Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

umowa podpisana na telefon


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 andrzej1

andrzej1

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 371 postów
  • Skąd:Warszawa

Napisano 16 styczeń 2021 - 20:48

Witam wszystkich

 

Mam problem od dłuższego czasu a konkretnie w okresie pandemii padłem ofiarą podpisania umowy z siecią komórkową przez telefon. Na początku kwietnia zakupiłem od sieci Orange laptopa i niby z jakąs kartą na internet, do której się nie przyznaję, bo na daną kartę nie chciałem. Podpisałem tylko umowę na laptopa, którego regularnie spłącam zgodnie z umową. Natomiast za jakąś ponoć kartę do netu wciska mi się dodatkową umowę, do której się nie przyznaję.

 

Wielokrotnie reklamowałem daną sprawę do Orange związku z tym, ale reklamację odmawiają, twierdzę, ze wszystko jest ok i jest umowa podpisana.

 

Z wielu artykułów w sieci na temat podpisania umowy na odległość jest przedstawiona i powinna zawierać pismo, które należy przeczytać, podpisać, czy wyrażam na to zgodę, czy chcę daną kartę, czy nie, a nie po jakimś czasie mi wciskać ciemnotę, że mam umowę podpisaną z Orange i nie ustępują.

 

Jakie mam prawa w tym przypadku, bo inaczej zastraszają osoby niepełnosprawne samotnie utrzymujące mieszkanie i wyłudzają bez karnie pieniądze za coś, co kompletnie jest bezprawne.

 

Umowa powinna być przedstawiona klietowi i to nie na odległość.

 

Co to jest za podpisywanie umów na odległość...?

 

Od kiedy się taką metodę stosuje, jak żyję tyle lat, w żadnym wypadku takiej formy się nie stosowało, tylko raptem teraz z wykorzystaniem pandemii.

 

W przeciwnym razie, jak nie będę spłącał tego w ratach, sprawa będzie skierowana do zewnętrznej firmy windykacyjnej. Bardzo często tak się kończy.

 

Kompletne bezprawie i to w jakim okresie, nad osobą niepełnosprawną, która jest bez szans na znalezienie pracy, a mieszkanie musi opłacić i nie tylko


  • 0

#2 Boginka

Boginka

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • Skąd:Warszawa

Napisano 16 styczeń 2021 - 21:56

Nie jestem pewna, czy rozumiem sytuację.

 

Zawarłeś jakąś umowę na odległość, bez fizycznego podpisu (na laptopa). Masz na to kwity czyli papierową umowę, czy najpierw wyraziłeś zgodę, a dopiero teraz się zastanawiasz jak ta umowa brzmi i jakie są jej zapisy?

 

Bo w tym drugim wypadku jest jak najbardziej możliwe, że umowa obejmuje zarówno laptopa jak i kartę nawet jeśli sobie tego nie życzyłeś – ostatecznie to konsultant wprowadzał dane umowy do systemu. W takim wypadku jedynym szybkim wyjściem jakie znam było natychmiastowe wypowiedzenie umowy, żeby nie nabrała mocy prawnej, a nie czekanie i droczenie się miesiącami z Orange. Bo teraz to jest z punktu widzenia spór z gatunku „Moje słowo przeciw Twojemu”.

 

Jeśli MASZ fizyczną umowę o laptopa i nie ma tam nic o karcie, to sprawa przedstawia się lepiej. Ale jeśli wszystkie informacje o umowie kontroluje Orange, perspektywy są raczej słabe. Bo wbrew pozorom można zawrzeć umowy całkowicie na odległość, jeśli prawo tego nie zabrania (bez fizycznych dokumentów i podpisów)... tyle, że wtedy nie masz właśnie żadnego dowodu na co się zgadzałeś, a na co nie.

 

Zasięgnij profesjonalnej pomocy prawnej. Możesz ją uzyskać bezpłatnie – są organizacje które świadczą taką pomoc bezpłatnie osobom finansowo niezdolnym do uzyskania pomocy odpłatnej. Mapę takich punktów pomocy znajdziesz tutaj: https://darmowapomoc...l/mapa-punktow/


  • 1

boginka (rzecz. mit.) – duch opiekuńczy lub wiedźma; jakże to ludzkie. :)


#3 kuba

kuba

    Narrator

  • Super Moderator
  • 1671 postów

Napisano 17 styczeń 2021 - 16:07

O ile mi wiadomo, przy zawieraniu wszystkich umów na tzw. telefon bez wychodzenia w domu przysługuje 14 dniowy termin na odstąpienie od umowy bez ponoszenia określonych skutków prawnych. Po tym terminie jak to się mówi klamka zapadła. A z tego co widzę, Andrzej zawarł umowę w kwietniu 2020, więc 14 dni po wielokroć minęło. Teraz jak to się mówi płakać i płacić. Bo zerwanie umowy w trakcie jej działania też rodzi określone finansowe skutki - bo firma nie osiąga spodziewanych zysków z umowy i trzeba jej to jakoś zrekompensować. Niestety.

Poza tym, zastanówcie się i logicznie pomyślcie...  Jakakolwiek firma telekomunikacyjna (czy to Orange, Plus, TMobile, Play i in.) sprzedaje dostęp do netu i na tym zarabia. To jest jej podstawowe źródło dochodu. Laptop jest do tego dodatkiem poszerzeniem oferty, żeby z tej usługi można korzystać jeśli nie ma możliwości korzystania z samej karty.... Andrzej, decydując się na tego laptopa siłą rzeczy kupiłeś cały pakiet - bezprzewodowy dostęp do netu i do tego nowego laptopa. Nie ma tak, że chcesz tylko laptopa. To nie z tą firmą... To nie ten adres... Chcąc kupić nowego laptopa na raty trzeba było iść w najgorszym wypadku do marketu RTVAgd, Media Expert, Saturn i in.

A Orange pogratulować konsultantów, którzy potrafią klientom zrobić wodę z mózgu... Nie wiem czy to da się odkręcić. Jeśli tak, to oczywiście będzie trzeba zapłacić karę za wcześniejsze zrezygnowanie umowy i istnieje niebezpieczeństwo, że będziesz musiał oddać laptopa....


  • 1

#4 __ANIOLEK__

__ANIOLEK__

    Orator

  • Super Moderator
  • 5817 postów
  • Skąd:home

Napisano 17 styczeń 2021 - 21:20

Jeśli chciałeś kupić laptopa szkoda, że nie zasięgnąłeś języka u kogoś, kto mógłby Ci doradzić, którą ofertę najlepiej wybrać. Laptop + Internet (karta) to najczęściej pakiet, gdzie jeden bez drugiego nie istnieje, bo tak są konstruowane umowy. W kwestiach spornych, gdy nie masz pewności, co do towaru lub usługi to można skorzystać z pomocy Rzecznika Praw Konsumentów (https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php).Tutaj masz wyszukiwarkę: https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php

 

Trzeba wybrać problem, następnie województwo i potem miasto. Jeśli umowa obejmuję - laptopa i kartę na Internet, to czekają Cię odsetki za niepłacenie za to drugie.


  • 1

Prawdziwą miarą osoby jest to jak traktuje tych, którzy nie mogą wyświadczyć jej żadnej przysługi — Ann Landers —


#5 kuba

kuba

    Narrator

  • Super Moderator
  • 1671 postów

Napisano 17 styczeń 2021 - 23:21

Aniołku, zapomniałaś o jeszcze jednym ważnym linku https://www.uokik.go...a_odleglosc.php

 

Mam problem od dłuższego czasu a konkretnie w okresie pandemii padłem ofiarą podpisania umowy z siecią komórkową przez telefon. Na początku kwietnia zakupiłem od sieci Orange laptopa i niby z jakąs kartą na internet, do której się nie przyznaję, bo na daną kartę nie chciałem. Podpisałem tylko umowę na laptopa, którego regularnie spłącam zgodnie z umową. Natomiast za jakąś ponoć kartę do netu wciska mi się dodatkową umowę, do której się nie przyznaję.

 

Andrzej, podstawowa uwaga do Ciebie, dlaczego tego posta nie napisałeś zaraz po podpisaniu umowy tylko zwlekałeś tyle czasu? Jeśli czegoś nie byłeś pewien trzeba było napisać posta, byśmy Ci pomogli, doradzili kiedy była jeszcze możliwość bezproblemowego załatwienia sprawy. Dziś "odkręcenie" tego jest to już bardzo trudne jeśli nie niemożliwe. I bezkosztowo tego nie da się zrobić. Teraz jak Ci napisałem wyżej nie pozostaje nic innego jak płacić i płakać...  

Ustawa regulująca zasady zawierania umów poza lokalem przedsiębiorstwa czy to przez  telefon czy na tzw. prezentacji pochodzi z 2014 r., a więc już trochę czasu i powinieneś o niej słyszeć. Nieznajomość prawa nie jest okolicznością łagodzącą.

Mechanizm kupowania na odległość działa na takiej zasadzie: konsultant do Ciebie dzwoni, proponuje jakąś usługę, Tobie się to podoba, zgadzasz się. Konsultant wprowadza umowę do systemu firmy, po czym kurier przyjeżdża z umową oraz z rzeczami wynikającymi z tej umowy i od daty podpisania tego dokumentu u kuriera masz 14 dni na jej dokładne przeczytanie i przeanalizowanie zapisów umowy, zastanowienie się czy Ci pasuje i w razie ewentualnych wątpliwości pytanie się czy to konsultanta, z którym zawierałeś umowę czy, jak napisała Ci Aniołek, Rzecznika Praw Konsumenta.

Jeśli wszystkie niejasne kwestie zostały Ci wyjaśnione i wg Ciebie jest ok, nie podejmujesz żadnych działań. Jeśli jednak dalej masz wątpliwości, bądź sprzęt nie spełnia Twoich oczekiwań, przed upływem 14 dni od podpisania u kuriera umowy zawiadamiasz firmę, z którą podpisałeś umowę czy to najpierw telefonicznie, potem na specjalnych drukach, że z tej umowy rezygnujesz i oddajesz sprzęt, na który ta umowa była. Wtedy nie ponosisz żadnych kosztów, chyba, że płacisz za kuriera, który odbierze od Ciebie sprzęt. Po upływie tego czasu rezygnacja z umowy jest prawie niemożliwa, a na pewno dla Ciebie nieopłacalna, bo ileś tysięcy złotych trzeba od razu wywalić...

Jeśli nie wywiązujesz się z umowy i przestajesz płacić, prędzej czy później taki dług firma sprzeda firmie windykacyjnej, która te pieniądze ściągnie z Ciebie... I nikogo to nie obchodzi czy Ty jesteś bezrobotny, niepełnosprawny, czy w inny sposób pokrzywdzony przez los. Trzeba było przed podpisaniem umowy się zastanowić i nie podpisywać umowy, albo w odpowiednim czasie z niej zrezygnować.

Podsumowując: Kupowanie laptopa w firmie telekomunikacyjnej, to nie był dobry pomysł. Jest tyle innych firm...


  • 1

#6 Rufin

Rufin

    Mruk

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 100 postów

Napisano 25 styczeń 2021 - 13:28

Może trochę za późno, ale niech to będzie nauką dla Ciebie na przyszłość:

 

Po pierwsze: Nie podpisuj żadnej umowy bez dokładnego przeczytania jej. Szczególną uwagę zwracaj na przypisy i fragmenty napisane drobnym drukiem.

 

Po drugie: Jeżeli nie rozumiesz jakiegoś zapisu w umowie, też nie podpisuj! 

 

Po trzecie: Nie ma Świętego Mikołaja, ani darmowego lunchu. Nikt nie da Ci nic za darmo. Jeżeli jakaś firma, oferuje Ci coś za darmo lub w cenie znacznie niższej niż rynkowa, możesz być pewien, że zapłacisz za to w dwójnasób. 


Użytkownik Rufin edytował ten post 25 styczeń 2021 - 13:28

  • 1

I'm pickle Rick :devil: :cool:



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych