprzyrządowanie to polecono mi auto elektronik z Wrocławia i mogę ich polecić byłem przy adaptacji wiem jak to było robione jak miałem jakieś wątpliwości pytania to odpowiadano mi dokładnie
z tego co wiem to oni mają szeroki wachlarz usług więc z serwisem RGH - II dadzą radę , ale zawsze lepiej dla pewności zadzwonić.
  • 0

#10 robert23

robert23

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 11 październik 2011 - 21:01

Wiesz ja wlasnie zamontowalem gaz z lewej strony w automacie tylko ja to zrobilem tak ze oba pedaly sie skladaja jak prawy jest to lewy schowany lewy w dol to prawy sie chowa i dobre zabezpieczenie od kradziezy bo oba pedaly mozesz wziac do gory i zostaje tylko hamulec.
Wiec ja przerabialem w profesjonalnej firmie zajmujacej sie tylko przerabianiem aut dla ON zaplacilem 715 euro(belgia) i mam z glowy wszystko,policja sie nie czepnie ani w razie wypadku nie ma problemu a i warto dodac ze z samorobka auto nie przejdzie przegladu a jak zalatwisz sobie wbicie przegladu bez auta o znajjomosci to w razie kontroli policji narobisz klopotow komus w stacji kontroli kto o podbil.
Lepiej wydac troche grosza ale miec spokuj a nie za kazdym razem gdy wyjezdzasz z domu to sie bac ze cie powinie policja albo wjedziesz w slup! Poza tym samorobki po jakims czasie skrzypia i okropnie wygladaja chyba ze zrobisz sobie ten Left foot accelerator do podlogi przykrecany to zabierasz do nastepnego auta,sprawdz nawet na youtube wpisz left foot accelerator i jak bedziesz zainteresowany takim rozwiazaniem to szwedzka firma MENOX to produkuje z atestami i w polsce sa dystrybutorzy i tanie dosyc.
  • 0

#11 kevin

kevin

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 48 postów

Napisano 12 październik 2011 - 08:56

robert23 zauważ że ten post ma ponad rok,gość już dawno jeźdź(swoją drogą ciekawe co założył)
Cieszę się ty uporałeś się ze swoim problemem,choć 3000 za samo przełożenie pedału to jak na Polskie realia nie są małe pieniądze.Aż boję się pomyśleć ile mnie ta przyjemność będzie kosztowała.
  • 0

#12 sarka

sarka

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 26 listopad 2011 - 16:28

Lepiej wydac troche grosza ale miec spokuj a nie za kazdym razem gdy wyjezdzasz z domu to sie bac ze cie powinie policja albo wjedziesz w slup! Poza tym samorobki po jakims czasie skrzypia i okropnie wygladaja chyba ze zrobisz sobie ten Left foot accelerator do podlogi przykrecany to zabierasz do nastepnego auta,sprawdz nawet na youtube wpisz left foot accelerator i jak bedziesz zainteresowany takim rozwiazaniem to szwedzka firma MENOX to produkuje z atestami i w polsce sa dystrybutorzy i tanie dosyc.

 
witajcie,
mam pytanie do robert 23, gdzie w belgii zrobil ta przerobke, pytam bosama mieszkam w belgii, do tej pory szukalam samochodu juz przerobionego , ale moze juz lepiej dac przerobic?


  • 0

#13 rodys

rodys

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 842 postów
  • Skąd:bierze pieniądze na alkohol?

Napisano 26 listopad 2011 - 18:42

[...] mieszkam w belgii, do tej pory szukalam samochodu juz przerobionego , ale moze juz lepiej dac przerobic?

Za przerobiony przepłacisz, bo cenę trzymają. Nie kupisz dokładnie takiego modelu i rocznika auta jak chcesz - kupisz taki jaki będzie. Jak dasz do przeróbki to przerobią Ci dokładnie pod Twoje potrzeby.

Nie wiem co dokładnie potrzebujesz przerobić w aucie. Zgaduję że sprzęt firmy veigel może byc pomocny.

Probemo DB NV
Oostjachtpark 13
B.-9100 Sint-Niklaas
Belgien
Phone: +323 780 3022
Fax: +323 780 3026
info(at)probemo.be
www.probemo.be


Jak chcesz coś innego (np. szwecki autoadapt) to looknij na:
ABECO MOBILITY
Deerlijksesteenweg 101
8530 Harelbeke
Belgium
Tel. +32-56 70 56 08
Fax. +32-56 70 57 63
info@abeco.be
www.abeco.be


Mees Mobility Center
Bedrijvenlaan 3
9080 Lochristi
Belgium
Tel. +32-93555759
Fax. +32-93558032
info@mees.be
www.mees.be

Peeters Mobility Center
Klameerstraat 91
3570 Alken
Belgium
Tel. +32-11311250
Fax. +32-11315680
pmc@online.be
www.pmc-bvba.be

Sprl Beauraing
Rue des anciens combatants, 1
5032 Mazy
Belgium
Tel. +32 81 73 80 87
Fax. +32 81 73 80 75
info@sbgcarcenter.com

www.sbgcarcenter.com



Trapmann N.V.
Merksemsteenweg 183-199
B-2100 Deurne (Antwerpen)
Belgium
Tel. +32 3 326 13 07
Fax. +32 3 326 11 36
info@trapmann.be
www.trapmann.be


autoaanpassingen
Tel. +32 3 685 06 46
Fax. +32 3 685 07 46
autoaanpassingen.eric@skynet.be
www.autoaanpassingen.be

:)
  • 0

KNP


#14 sarka

sarka

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 26 listopad 2011 - 19:29

Za przerobiony przepłacisz, bo cenę trzymają. Nie kupisz dokładnie takiego modelu i rocznika auta jak chcesz - kupisz taki jaki będzie. Jak dasz do przeróbki to przerobią Ci dokładnie pod Twoje potrzeby.

 
super, bardzo dziekuje, ja tez wlasnie potrzebuje automat z pedalem gazu po lewej stronie ze wzgledu na moja proteze, jeszcze raz dzieki za info :)


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych