Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Praca zdalna?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 swallow

swallow

    Statysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 28 marzec 2019 - 12:44

Macie jakieś doświadczenia? Znacie jakichś zaufanych pracodawców?


  • 0

#2 Boginka

Boginka

    Sufler

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 375 postów
  • Skąd:Warszawa

Napisano 28 marzec 2019 - 15:26

Odpowiadałam już kilka razy na podobne tematy, więc „ściągnę” odpowiedź z kilku swoich starych postów:

 

Z zawodu jestem tłumaczem języka angielskiego i pracuję zdalnie, co jest względnie normalne w tej branży (choć najbardziej dochodowe stanowiska są często na etat). Przy czym mój rodzaj pracy jest dosyć nietypowy w porównaniu do większości Polaków pracujących dla kogoś innego – moje zarobki zależą wprost od tego, ilu znajdę klientów na dany miesiąc, a urlop mogę sobie zrobić teoretycznie kiedy zechcę... o ile mam za co żyć w międzyczasie. Na tym stanowisku w tej parze językowej można jednoosobowo zarobić > 6000 brutto (jak ktoś ma wzięcie i chce dużo robić), można 0 zł i można dowolną inną kwotę pośrodku. Wszystko zależy od sytuacji na rynku.

 

Obecnie pracuję na umowy o dzieło, ale już od kilku lat zastanawiam się nad przejściem na samozatrudnienie, bo część klientów nie chce w obecnym klimacie prawnym podpisywać UoD.

 

Z różnych względów cenię sobie ten tryb pracy – ma wady (np. niestabilne zarobki), ale i zalety (np. elastyczny czas pracy, dzięki któremu mogę sobie wkomponować bez problemu wizyty lekarskie czy rehabilitację, a zimą nigdzie nie muszę dojeżdżać). Poza tym ja to akurat po prostu lubię robić. Tym niemniej, praca tego rodzaju wymaga specjalistycznych kompetencji. Przede wszystkim jestem tłumaczem, a wyszło tak, że mogę pracować zdalnie. Podobnie ktoś inny może być programistą albo grafikiem pracującym na zamówienie, który akurat może pracować z domu.