Witam.
Jeszcze w kwestii ładowania akumulatorów:
W moim poprzednim pojeździe (Tracer 6 km) akumulatory fabryczne wytrzymały 10 lat. W sumie na upartego mógłbym ich dalej używać, gdyby nie awaria modułu. Skrócenie zasięgu jest już wyraźnie widoczne ale jeździć "wokół komina" się da jak najbardziej. Starałem się go zawsze ładować przy zapalonych tylko czerwonych diodach. Nie wcześniej.
A propos' : Może ktoś wie gdzie zdobędę moduł sterowania do Tracera ( poza producentem)? Jaka może być orientacyjna cena tego podzespołu? Czy 1200zł za używany moduł to nie jest zbyt wygórowana kwota? Być może pokuszę się o jego naprawę. Czy jest możliwość zdobycia nowego modułu do Tracera? Dowiedziałem się, że ten model wózka nie jest już produkowany. Jak z dostępnością części.?
Teraz mam Forest 3. V max to 10 km/h. Z instrukcji wynika, że mam baterie o pojemności 80 Ah, 12V. Mój wózek ma 2 zielone diody, 2 pomarańczowe i jedną czerwoną na ciekłokrystalicznym wyświetlaczu. Teraz będzie kilka cytatów:
Z instrukcji obsługi wózka: "wóżek można ładować po każdym użyciu..." " Wózek należy naładować najpóźniej gdy na wskaźniku naładowania zaświecą się czerwone diody" - str. 21
Z instrukcji obsługi akumulatorów: " Ładowanie akumulatorów, gdy na panelu palą się jeszcze zielone, czy żółte diody, znacznie zmniejsza pojemność baterii i skraca zasięg jazdy wózka" "zbyt wczesne ładowanie akumulatorów obniża ich pojemność"- str. 3
Czyli jak ładować: po każdym użyciu, czy przy czerwonej kontrolce? Ja w sumie skłaniam się ku tej drugiej opcji.
Co do ładowania mam jeszcze pytanie. Czy jak ładujecie swoje pojazdy (wózki) to panel ma być włączony, czy wyłączony? Jeśli dobrze pamiętam to w instrukcji Tracera było napisane by ładować na włączonym panelu. W sumie robiłem odwrotnie i nic nigdy się złego nie działo. Dopiero tej zimy nastąpił zgon modułu. Najprawdopodobniej przez przechowywanie na mrozie.
Przy Foreście nic nie pisze na temat tego czy panel ma być on czy off. Czy ma to jakieś znaczenie?
Mam jeszcze pytania dotyczące Foresta 3.
Czy to normalne, że podczas jazdy z wyższymi predkościami pojazd wydaje dźwięk jakby bzyczenia z tyłu? Pytam bo Tracer poruszał się w zasadzie bezszelestnie poza delikatnym szumem opon. Być może to bzyczenie to nie awaria, a typowe zachowanie tego modelu.
Liczę, że ktoś zajrzy do tematu i odpowie.