Przerobienie samochodu (przystosowanie)
#1
Napisano 23 wrzesień 2009 - 13:38
Jeśli temat już był, a mimo braków wyników z forumowej wyszukiwarki jestem pewien że był, to przepraszam niestety nie udało mi się go/ich odnaleźć.
Otóż przerabiamy auta przystosowując je do własnej niepełnosprawności. Brakuje mi spisu urządzeń, które montujemy do własnych samochodów, więc jesteśmy "skazani" na sprzęt, który montuje ktoś w naszej okolicy, bez możliwości wyboru (pokręcenia sobie nosem).
Sam posiadam samochód VW Passat 92r 1.8 benzyna manual, więc w tym wypadku konieczne było dołożenie :
-automatycznego sprzęgła
-dźwigni gaz-hamulec
Nadszedł czas na zmianę samochodu a co za tym idzie na zakup/montaż nowych urządzeń.
Moje następne nowe/stare auto na pewno będzie z automatyczną skrzynią biegów, powyższe rozwiązanie zjadło mi już zbyt wiele nerwów
Szukam urządzeń typu "dźwignia gaz-hamulec". Do tej pory mam owe urządzenie montowane pod kierownicą(zdjęcie powyżej). Rozwiązanie średnio wygodne, ale przez tyle lat przyzwyczaiłem się. Proponują mi urządzenie RGH-II montowane do płyty podłogowej przy dźwigni zmiany biegów:
Urządzenie RGH-II ma nawet ciekawe funkcje dodatkowe typu:
-blokowanie hamulca i gazu w określonym położeniu
-możliwość zamontowania przełącznika (migacze, światła itp)
Niestety jest co tu ukrywać brzydkie. Tu niemiecki, lub czeski odpowiednik dla porównania:
I co najważniejsze przez tyle lat jeżdżę ze skrzyżowanymi nogami, więc moje prawe kolano znajduje się przy samej dźwigni zmiany biegów. Oczywiście jak nie znajdę alternatywy to nie będę miał wyjścia nauczę się jeździć z nogami za głową, albo za oknem
Kiedyś dawno, dawno temu, gdzieś w telewizji widziałem przerobienie, które polegało na dołożeniu pierścienia na kierownicę, jednak nie mam pojęcia czy to wygodne, możliwe, albo czy to nie mi się coś pomerdało
(To sprzęgło, ale to cuś z TV wyglądało podobnie)
Jeśli znaleźliście coś fajnego, to proszę wpiszcie to tutaj. Może już nie ja, ale komuś następnemu na pewno takie informacje się przydadzą.
Z góry dzięki i oczywiście serdecznie pozdrawiam.
PS
Link do strony z spisem firm, które zajmują się "przeróbkami":
http://www.integracja.org/ledge/x/3555
(Taki spisik przydał by się również na IPONie)
Ja osobiście najprawdopodobniej przerabiać będę tutaj
http://www.niepelnosprawni.opole.pl/
Po prostu mam najbliżej i nie chodzi mi o montaż a ewentualne serwisowanie, choć moja dźwignia gaz-hamulec nigdy się nie popsuła, to przecież licho nie śpi
#2
Napisano 23 wrzesień 2009 - 19:02
#3
Napisano 24 wrzesień 2009 - 12:10
Dzięki za odpowiedź.Ja mam coś takiego.
Może wiesz jak to "coś" się nazywa, może jakiś link, opis...
Może mógłbyś podzielić się Twoimi wrażeniami z użytkowania. Optycznie z zdjęć wynika że jest podłączone do jednego z pedałów (sprzęgło, hamulec lub gaz) nie widać linki od gazu, natomiast budowa rękojeści wskazuje że jest tam coś jeszcze, gaz?
I pytanie z cyklu dodatkowych jeździsz z skrzyżowanymi nogami, czy to tylko ja tak mam.
Serdecznie pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.
