Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Masz problem z elektrycznym wózkiem czy skuterem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
78 odpowiedzi w tym temacie

#61 Rafalek

Rafalek

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1105 postów

Napisano 18 wrzesień 2015 - 13:52

Przerwanie procesu ładowania nie obniża sprawności akumulatora, tym bardziej, że tylko raz to wystąpiło.

Rozładowanie do końca nie jest wskazane, jednakże gdy jak w poprzednim zdarzeniu nastąpi raz to nic złego się nie stanie.

Wiesz, wg mych doświadczeń i obserwacji najbardziej niekorzystnym czynnikiem dla akumulatorów jest temperatura otoczenia.

W swym skuterze posiadam akumulaotry, które mają ponad 10 lat i jeszcze spokojnie zrobię na nich ok 20km. Są to 70Ah wyjęte ze skutera Invacare Meteor. Już kilkakrotnie pewien byłem, że ich czas dobiega końca, a po pewnym czasie znowu dobrze dzialały. Wracając do temperatury to wg mych obserwacji najlepsze jest w przedziale 20-28 st C; przy tegorocznych afrykańskich upałach napięcie na nich spadało o wiele szybciej.

Napisz, jakie to akumulatory, ile mają lat, czy ladujesz po każdej jeździe, codziennie, jaki orientacyjny dystans robisz po każdym naładowaniu etc


  • 0

"Boże, daj mi siłę by zmienić to co mogę zmienić
i odwagę by zaakceptować wszystko, czego nie mogę zmienić,
i mądrość, bym znał różnicę".


#62 Singe

Singe

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2113 postów

Napisano 18 wrzesień 2015 - 18:23

Wózek mam od lutego br. akumulatory w nim 2x12V/73Ah, nie ładuje ich po każdej jeździe, robię to gdy zgasną mi 3 zielone diody, teraz jeżdzę mało i ładuję 3 razy w miesiącu, a przedtem jeżdziłam dużo więcej z taką samą częstotliwością ładowania. Jaki dystans robię ? nie mam pojęcia, zwykle kręcę sie po mieście ze trzy razy i wtedy ładuje.


  • 0
Jeśli miłość – to tylko prawdziwa * Jeśli przyjaźń – to tylko szczera.
Jeśli obecność – to tylko niewymuszona * Jeśli być kimś – to tylko sobą.
- Rafał Wicijowski

#63 Rafalek

Rafalek

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1105 postów

Napisano 18 wrzesień 2015 - 18:33

To wg mnie wszystko jest ok i jak już wspominałem wcześniej temperatura ma także znaczenie.

Na Twoim miejscu przez pewien czas ładował bym po każdej jeżdzie.

Pozdrawiam :)


  • 1

"Boże, daj mi siłę by zmienić to co mogę zmienić
i odwagę by zaakceptować wszystko, czego nie mogę zmienić,
i mądrość, bym znał różnicę".


#64 Singe

Singe

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2113 postów

Napisano 19 wrzesień 2015 - 13:25

Rafałek dzięki :) troszkę mnie uspokoiłeś.


  • 1
Jeśli miłość – to tylko prawdziwa * Jeśli przyjaźń – to tylko szczera.
Jeśli obecność – to tylko niewymuszona * Jeśli być kimś – to tylko sobą.
- Rafał Wicijowski

#65 jalech

jalech

    Statysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 5 postów

Napisano 08 sierpień 2016 - 18:23

Witam,mam problem z wózkiem "tracer" wersja z silnikami 300W.

Przy pokonywaniu np krawężnika lub wysokiego podjazdu wózek zatrzymuje się i słychać dżwięk podobny do tarcia metalu o metal problem ten nasila się przy upałach.

Może ktoś z Was miał podobny problem, albo może mi poradzić kto może pomóc.

Dzwoniłem do serwisu vermeirena lecz tam nikt nie miał pomysłu co z tym fantem zrobić.

Pozdrawiam 

 


  • 0

#66 jalech

jalech

    Statysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 5 postów

Napisano 27 wrzesień 2016 - 16:21

 Witam ponownie widzę że nikt nie ma pomysłu co to może być.

Może w takim razie odezwie się ktoś kto ma taki sam wózek i napisze jak on się mu sprawuje.

To jest wermairen "Tracer" 10km/godz z nowym dżoistykiem (takim z wyświetlaczem)

Pozdrawiam 


  • 0

#67 Gość_michalina_*

Gość_michalina_*
  • Gość

Napisano 28 wrzesień 2016 - 13:54

Dzwoniłem do serwisu vermeirena lecz tam nikt nie miał pomysłu co z tym fantem zrobić. Pozdrawiam

 

 

Wszem i wobec oświadczam, że w naszej rzeczywistości (polskiej) sytuacja jest tego rodzaju, iż po zakupie wózka

"ty biedny inwalido martw się sam o serwis i naprawy" o poradach nie wspomnę.

U mnie w regionie pewien ON na wózku stworzył taki serwis.

Najważniejszy w naszych realiach liczy się tylko zbyt i kasa.

A co do owego wózka Tracer, to kolega miał ale się już zdarł. Teraz kombinuje na wózkach z odzysku, czyli z "alegro".

Przepraszam, że zacytuję "klasyka" - "sorry taki mamy klimat"


  • 0

#68 lukihah

lukihah

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 22 październik 2016 - 12:11

Witam,

od niecałych 3 lat mam wózek Vermeiren, model Forest z akumulatorami 2x12V 73Ah. Od początku używania go, po pełnym naładowaniu na wyświetlaczu pali mi się 10 diod. Wraz z kolejnymi przejechanymi kilometrami gasną kolejne diody, aż w końcu zostają tylko 2, wtedy dla bezpieczeństwa poruszam się tylko po podwórku, aż zgaśnie przedostatnia dioda - zostaje 1 - i wtedy od razu wracam do domu. Po kilku godzinach i wyrównaniu się temperatury wózka i otoczenia podłączam go do ładowarki. Ładowanie trwa ok 10-12 godzin (noc) i cały proces się powtarza.

Wózek był dotąd ładowany 37 razy, jak był nowy to robiłem na jednym takim ładowaniu ok. 35km, teraz robię ok. 30km.

 

I teraz pytanie, co sądzicie o takim sposobie używania wózka i ładowania akumulatorów? Jak dotąd myślałem, że jest wszystko ok. Na ten wątek trafiłem przypadkowo i po przeczytaniu go widzę, że jest sporo uwag żeby akumulatory ładować/doładowywać po każdym używaniu. Dlaczego? Przedłuża do żywotność akumulatorów, czy tylko zapewnia bezpieczeństwo Użytkownikowi, że wozak zawsze będzie gotowy do jazdy i nigdzie po drodze nie zabraknie prądu w aku?


  • 0

#69 Czeskku

Czeskku

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 28 postów

Napisano 22 październik 2016 - 21:32

Ja na Foreście intensywnie 8 lat funkcjonuje. Jest to mój jedyny wózek po domu i w terenie. Jeszcze na pierwszych akumulatorach działam. Prawidłowo postępujesz, ładując tylko wtedy gdy jedna dioda (czerwona) się pali no ostatecznie dwie. Akumulator ma określoną żywotność cykli naładowania i rozładowania dlatego nie ładuj często gdy jest jeszcze naładowany. No chyba że planujesz przerwę zimową. Unikaj całkowitego wyczerpania akumulatora a jeśli dojdzie do tego to jak najszybciej naładuj. Mój wózek jeszcze na pełnym ładowaniu przejedzie do 15 km.


  • 0

#70 Rafalek

Rafalek

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1105 postów

Napisano 23 październik 2016 - 13:01

Temat był wałkowany niejednokrotnie i po raz kolejny każdy z Was postępuje błędnie. Ładować trzeba zawsze, po każdym użytkowaniu, najlepiej na noc. Im płytsze rozładowania tym większa ilość cykli! Wystarczy sobie przejrzeć charakterystykę dowolnego akumulatora deep cycle.


  • 2

"Boże, daj mi siłę by zmienić to co mogę zmienić
i odwagę by zaakceptować wszystko, czego nie mogę zmienić,
i mądrość, bym znał różnicę".


#71 lukihah

lukihah

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 24 październik 2016 - 15:27

Kurde, im więcej teraz czytam tym mniej wiem. Znalazłem info, że "dobrej jakości akumulatory kwasowe (żelowe i AGM) wytrzymują około 400-600 pełnych cykli lub około 2000 cykli 30%.", co by potwierdzało, że lepiej częściej ładować.

 

Z drugiej strony w instrukcji obsługi mojej ładowarki IMPULS S 8A jest tylko informacja, że "niewskazane jest doprowadzać baterii do bardzo głębokiego rozładowania. Powoduje to drastyczne ograniczenie pojemności baterii, czyli w konsekwencji ich żywotności."
Z koleii w instrukcji obsługi akumulatorów DC70-12 jest mylna informacja, że "zbyt wczesne ładowanie akumulatorów obniża ich pojemność."
Dlatego sugerując się instrukcjami używałem wózek tak jak pisałem wyżej. Szkoda, że nie wyjaśniono tam lepiej tej kwestii.

@Rafalek masz jakiegoś dobrego linka, żebym mógł poczytać o tych akumulatorach deep cycle, ładowaniu itd.?


Użytkownik lukihah edytował ten post 24 październik 2016 - 15:31

  • 0

#72 Gość_kuba_*

Gość_kuba_*
  • Gość

Napisano 24 październik 2016 - 16:09

Tu masz ciekawy link na temat akumulatorów http://www.zeglujmyr...umulatory_9.pdf


  • 0

#73 Czeskku

Czeskku

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 28 postów

Napisano 24 październik 2016 - 21:25

Logicznie licząc 2000 cykli to około 6 lat czyli ja już 2 lata za frico mam akumulator sprawny. Jednak nadal po swojemu będę ładował akumulatory. Tak postępowałem i z kwasowymi akumulatorami i podobne efekty. Polecam ten sposób więc.


  • 0

#74 Rafalek

Rafalek

    Gawędziarz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1105 postów

Napisano 25 październik 2016 - 11:17

Bardzo fajny dokument odnośnie rodzajów akumulatorów, konserwacji oraz kryteriami odpowiedniego doboru znalazłem na stronie Meyry:

http://meyra.pl/wp-c...Akumulatory.pdf


  • 0

"Boże, daj mi siłę by zmienić to co mogę zmienić
i odwagę by zaakceptować wszystko, czego nie mogę zmienić,
i mądrość, bym znał różnicę".


#75 ekonarski

ekonarski

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 26 październik 2016 - 16:48

Witam. Znajomy posiada wózek inwalidzki elektryczny. I problem jest taki przy ruszaniu z miejscu nieraz gaśnie, jak ruczy to znowu zatrzymuje się nieraz jak załapie to przejedzie kilka metrów i to samo nie wiem co mu dolega. Proszę o jakąś podpowiedź


  • 0

#76 Gość_kuba_*

Gość_kuba_*
  • Gość

Napisano 26 październik 2016 - 17:47

Przede wszystkim posprawdzaj panel z joystickiem, wszelakiej maści złącza, przewody, napięcia akumulatorów, zobacz czy coś nie powoduje zwiększonego poboru prądu typu zaśniedziałe styki, uszkodzony hamulec ręczny (jeśli ma), uszkodzone łożysko, za duże obciążenie, itp.

 

ps.

Mam taką uwagę na przyszłość dla każdego piszącego. W  prośbie o pomoc, prosimy o podawanie konkretnego modelu wózka, jego wieku, dokładnych objawów i w jakiej konkretnej sytuacji to się dzieje. To naprawdę ułatwi sprawę, nawet żeby poszukać instrukcji obsługi do danego sprzętu. Bo najczęściej instrukcja obsługi jest ostatnim miejscem, gdzie szuka się rozwiązania. Inaczej przypomina to wróżenie z czarodziejskiej kuli ;) Może się zdarzyć taka sytuacja, że ktoś z czytających w swoim modelu wózka spotkał się już z podobną awarią...


  • 0

#77 jalech

jalech

    Statysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 5 postów

Napisano 27 październik 2016 - 17:47

Witam,

Co do ładowania akumulatorów wypróbowałem podawane sposoby, tj. ładowanie po każdej jeździe i ładowanie dopiero wtedy kiedy na wyświetlaczu pozostają dwie palące się diody. Wózek Tracer, akumulatory MK 74 Ah. W pierwszym przypadku, po roku akumulatory praktycznie mi padły (wykazały 50% pojemności), obecnie mija rok od zmiany na takie same akumulatory i nie ma żadnych oznak spadku pojemności. Mogę z całym przekonaniem popartym doświadczeniem powiedzieć, że powinno się ładować akumulatory żelowe dopiero kiedy pojemność spada do 25-35%

Pozdrawiam.       


Użytkownik kuba edytował ten post 27 październik 2016 - 19:38
Poprawa interpunkcji

  • 0

#78 Gladiator

Gladiator

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 27 postów

Napisano 18 czerwiec 2017 - 14:39

Witam.

Jeszcze w kwestii ładowania akumulatorów:

 

W moim poprzednim pojeździe (Tracer 6 km) akumulatory fabryczne wytrzymały 10 lat. W sumie na upartego mógłbym ich dalej używać, gdyby nie awaria modułu.  Skrócenie zasięgu jest już wyraźnie widoczne ale jeździć "wokół komina" się da jak najbardziej. Starałem się go zawsze ładować przy zapalonych tylko czerwonych diodach. Nie wcześniej.

A propos' : Może ktoś wie gdzie zdobędę moduł sterowania do Tracera ( poza producentem)? Jaka może być orientacyjna cena tego podzespołu? Czy 1200zł za używany moduł to nie jest zbyt wygórowana kwota? Być może pokuszę się o jego naprawę. Czy jest możliwość zdobycia nowego modułu do Tracera? Dowiedziałem się, że ten model wózka nie jest już produkowany. Jak z dostępnością części.?

 

Teraz mam Forest 3. V max to 10 km/h. Z instrukcji wynika, że mam baterie o pojemności 80 Ah, 12V. Mój wózek ma 2 zielone diody, 2 pomarańczowe i jedną czerwoną na ciekłokrystalicznym wyświetlaczu.  Teraz będzie kilka cytatów:

Z instrukcji obsługi wózka: "wóżek można ładować po każdym użyciu..."  " Wózek należy naładować najpóźniej gdy na wskaźniku naładowania zaświecą się czerwone diody" - str. 21

 

Z instrukcji obsługi akumulatorów: " Ładowanie akumulatorów, gdy na panelu palą się jeszcze zielone, czy żółte diody, znacznie zmniejsza pojemność baterii i skraca zasięg jazdy wózka"  "zbyt wczesne ładowanie akumulatorów obniża ich pojemność"- str. 3

Czyli jak ładować: po każdym użyciu, czy przy czerwonej kontrolce? Ja w sumie skłaniam się ku tej drugiej opcji.

 

Co do ładowania mam jeszcze pytanie. Czy jak ładujecie swoje pojazdy (wózki) to panel ma być włączony, czy wyłączony?  Jeśli dobrze pamiętam to w instrukcji Tracera było napisane by ładować na włączonym panelu. W sumie robiłem odwrotnie i nic nigdy się złego nie działo. Dopiero tej zimy nastąpił zgon modułu. Najprawdopodobniej przez przechowywanie na mrozie.

Przy Foreście nic nie pisze na temat tego czy panel ma być on czy off. Czy ma to jakieś znaczenie?

 

Mam jeszcze pytania dotyczące Foresta 3.

 

Czy to normalne, że podczas jazdy z wyższymi predkościami pojazd wydaje dźwięk jakby bzyczenia z tyłu?  Pytam bo Tracer poruszał się w zasadzie bezszelestnie poza delikatnym szumem opon. Być może to bzyczenie to nie awaria, a typowe  zachowanie  tego modelu.

 

Liczę, że ktoś zajrzy do tematu i odpowie. :)


  • 0

#79 Dariusz2025

Dariusz2025

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 20 postów

Napisano 26 czerwiec 2017 - 20:34

Jeśli używasz, jeździsz to po każdej jeździe. W przypadku gdy wózek / skuter dłuższy czas jest nieużywany to także nie należy przesadzać z doładowywaniem; raz na 2-3 m-ce wystarczy. Dobre akumulatory nawet jak są pół roku nieużywane to ładowarka przy podłączeniu i diagnostyce powinna pokazać, iż są naładowane.


Witam, akumulatory należy rozładowywać do czerwonych diod czy do połowy?

Kurde, im więcej teraz czytam tym mniej wiem. Znalazłem info, że "dobrej jakości akumulatory kwasowe (żelowe i AGM) wytrzymują około 400-600 pełnych cykli lub około 2000 cykli 30%.", co by potwierdzało, że lepiej częściej ładować.

Z drugiej strony w instrukcji obsługi mojej ładowarki IMPULS S 8A jest tylko informacja, że "niewskazane jest doprowadzać baterii do bardzo głębokiego rozładowania. Powoduje to drastyczne ograniczenie pojemności baterii, czyli w konsekwencji ich żywotności."
Z koleii w instrukcji obsługi akumulatorów DC70-12 jest mylna informacja, że "zbyt wczesne ładowanie akumulatorów obniża ich pojemność."
Dlatego sugerując się instrukcjami używałem wózek tak jak pisałem wyżej. Szkoda, że nie wyjaśniono tam lepiej tej kwestii.
@Rafalek masz jakiegoś dobrego linka, żebym mógł poczytać o tych akumulatorach deep cycle, ładowaniu itd.?


AGM omija się szerokim łukiem tylko żelowe.

Ja na Foreście intensywnie 8 lat funkcjonuje. Jest to mój jedyny wózek po domu i w terenie. Jeszcze na pierwszych akumulatorach działam. Prawidłowo postępujesz, ładując tylko wtedy gdy jedna dioda (czerwona) się pali no ostatecznie dwie. Akumulator ma określoną żywotność cykli naładowania i rozładowania dlatego nie ładuj często gdy jest jeszcze naładowany. No chyba że planujesz przerwę zimową. Unikaj całkowitego wyczerpania akumulatora a jeśli dojdzie do tego to jak najszybciej naładuj. Mój wózek jeszcze na pełnym ładowaniu przejedzie do 15 km.


Akumulatorów nie należy rozładowywać poniżej 10,5 Volt. Serwis Vermeiren kazali rozładowywać do 2 czerwonych diod. Przez taką głupotę siadały baterie.

Użytkownik kuba edytował ten post 26 czerwiec 2017 - 23:59
Połączono posty

  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych