Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

Renta socjalna a umiarkowany stopnień niepełnosprawności.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 zonki

zonki

    Statysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 14 postów

Napisano 07 lipiec 2008 - 10:25

Witam

Mam orzeczony umiarkowany stopień niepełnosprawności - dawna IIga grupa inwalidzka (ustalenie niepełnosprawności przed 18tym rokiem życia).

I teraz moje pytanie, czy mam prawo do reny socjalnej :?:

W 2005 starałem się o przyznanie renty dla osoby całkowicie niezdolnej do pracy ale uzyskałem odmowę...

O ile w przypadku I-szej grupy inwalidzkiej sprawa jest jasna:

http://ipon.org.pl/f...ic.php?id=10784

To w przypad 2giej grupy jest jednak trochę zawiłości i w końcu nie wiem czy coś mi się należy czy nie...

Aktualnie studiuję, rozumiem że w razie podjęcia pracy zawodowej ewentualna ręta jest anulowana tak ?

Tu znalazłęm taką pozycję jak:

renta dla osoby częściowo niezdolnej do pracy http://www.rp.pl/temat/83989.html

http://www.gazetapod...osci-a_2941.htm

Tabelka na dole strony:

II grupa inwalidzka całkowita niezdolność do pracy umiarkowany stopień niepełnosprawności

EDIT:

http://www.zus.pl/de...asp?p=1&id=1109

Renta socjalna przysługuje osobie, która jest pełnoletnia oraz całkowicie niezdolna do pracy z powodu naruszenia sprawności organizmu, które powstało:

* przed ukończeniem 18 roku życia,

hmm

/EDIT

Pozdrawiam
Zonki
  • 0

#2 Minutka

Minutka

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2156 postów

Napisano 07 lipiec 2008 - 15:01

A jesteś całkowicie niezdolny do pracy żeby dostać rentę socjalną?
  • 0

#3 vivien

vivien

    Widz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 16 lipiec 2008 - 08:10