Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Niepełnosprawność ruchowa u młodzieży- psychologia

niepełnosprawność ruchowa psychologia badanie młodzież

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 jolaa45

jolaa45

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 10 październik 2018 - 22:26

Witam.

 

Jestem studentką psychologii na Uniwersytecie Gdańskim i piszę pracę magisterską na temat "Kształtowanie się inteligencji emocjonalnej i samooceny u młodzieży z dysfunkcją narządu ruchu". W związku z tym zwracam się z uprzejmą prośbą o udział w badaniu, na które składają się dwa testy psychologiczne oraz ankieta.

 

Inteligencja emocjonalna definiowana jest jako umiejętność rozpoznawania i zarządzania własnymi emocjami oraz emocjami osób z nami związanych i stanowi integralną część życia  każdego człowieka. Umożliwia rozpoznawanie własnych stanów emocjonalnych i odpowiednie ich regulowanie. Pomaga we wzbudzaniu w sobie motywacji do podjęcia określonych działań, ale także odpowiada za rozpoznawanie emocji u innych osób, reguluje zdolność do wczuwania się w uczucia innych, co w ogólnym rozrachunku reguluje umiejętności społeczne. Dodatkowo wpływa na poczucie własnej wartości, sposób radzenia sobie w trudnych sytuacjach oraz zdolności adaptacyjne do nowych warunków.

Samoocena rozumiana jako emocjonalna postawa wobec siebie ma chronić jednostkę przed stresem, lękiem, niepowodzeniem czy wykluczeniem społecznym. Wpływa natomiast na samopoczucie fizyczne i psychiczne, poczucie kontroli, pomaga w realizacji celów i modyfikowaniu sytuacji.

Oba te czynniki maja wpływ na poziom funkcjonowania człowieka oraz regulują jego zdolności do radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

 

Badanie skierowane jest do osób w wieku 14- 16 lat z wrodzoną bądź nabytą dysfunkcją narządu ruchu.