#4 Gość_Kichu21_*
Napisano 24 wrzesień 2009 - 13:03
#5
Napisano 24 wrzesień 2009 - 13:23
- duży skok gazu ( nie dodasz gazu do dechy jednym obrotem manetki bez przekładania ręki )
- nie ma mechanizmu zabezpieczającego przed wciśnięciem gazu i hamulca naraz co przy awaryjnym hamowaniu grozi wypadkiem / uszkodzeniem A/T
A w firmie która to montuje nie widzą z w/w cechami problemu
o ironio losu firma montująca ma certyfikat/atest wydziału komunikacji.
sprzęt pokazany przez Minutkę to:
carospped są dwie wersje rękojeści : "gałka zmiany biegów" jak na foto lub poziomy uchwyt kaki jak w bielsku (moim zdaniem może być wygodniejszy)
i dwie wersje wyposażenia z obsługą migaczy , świateł itd jak na foto (ten jojstoc) , albo wersja bez obsługi migaczy.
obsługa tego polega na: od siebie hamulec , do siebie gaz (nie da się naraz gazu i hamulca)
montaż polega na wsadzeniu między podłogę a szyny fotela specjalnego stelaża ( wykorzystuje mocowania fotela) , nie ma w zasadzie robienia dziur itd.
#6
Napisano 24 wrzesień 2009 - 13:33
Witaj.
Kurcze, płace za to. Mam nadzieje że czasy "Bierz co jest i ciesz się że jest wogóle" już się skończyły.
[quote=Kichu21]teraz jak przerabiam samochód doradzono mi bym wybrał właśnie to urządzenie co Ty masz zamontowane.[/quote]
Nie chcę Cię buntować, ale z moich źródeł(link tam gdzie przerabiać auto będę w pierwszym poście) tych urządzeń już się nie robi, pewnie jakiś ku temu powód był np nowsze lepsze...
[quote=Kichu21]Z drugiej strony nie rozumiem Ciebie skoro już tyle lat jeździsz z takim oprzyrządowaniem to po cholerę je zmieniać[/quote]
Właśnie dla tego że tyle (7) lat z tyj jeżdżę. Ani to ładne ani wygodne, ciężko się pali papierosa i chwyta za kolano przygodnie zabraną autostopowiczkę ...
[quote=Kichu21]dodam że taka obręcz nad kierownicą automatyczne sprzęgło i hamulec[/quote]
Przepraszam, myślałem że wyraziłem się jasno. Szukam wygodnego, schludnego urządzenia typu gaz i hamulec, a nie sprzęgła(zamierzam kupić automat).
[quote=Kichu21]kosztują ponad 15.000 nie lepiej wybrać prostsze rozwiązanie i tańsze??[/quote]
Nie wiem o jakim rozwiązaniu myślisz. Urządzenie z montażem RGH-II kosztuje na dzień dzisiejszy 2500zł, automatyczne sprzędło nie jestem pewien chyba słyszałem 4500zł, ale nie przywiązywałem do rozmowy dostatecznej uwagi więc cena jest poglądowa.
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.
@XMEN Dziękuję Ci za szczegółową odpowiedź.
[quote name='xmen]obsługa tego polega na: od siebie hamulec ' date=' do siebie gaz (nie da się naraz gazu i hamulca)[/quote']
To na pewno zaleta przy awaryjnym hamowaniu, jednak co z ruszaniem pod górkę? Robimy szybki ruch z pod kierownicy do siebie i ruszamy w kłębach dymu palonych opon ? Przepraszam za ironię, ale jakoś tak sobie to wyobraziłem. Wypowiedź Minutki była by nie oceniona.
Pozdrawiam.
#7
Napisano 24 wrzesień 2009 - 20:47
#8
Napisano 24 wrzesień 2009 - 20:50
No to jestemMinutki[/b] była by nie oceniona.
Pozdrawiam.
A więc, jak ktoś lubi zapach palonej gumy to czemu by nie, ale tak się składa, że mam skrzynię MMT czyli – Multi-mode Manual Transmission. Jest to konwencjonalna skrzynia,w której wybieranie biegów oraz sterowanie sprzęgłem odbywa się za pomocą silników elektrycznych. Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy: automatyczny – zmiana biegów odbywa się automatycznie lub manualnie. Ja jeżdżę na automacie więc problemów żadnych nie mam typu 'kłęby dymów' Pozdrawiam
#9
Napisano 24 wrzesień 2009 - 21:40
Stąd moje pytanie jak ruszasz pod górkę, skoro nie korzystasz z ręcznego a Twoje urządzenie nie pozwala na jednoczesne korzystanie z hamulca i gazu. Może skrzynia automatyczna nie pozwala się cofnąć kołom przy wrzuconym biegu do przodu...
Wiem to banał, jednak to urządzenie z atestem więc na pewno ów problem w jakiś sposób jest rozwiązany.
Przepraszam za łopatologię, mam nadzieje że udało mi się zobrazować sytuacje, której dotyczy pytanie.
Pozdrawiam.
@Kris25
[quote name='Kris25]robertnik kwota' date=' którą podałem dotyczyłaby przerobienia mojej pandy a mianowicie automatyczne sprzęgło gaz w manetce kierownicy dociskanej z góry oraz hamulec, RGH II czy nawet III wcale mnie nie interesują a co do trzymania za kolano i innych rzeczy tego typu to można to świetnie robić podczas postoju na parkingu lub w lesie pozdrawiam[/quote']
Kris25 co prawda nie wiem o czym piszesz "gaz w manetce kierownicy dociskanej z góry" bo w tym zwrocie są sprzeczności:
- albo gaz w manetce pod kierownicą(rozwiązanie które ja posiadam)
- albo gaz jako pierścień na kierownicy dociskany z góry
Jednak jeśli wycenili Ci na 15 tysięcy gaz-hamulec w dźwigni montowanej pod kierownicą(dokręcaną do kolumny kierowniczej, drugie zdjęcie od góry) i dorobienie automatycznego sprzęgła( pierwsze zdjęcie od góry) to zwyczajnie i nie boję się użyć tego słowa chcą Cię okraść!!!
Klient nasz pan i masz prawo wybrać takie urządzenie na jakie masz ochotę, czasem nawet można przepłacić, ale Ty chcesz zapłacić ponad 100% więcej niż zapłacił byś za to w Opolu.
Zareklamuj proszę warsztat, który dokonuje przystosowania samochodu do potrzeb osób niepełnosprawnych w tak "atrakcyjnej" cenie. Myślę że z taką promocją to zasłużył na reklamę, żeby wszyscy potrzebujący niepełnosprawni się o Nim dowiedzieli.
#10
Napisano 25 wrzesień 2009 - 00:24
co do ruszania z automatem pod górę to ja mam automat typu hydramatic (najstarszy patent na automat)
to są takie góry że i automat na biegu się stoczy. ja w tedy ruszam podobnie jak ty @robertnik
gaz i hamulec na raz a jak czuje że idzie to odpuszczam hamulec.
nie wiem jak u ciebie @robertnik ale u mnie po ok 10 tys km blokada hamulca zaczeła nie zawsze łapać aż się zepsuła totalnie , cud że nie uderzyłem w nic a było blisko.
więc moja rada taka @robertnik jak możesz to wspieraj się pedałem hamulca i własną nogą , przy manewrowaniu takie rozwiązanie jest owiele szybsze niż blokada jakakolwiek.
@Kichu21 powiem tylko tyle co ty pierdzielisz
co to znaczy wybredny - jak komuś coś nie pasuje to ma to zmienić
a rozwiązanie to jakie ma @robertnik stwarza zagrożenie
kiedyś zobaczyło to paru instruktorów nauki BEZPIECZNEJ jazdy i się za głowę złapali i powiedzieli
" ktoś nie pomyślał jak to projektował "
#11
Napisano 25 wrzesień 2009 - 11:07
W moim urządzeniu(montowanym pod kierownicą) nie ma blokady hamulca, nigdy jej nie było, to bardzo proste urządzenie.
[quote name='xmen]więc moja rada taka @robertnik jak możesz to wspieraj się pedałem hamulca i własną nogą ' date=' przy manewrowaniu takie rozwiązanie jest owiele szybsze niż blokada jakakolwiek.[/quote']
Jestem paraplegikiem, nie da rady
[quote=xmen]@Kichu21 powiem tylko tyle co ty pierdzielisz
co to znaczy wybredny - jak komuś coś nie pasuje to ma to zmienić[/quote]
Kichu21 trochę racji ma, jestem wybredny. Lepsze jest wrogiem dobrego. Przerobionym samochodem będę jeździł kolejnych parę lat i chciał bym żeby to była optymalna opcja. Płacić a później szarpać się przez kilka lat, tracić nerwy i męczyć się za kółkiem to sytuacja której chciał bym uniknąć. Stąd to całe moje kręcenie nosem.
Pozdrawiam
#12
Napisano 25 wrzesień 2009 - 13:46
w aucie masz się czuć wygodnie
postawa @Kichu21 mnie załamuje
#13
Napisano 25 wrzesień 2009 - 20:05
#14
Napisano 25 wrzesień 2009 - 20:32
@Kris25
Wiesz, ja zmieniam całe auto i dla tego pytam o jego przerobienie. Nie zamierzam przekładać starych urządzeń do następnego samochodu. To tyle o mojej modernizacji.Xmen trzeba się cieszyć z tego co się ma a nie co by się chciało mieć
A Ty Kris25-siu już jesteś po przerobieniu, czy dopiero przed? Bo jak po to po ptokach, a jak przed to zmieniaj warsztat bo strasznie chcą Cię skroić. Tak czy inaczej podaj jego nazwę z lokalizacją żeby nikt się już nie nacią. Nie sądziłem że będzie trzeba, ale widzę że trzeba by zrobić czarną listę, gdzie nie powinniśmy przerabiać samochodów.
Tak czy siak w wątku jest sporo informacji. Dzięki za wypowiedzi/wsparcie dla mnie i tych którzy interesować przerabianiem się będą później ww informacje są cenne.
@Minutka czy możesz opisać czynność ruszania pod górę? Ja z xmen-kiem jesteśmy tego ciekawi, wiem to pierwszy stopień do piekła , ale...
Pozdrowionka
#15
Napisano 28 wrzesień 2010 - 10:16
Przepraszam za odkopanie starego tematu, ale wydal mi się on najsensowniejszy do tego o co chciałbym zapytać. Bardzo zależy mi na odpowiedzi osoby zorientowanej w temacie.
Otóż moje przyszłe auto będzie miało taki rodzaj przystosowania (bez tej kraty na pedały) .
Jeśli mnie pamięć nie myli to jest to urzadzenie firmy czeskiej, lub niemieckiej... zresztą nie o to mi chodzi.
Moje pytania do Was są następujące.
1. Czy jest możliwość kierowania autem wyposażanym w ten rodzaj przystosowania, przez osobę w pełni sprawna? Oczywiście bez demontażu tego.
Chodzi mi na przykład o sytuacje typu sprawna zona, niesprawny mąż korzystający z takiego auta na zmianę. Da się to jakoś chwilowo rozłączyć, bez robienia demolki i prowadzić pojazd przy pomocy pedałów nożnych ?
2 Z tego co widzę, to wajcha ta ma dwa przyciski (ciemniejszy i jawniejszy). Jeden to zapewne blokada hamulca. Do czego służy drugi przycisk?
Dzięki za przeczytanie postu i niecierpliwie czekam na odpowiedz.
#16
Napisano 28 wrzesień 2010 - 10:47
#17
Napisano 28 wrzesień 2010 - 11:30
#18
Napisano 28 wrzesień 2010 - 11:42
Przycisk ciemniejszy to zapewne blokada hamulca jak przypuszczasz a ten jaśniejszy to może to jest jakaś zaślepka.
... największym wrogiem wolnego człowieka jest system ...
#19
Napisano 29 czerwiec 2014 - 22:04
Na dole filik jak przerobić VW Golfa 4 dla nie pełnosprawnych.
pozdro.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych