Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

MPD a paraplegia

mpd niepełnopsprawność schorzenie szczególne

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marta S

Marta S

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 786 postów
  • Skąd:szkoda że nie Lublin

Napisano 16 luty 2013 - 16:10

Moi drodzy, nie znam się na genezie Mózgowego Porażenia, chociaż sama je mam. Nie przykładałam do tego wagi, po prostu żyję z tym i już. Ale znalazłam się w sytuacji, ze przydałoby się wiedzieć jedną rzecz. Zapytam was bo piszą różne rzeczy i nie wiadomo, co jest prawdą.

 

Kiedy ubiegałam się o pracę, lekarz Medycyny Pracy wpisał mi paraplegia , jako schorzenie specjalne uprawniające do skróconego czasu pracy 7 godz,

Teraz pracodawca nakazał weryfikację i wysłał listę schorzeń szczegółnych do podpisu przeze mnie i przez lekarza specjalistę. samo orzeczenie nie wystarczy.

 

Mam porażenie kończyn dolnych, czy rzeczywiście zgodne z prawdą jest wpisanie paraplegia? Jeśli nie to wyjdę na idiotkę na wizycie u ortopedy. Mam w orzeczeniu wpisany symbol 10N 05. Będę wdzięczna za wasze podpowiedzi


  • 0

www.facebook.com/niemotylica zapraszam na moją autorską stronę z wierszami . 


#2 hanick13

hanick13

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 722 postów

Napisano 16 luty 2013 - 17:00

Paraplegia to nic innego jak porażenie dwukończynowe ( najczęściej kkd czyli kończyn dolnych ) .Może być ona spowodowana uszkodzeniem rdzenia ( jak w moim wypadku ) lub uszkodzeniem mózgu ( jak u ciebie bo piszesz że jesteś osobą z mózgowym porażeniem).Paraplegia jest więc pojęciem odnoszącym się nie tylko do osób po URK ale także MPD. A symbol jaki masz wpisany w orzeczeniu to nic innego jak informacja o tym że masz neurologiczną dysfunkcję narządu ruchu.
Reasumując zgodnie z prawdą masz wpisane paraplegia :) wszak   ..to wielkaaaaa rodzina  :hehe:

 

 

 

 

:coffee: 

 


Użytkownik hanick13 edytował ten post 16 luty 2013 - 17:02

  • 0