Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Wozek elektryczny.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sofia

Sofia

    Mruk

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 59 postów

Napisano 11 grudzień 2013 - 22:57

Hej, czy wozek elektryczny laduje sie kiedy jest on wylaczony? Co tzn pelne cykle ladownia skoro nie mozna go wyladowac do zera?

 

Czy nie przegrzeje sie podczas ladowania?


Użytkownik Sofia edytował ten post 11 grudzień 2013 - 22:57

  • 0

#2 kaska_zaborze

kaska_zaborze

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1414 postów
  • Skąd:z wnętrza.

Napisano 12 grudzień 2013 - 11:58

Wypowiadam się tylko za swój model mistral 3 z akumulatorami żelowymi.
Lepiej ładować wyłączony wózek,ładowanie i tak się automatycznie wyłącza po naładowaniu w związku z czym nie przegrzeje się. Mój cykl trwa 12h (niestety) ale to sie sprawdza-bateria jest trwała i nie sprawia mi problemów.

 

Cytat z instrukcji:

 

Nadmierne rozładowanie akumulatora powoduje ograniczenie jego możliwości magazynowania energii, zmniejszenie pojemności i skrócenie żywotności. Przyczyną nadmiernego rozładowania może być również pozostawienie rozładowanego akumulatora przez dłuższy czas bez ładowania. Zbyt głęboko rozładowywane akumulatory ulegają zasiarczeniu, które objawia się częściową, nieodwracalną utratą dostępnej pojemności.

 


Użytkownik kaska_zaborze edytował ten post 13 grudzień 2013 - 16:39

  • 0
Wciąż ma się mało lat a już się tyle przeżyło.Powoli dogasa blask tych co już nie wrócą dni.
Piotr Bukartyk.

#3 Sofia

Sofia

    Mruk

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 59 postów

Napisano 12 grudzień 2013 - 12:31

Tez mam akumulator zelowy, ale nigdzie nie moge doczytac jaki ma cykl;/ Jak ładowarka swieci na zielono to odlaczylam. Wczoraj go dostalam i dzis pierwsza jazda. mimo, ze swiecily sie wszystkie kreski to go podladowalam i na ladowarce przez kilka h swiecila sie dioda ladowania..


  • 0

#4 kaska_zaborze

kaska_zaborze

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1414 postów
  • Skąd:z wnętrza.

Napisano 12 grudzień 2013 - 14:27

Gratuluje nowego wózka :) Mój w styczniu będzie miał rok.

 

Cytat z instrukcji na temat cykli ładowania:

"ŁADOWANIE

Prawidłowy sposób ładowania jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na właściwości eksploatacyjne i żywotność akumulatorów kwasowo-ołowiowych z regulacją zaworową.

Zalecane metody ładowania to:

- ładowanie stałonapięciowe z ograniczeniem prądowym

- dwustopniowe ładowanie stałonapięciowe z ograniczeniem prądowym

 

Ładowanie stałonapięciowe.

W celu uzyskania optymalnych parametrów eksploatacyjnych akumulatorów zalecane jest ładowanie stałym napięciem z ograniczeniem początkowego prądu ładowna do 0,25C[A] (C-pojemność akumulatora). Prąd pobierany przez akumulator podczas ładowania zależy od stopnia rozładowania. Rozładowany akumulator pobiera w początkowym okresie ładowania prąd o większej wartości. Zbyt wysoki prąd powoduje wzrost temperatury pracy, co skraca żywotność lub może uszkodzić akumulator. Należy zwrócić na to szczególną uwagę podczas ładowania prostownikami bez możliwości ograniczenia początkowego prądu ładowania. Ograniczenie prądu ładowania przeciwdziała jego nadmiernemu wzrostowi w początkowej fazie ładowania (przy niskim napięciu akumulatora). W początkowej fazie baterie ładowane są stałym prądem do osiągnięcia wymaganego napięcia ładowania. Potem napięcie utrzymywane jest na stałym poziomie a baterie ograniczają prąd ładowania. Podczas ładowania siarczan ołowiu na płycie dodatniej zmienia się w dwutlenek ołowiu. Przy dalszym ładowaniu, płyta ta zaczyna generować 02, powodując nagły wzrost napięcia akumulatora. Ładowanie przy stałym napięciu umożliwia detekcję tego wzrostu napięcia a przez to kontrolę wielkości ładowania.

Ilość energii elektrycznej jaką można pobrać z akumulatora jest zawsze mniejsza od ilości energii dostarczonej mu podczas ładowania. Wynika to stąd, że akumulator ma określoną rezystancję wewnętrzną. Mimo że jej wartość jest bardzo mała, przy dużych prądach występują na tej rezystancji znaczne straty energii. Aby akumulator był w pełni naładowany stosunek ładunku wprowadzonego do akumulatora podczas ładowania do ładunku pobranego w czasie wyładowania powinien wynosić 110-120[%]. Poziom naładowania zależy od temperatury otoczenia, tj. czym wyższa temperatura otoczenia, tym wyższy poziom naładowania w danym okresie czasu i odwrotnie.

 

Dwustopniowe ładowanie stałym napięciem
Metoda ładowania dwustopniowego stałym napięciem jest zalecana do szybkiego ładowania akumulatorów i utrzymywania ich następnie w pełni naładowanych tj. w trybie pracy buforowej. W początkowej fazie ładowania prąd przepływający przez akumulator jest ograniczony do wartości 0,25C[A]. Napięcie ładowania wzrasta, odpowiednio do stopnia naładowania akumulatora i osiaga wartość równą napięciu wyjściowemu prostownika, które powinno wynosić 2,45[V/ogniwo]. Podczas kontynuowania ładowania w fazie 1 napięcie jest utrzymywane na poziomie 2,45[V/ogniwo] a prąd ładowania pod koniec tej fazy spada do poziomu w którym malejąca wartość prądu jest wykryta przez układ sterujący i rozpoczyna się druga faza ładowania . Napięcie ładowania zostaje zredukowane z poziomu 2,45[V/ogniwo] do poziomu stałego napięcia buforowego 2,3[V/ogniwo]. Przełączenie na drugą fazę ładowania następuje po wykryciu, że baterie posiadają 80% pojemności znamionowej. Jest to jedna z najbardziej wydajnych metod ładowania, w której czas ładowania jest minimalizowany poprzez pierwszą fazę. Przejście do fazy drugiej zabezpiecza akumulatory przed przeładowaniem"

 

 

Czyli wynika z instrukcji że cykl jest 12sto godzinny bo napięcie w akumulatorach samoczynnie sie zmienia.

(Tekst ja pogrubiłam.)


Użytkownik kaska_zaborze edytował ten post 13 grudzień 2013 - 16:42

  • 0
Wciąż ma się mało lat a już się tyle przeżyło.Powoli dogasa blask tych co już nie wrócą dni.
Piotr Bukartyk.

#5 Sofia

Sofia

    Mruk

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 59 postów

Napisano 12 grudzień 2013 - 16:22

Dziekuje!:)


  • 0

#6 Gienek33

Gienek33

    Statysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 14 postów

Napisano 09 styczeń 2014 - 17:59

Ja od roku ujeżdżam swojego Quickie Tango żartobliwie mówiąc ze stajni Sunrise-Medical i też staram się żeby akumulatory zawsze się lądowały aż do samoistnego wyłączenia po naładowaniu. Staram się zawsze na noc zostawiać i wtedy mam pewność ze podczas dnia nic mnie nie zaskoczy. A ostatnimi czasy jeżdżę coraz więcej o coraz na dłuższe wycieczki i jakoś wszystko bez problemów. A nie ukrywajmy że w właśnie takich eskapadach akumulator powinien być jak najbardziej sprawny, bo na pieszo się niestety nie wróci. Z resztą sam zauważyłem ze im mocnej go wykorzystuje i odpowiednio ładuję trzyma lepiej jak go wcześniej oszczędzałem. Nie mogę nic złego powiedzieć Quickie Tango mają niezłe akumulatory.


Użytkownik kaska_zaborze edytował ten post 09 styczeń 2014 - 18:12
Literówki.

  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych