Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Przerobienie samochodu (przystosowanie)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 robertnik

robertnik

    Statysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 16 postów

Napisano 23 wrzesień 2009 - 13:38

Witam serdecznie.

Jeśli temat już był, a mimo braków wyników z forumowej wyszukiwarki jestem pewien że był, to przepraszam niestety nie udało mi się go/ich odnaleźć.

Otóż przerabiamy auta przystosowując je do własnej niepełnosprawności. Brakuje mi spisu urządzeń, które montujemy do własnych samochodów, więc jesteśmy "skazani" na sprzęt, który montuje ktoś w naszej okolicy, bez możliwości wyboru (pokręcenia sobie nosem).

Sam posiadam samochód VW Passat 92r 1.8 benzyna manual, więc w tym wypadku konieczne było dołożenie :

-automatycznego sprzęgła

Dołączona grafika

-dźwigni gaz-hamulec

Dołączona grafika

Nadszedł czas na zmianę samochodu a co za tym idzie na zakup/montaż nowych urządzeń.
Moje następne nowe/stare auto na pewno będzie z automatyczną skrzynią biegów, powyższe rozwiązanie zjadło mi już zbyt wiele nerwów ;)
Szukam urządzeń typu "dźwignia gaz-hamulec". Do tej pory mam owe urządzenie montowane pod kierownicą(zdjęcie powyżej). Rozwiązanie średnio wygodne, ale przez tyle lat przyzwyczaiłem się. Proponują mi urządzenie RGH-II montowane do płyty podłogowej przy dźwigni zmiany biegów:

Dołączona grafika

Urządzenie RGH-II ma nawet ciekawe funkcje dodatkowe typu:
-blokowanie hamulca i gazu w określonym położeniu
-możliwość zamontowania przełącznika (migacze, światła itp)
Niestety jest co tu ukrywać brzydkie. Tu niemiecki, lub czeski odpowiednik dla porównania:

Dołączona grafika

I co najważniejsze przez tyle lat jeżdżę ze skrzyżowanymi nogami, więc moje prawe kolano znajduje się przy samej dźwigni zmiany biegów. Oczywiście jak nie znajdę alternatywy to nie będę miał wyjścia nauczę się jeździć z nogami za głową, albo za oknem ;)
Kiedyś dawno, dawno temu, gdzieś w telewizji widziałem przerobienie, które polegało na dołożeniu pierścienia na kierownicę, jednak nie mam pojęcia czy to wygodne, możliwe, albo czy to nie mi się coś pomerdało ;)

(To sprzęgło, ale to cuś z TV wyglądało podobnie)
Dołączona grafika

Jeśli znaleźliście coś fajnego, to proszę wpiszcie to tutaj. Może już nie ja, ale komuś następnemu na pewno takie informacje się przydadzą.

Z góry dzięki i oczywiście serdecznie pozdrawiam.

PS
Link do strony z spisem firm, które zajmują się "przeróbkami":
http://www.integracja.org/ledge/x/3555
(Taki spisik przydał by się również na IPONie)

Ja osobiście najprawdopodobniej przerabiać będę tutaj
http://www.niepelnosprawni.opole.pl/
Po prostu mam najbliżej i nie chodzi mi o montaż a ewentualne serwisowanie, choć moja dźwignia gaz-hamulec nigdy się nie popsuła, to przecież licho nie śpi ;)
  • 0

#2 Minutka

Minutka

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2156 postów

Napisano 23 wrzesień 2009 - 19:02

Ja mam coś takiego. Wydaje mi się, że lepiej się na to patrzy niż to twoje nowe urządzenie.

Dołączona grafika
Dołączona grafika
  • 0

#3 robertnik

robertnik

    Statysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 16 postów

Napisano 24 wrzesień 2009 - 12:10

Ja mam coś takiego.

Dzięki za odpowiedź.
Może wiesz jak to "coś" się nazywa, może jakiś link, opis...
Może mógłbyś podzielić się Twoimi wrażeniami z użytkowania. Optycznie z zdjęć wynika że jest podłączone do jednego z pedałów (sprzęgło, hamulec lub gaz) nie widać linki od gazu, natomiast budowa rękojeści wskazuje że jest tam coś jeszcze, gaz?
I pytanie z cyklu dodatkowych :) jeździsz z skrzyżowanymi nogami, czy to tylko ja tak mam.

Serdecznie pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.
  • 0

#4 Gość_Kichu21_*

Gość_Kichu21_*
  • Gość

Napisano 24 wrzesień 2009 - 13:03

Robertnik ale jesteś wybredny ja jak zdawałem prawko jeździłem samochodem z obręczą nad kierownicą teraz jak przerabiam samochód doradzono mi bym wybrał właśnie to urządzenie co Ty masz zamontowane. Z drugiej strony nie rozumiem Ciebie skoro już tyle lat jeździsz z takim oprzyrządowaniem to po cholerę je zmieniać dodam że taka obręcz nad kierownicą automatyczne sprzęgło i hamulec kosztują ponad 15.000 nie lepiej wybrać prostsze rozwiązanie i tańsze??
  • 0

#5 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 24 wrzesień 2009 - 13:23

Bielskie rozwiązanie pod kierownicą jest nie tyle nie wygodne co niebezpieczne:
- duży skok gazu ( nie dodasz gazu do dechy jednym obrotem manetki bez przekładania ręki )
- nie ma mechanizmu zabezpieczającego przed wciśnięciem gazu i hamulca naraz co przy awaryjnym hamowaniu grozi wypadkiem / uszkodzeniem A/T
A w firmie która to montuje nie widzą z w/w cechami problemu
o ironio losu firma montująca ma certyfikat/atest wydziału komunikacji.

sprzęt pokazany przez Minutkę to:

carospped są dwie wersje rękojeści : "gałka zmiany biegów" jak na foto lub poziomy uchwyt kaki jak w bielsku (moim zdaniem może być wygodniejszy)

i dwie wersje wyposażenia z obsługą migaczy , świateł itd jak na foto (ten jojstoc) , albo wersja bez obsługi migaczy.
obsługa tego polega na: od siebie hamulec , do siebie gaz (nie da się naraz gazu i hamulca)

montaż polega na wsadzeniu między podłogę a szyny fotela specjalnego stelaża ( wykorzystuje mocowania fotela) , nie ma w zasadzie robienia dziur itd.
  • 0

#6 robertnik

robertnik

    Statysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 16 postów

Napisano 24 wrzesień 2009 - 13:33

[quote=Kichu21]Robertnik ale jesteś wybredny[/quote]
Witaj.
Kurcze, płace za to. Mam nadzieje że czasy "Bierz co jest i ciesz się że jest wogóle" już się skończyły.

[quote=Kichu21]teraz jak przerabiam samochód doradzono mi bym wybrał właśnie to urządzenie co Ty masz zamontowane.[/quote]
Nie chcę Cię buntować, ale z moich źródeł(link tam gdzie przerabiać auto będę w pierwszym poście) tych urządzeń już się nie robi, pewnie jakiś ku temu powód był np nowsze lepsze...

[quote=Kichu21]Z drugiej strony nie rozumiem Ciebie skoro już tyle lat jeździsz z takim oprzyrządowaniem to po cholerę je zmieniać[/quote]
Właśnie dla tego że tyle (7) lat z tyj jeżdżę. Ani to ładne ani wygodne, ciężko się pali papierosa i chwyta za kolano przygodnie zabraną autostopowiczkę :lol: ...

[quote=Kichu21]dodam że taka obręcz nad kierownicą automatyczne sprzęgło i hamulec[/quote]
Przepraszam, myślałem że wyraziłem się jasno. Szukam wygodnego, schludnego urządzenia typu gaz i hamulec, a nie sprzęgła(zamierzam kupić automat).

[quote=Kichu21]kosztują ponad 15.000 nie lepiej wybrać prostsze rozwiązanie i tańsze??[/quote]
Nie wiem o jakim rozwiązaniu myślisz. Urządzenie z montażem RGH-II kosztuje na dzień dzisiejszy 2500zł, automatyczne sprzędło nie jestem pewien chyba słyszałem 4500zł, ale nie przywiązywałem do rozmowy dostatecznej uwagi więc cena jest poglądowa.

Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

@XMEN Dziękuję Ci za szczegółową odpowiedź.

[quote name='xmen]obsługa tego polega na: od siebie hamulec ' date=' do siebie gaz (nie da się naraz gazu i hamulca)[/quote']
To na pewno zaleta przy awaryjnym hamowaniu, jednak co z ruszaniem pod górkę? Robimy szybki ruch z pod kierownicy do siebie i ruszamy w kłębach dymu palonych opon :D ? Przepraszam za ironię, ale jakoś tak sobie to wyobraziłem. Wypowiedź Minutki była by nie oceniona.

Pozdrawiam.
  • 0

#7 Kris25

Kris25

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 40 postów

Napisano 24 wrzesień 2009 - 20:47

robertnik kwota, którą podałem dotyczyłaby przerobienia mojej pandy a mianowicie automatyczne sprzęgło gaz w manetce kierownicy dociskanej z góry oraz hamulec, RGH II czy nawet III wcale mnie nie interesują :P a co do trzymania za kolano i innych rzeczy tego typu to można to świetnie robić podczas postoju na parkingu lub w lesie pozdrawiam
  • 0

#8 Minutka

Minutka

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2156 postów

Napisano 24 wrzesień 2009 - 20:50

Minutki[/b] była by nie oceniona.

Pozdrawiam.

No to jestem :D

A więc, jak ktoś lubi zapach palonej gumy to czemu by nie, ale tak się składa, że mam skrzynię MMT czyli – Multi-mode Manual Transmission. Jest to konwencjonalna skrzynia,w której wybieranie biegów oraz sterowanie sprzęgłem odbywa się za pomocą silników elektrycznych. Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy: automatyczny – zmiana biegów odbywa się automatycznie lub manualnie. Ja jeżdżę na automacie więc problemów żadnych nie mam typu 'kłęby dymów' :) Pozdrawiam
  • 0

#9 robertnik

robertnik

    Statysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 16 postów

Napisano 24 wrzesień 2009 - 21:40

hihi To może wyjaśnię jak ruszam pod górkę przy moim urządzeniu. Trzymam wciśnięty hamulec(dźwignia od siebie) i manetką dodaje gazu aż poczuję że sprzęgło odpuszcza. Puszczając hamulec dodaję gazu i auto rusza pod górę. Tyle że w moim urządzeniu można jednocześnie dodawać gazu i hamować, czego podobno w Twoim urządzeniu się nie da. Nie ma co mieszać w to sprzęgła. Zdrowi przy takim ruszaniu posiłkują się hamulcem ręcznym, które nam się w tej sytuacji nie przyda, a w zasadzie pogorszy.
Stąd moje pytanie jak ruszasz pod górkę, skoro nie korzystasz z ręcznego a Twoje urządzenie nie pozwala na jednoczesne korzystanie z hamulca i gazu. Może skrzynia automatyczna nie pozwala się cofnąć kołom przy wrzuconym biegu do przodu...
Wiem to banał, jednak to urządzenie z atestem więc na pewno ów problem w jakiś sposób jest rozwiązany.

Przepraszam za łopatologię, mam nadzieje że udało mi się zobrazować sytuacje, której dotyczy pytanie.

Pozdrawiam.

@Kris25
[quote name='Kris25]robertnik kwota' date=' którą podałem dotyczyłaby przerobienia mojej pandy a mianowicie automatyczne sprzęgło gaz w manetce kierownicy dociskanej z góry oraz hamulec, RGH II czy nawet III wcale mnie nie interesują :P a co do trzymania za kolano i innych rzeczy tego typu to można to świetnie robić podczas postoju na parkingu lub w lesie pozdrawiam[/quote']
Kris25 co prawda nie wiem o czym piszesz "gaz w manetce kierownicy dociskanej z góry" bo w tym zwrocie są sprzeczności:
- albo gaz w manetce pod kierownicą(rozwiązanie które ja posiadam)
- albo gaz jako pierścień na kierownicy dociskany z góry

Jednak jeśli wycenili Ci na 15 tysięcy gaz-hamulec w dźwigni montowanej pod kierownicą(dokręcaną do kolumny kierowniczej, drugie zdjęcie od góry) i dorobienie automatycznego sprzęgła( pierwsze zdjęcie od góry) to zwyczajnie i nie boję się użyć tego słowa chcą Cię okraść!!!
Klient nasz pan i masz prawo wybrać takie urządzenie na jakie masz ochotę, czasem nawet można przepłacić, ale Ty chcesz zapłacić ponad 100% więcej niż zapłacił byś za to w Opolu.

Zareklamuj proszę warsztat, który dokonuje przystosowania samochodu do potrzeb osób niepełnosprawnych w tak "atrakcyjnej" cenie. Myślę że z taką promocją to zasłużył na reklamę, żeby wszyscy potrzebujący niepełnosprawni się o Nim dowiedzieli.
  • 0

#10 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 25 wrzesień 2009 - 00:24

co do ruszania pod gurę z carospeed niech się wypowie minutka , bo nam zamiar zmienić auto na takie z taką skrzynią i carospped.

co do ruszania z automatem pod górę to ja mam automat typu hydramatic (najstarszy patent na automat)
to są takie góry że i automat na biegu się stoczy. ja w tedy ruszam podobnie jak ty @robertnik
gaz i hamulec na raz a jak czuje że idzie to odpuszczam hamulec.

nie wiem jak u ciebie @robertnik ale u mnie po ok 10 tys km blokada hamulca zaczeła nie zawsze łapać aż się zepsuła totalnie , cud że nie uderzyłem w nic a było blisko.

więc moja rada taka @robertnik jak możesz to wspieraj się pedałem hamulca i własną nogą , przy manewrowaniu takie rozwiązanie jest owiele szybsze niż blokada jakakolwiek.

@Kichu21 powiem tylko tyle co ty pierdzielisz
co to znaczy wybredny - jak komuś coś nie pasuje to ma to zmienić
a rozwiązanie to jakie ma @robertnik stwarza zagrożenie
kiedyś zobaczyło to paru instruktorów nauki BEZPIECZNEJ jazdy i się za głowę złapali i powiedzieli
" ktoś nie pomyślał jak to projektował "
  • 0

#11 robertnik

robertnik

    Statysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 16 postów

Napisano 25 wrzesień 2009 - 11:07

[quote name='xmen]nie wiem jak u ciebie @robertnik ale u mnie po ok 10 tys km blokada hamulca zaczeła nie zawsze łapać aż się zepsuła totalnie ' date=' cud że nie uderzyłem w nic a było blisko.[/quote']
W moim urządzeniu(montowanym pod kierownicą) nie ma blokady hamulca, nigdy jej nie było, to bardzo proste urządzenie.

[quote name='xmen]więc moja rada taka @robertnik jak możesz to wspieraj się pedałem hamulca i własną nogą ' date=' przy manewrowaniu takie rozwiązanie jest owiele szybsze niż blokada jakakolwiek.[/quote']
Jestem paraplegikiem, nie da rady

[quote=xmen]@Kichu21 powiem tylko tyle co ty pierdzielisz
co to znaczy wybredny - jak komuś coś nie pasuje to ma to zmienić[/quote]
Kichu21 trochę racji ma, jestem wybredny. Lepsze jest wrogiem dobrego. Przerobionym samochodem będę jeździł kolejnych parę lat i chciał bym żeby to była optymalna opcja. Płacić a później szarpać się przez kilka lat, tracić nerwy i męczyć się za kółkiem to sytuacja której chciał bym uniknąć. Stąd to całe moje kręcenie nosem.

Pozdrawiam
  • 0

#12 xmen

xmen

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

Napisano 25 wrzesień 2009 - 13:46

ale to nie jest kręcenie nosem, tylko rozwaga
w aucie masz się czuć wygodnie
postawa @Kichu21 mnie załamuje
  • 0

#13 Kris25

Kris25

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 40 postów

Napisano 25 wrzesień 2009 - 20:05

Xmen trzeba się cieszyć z tego co się ma a nie co by się chciało mieć
  • 0

#14 robertnik

robertnik

    Statysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 16 postów

Napisano 25 wrzesień 2009 - 20:32

@xmen-ku konstruktywna krytyka jest jak najbardziej mile widziana. Spójrz ile z tego dobrego wyszło. Gdyby nie uwaga Kichu21 oboje nie wiedzielibyśmy że to rozwiązanie stwarza niebezpieczeństwo, sam nas o tym poinformowałeś. Dodatkowo w ramach rozwoju dyskusji Kichu21 dowiedział się że przerabiając auto gdzieś indziej, np w Opolu może zaoszczędzić aż 8000 zł. To bardzo dużo pozytywnych informacji, o zaoszczędzonej kasie nie wspominając.

@Kris25

Xmen trzeba się cieszyć z tego co się ma a nie co by się chciało mieć

Wiesz, ja zmieniam całe auto i dla tego pytam o jego przerobienie. Nie zamierzam przekładać starych urządzeń do następnego samochodu. To tyle o mojej modernizacji.
A Ty Kris25-siu już jesteś po przerobieniu, czy dopiero przed? Bo jak po to po ptokach, a jak przed to zmieniaj warsztat bo strasznie chcą Cię skroić. Tak czy inaczej podaj jego nazwę z lokalizacją żeby nikt się już nie nacią. Nie sądziłem że będzie trzeba, ale widzę że trzeba by zrobić czarną listę, gdzie nie powinniśmy przerabiać samochodów.

Tak czy siak w wątku jest sporo informacji. Dzięki za wypowiedzi/wsparcie dla mnie i tych którzy interesować przerabianiem się będą później ww informacje są cenne.

@Minutka czy możesz opisać czynność ruszania pod górę? Ja z xmen-kiem jesteśmy tego ciekawi, wiem to pierwszy stopień do piekła :D, ale...

Pozdrowionka
  • 0

#15 Gladiator

Gladiator

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 27 postów

Napisano 28 wrzesień 2010 - 10:16

Witam

Przepraszam za odkopanie starego tematu, ale wydal mi się on najsensowniejszy do tego o co chciałbym zapytać. Bardzo zależy mi na odpowiedzi osoby zorientowanej w temacie. :)
Otóż moje przyszłe auto będzie miało taki rodzaj przystosowania (bez tej kraty na pedały) .
Dołączona grafika

Jeśli mnie pamięć nie myli to jest to urzadzenie firmy czeskiej, lub niemieckiej... zresztą nie o to mi chodzi.
Moje pytania do Was są następujące.

1. Czy jest możliwość kierowania autem wyposażanym w ten rodzaj przystosowania, przez osobę w pełni sprawna? Oczywiście bez demontażu tego.
Chodzi mi na przykład o sytuacje typu sprawna zona, niesprawny mąż korzystający z takiego auta na zmianę. Da się to jakoś chwilowo rozłączyć, bez robienia demolki i prowadzić pojazd przy pomocy pedałów nożnych ?

2 Z tego co widzę, to wajcha ta ma dwa przyciski (ciemniejszy i jawniejszy). Jeden to zapewne blokada hamulca. Do czego służy drugi przycisk?

Dzięki za przeczytanie postu i niecierpliwie czekam na odpowiedz.:)
  • 0

#16 persona37

persona37

    Mruk

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 81 postów

Napisano 28 wrzesień 2010 - 10:47

a ja jeżdżę maluchem z mechanicznym sprzęgłem,do tego to trzeba mieć zdrowia,ale nie narzekam.
  • 0

#17 Oli

Oli

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 620 postów
  • Skąd:Łomża

Napisano 28 wrzesień 2010 - 11:30

Ja mam fiacika pandę pół automat i jest super :)
  • 0

#18 Trybik

Trybik

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 655 postów

Napisano 28 wrzesień 2010 - 11:42

Co prawda póki co nie korzystam z takiego oprzyrządowania, ale jestem przekonany, że na 100% będzie mogła jeździć takim autem również osoba sprawna bez żadnych demontaży czy bodaj chwilowego odłączania. Po prostu wsiada i jedzie.

Przycisk ciemniejszy to zapewne blokada hamulca jak przypuszczasz a ten jaśniejszy to może to jest jakaś zaślepka.
  • 0

... największym wrogiem wolnego człowieka jest system ...


#19 WluczykijFun

WluczykijFun

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 29 czerwiec 2014 - 22:04

Na dole filik jak przerobić VW Golfa 4 dla nie pełnosprawnych.

 

 

pozdro.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych