Skocz do zawartości

A- A A+
A A A A
Zdjęcie

faktura błędny adres

faktura błędny adres

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 bolo

bolo

    Milczek

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 23 postów

Napisano 28 styczeń 2017 - 08:20

witam 

 

montowałem oprzyrządowanie do samochodu mam na to fakturę ale został tam wpisany adres z dowodu osobistego jednak nie jest to mój adres zameldowania czy taką fakturę mogę odliczyć od podatku czy muszę ją wystawić jeszcze raz ??   


  • 0

#2 otik

otik

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 167 postów
  • Skąd:pyrlandia

Napisano 29 styczeń 2017 - 15:41

Czy możesz doprecyzować informacje:

  •  Czy adres z dowodu os.to adres zamieszkania i czy pod tym adresem składasz PIT?
  • Czy posiadasz zameldowanie stałe czy czasowe?
  • Czy auto jest Twoje prywatne czy prowadzisz działalność gospodarczą i auto jest firmowe?
  • Czy na fakturze jest może Twój PESEL jeśli nie prowadzisz działalności?

Użytkownik otik edytował ten post 29 styczeń 2017 - 15:57

  • 0

#3 Kicia

Kicia

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2065 postów
  • Skąd:Warszawa-Targówek

Napisano 30 styczeń 2017 - 15:08

 Czy adres z dowodu os.to adres zamieszkania i czy pod tym adresem składasz PIT? Czy posiadasz zameldowanie stałe czy czasowe?

 

Można też rozliczać się w urzędzie skarbowym, przynależnym do miejsca zatrudnienia (jeśli się pracuje lub ma własną firmę), nawet w innym mieście, niekoniecznie trzeba się rozliczać w miejscu zameldowania.


  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła.
Victor Hugo

#4 otik

otik

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 167 postów
  • Skąd:pyrlandia

Napisano 30 styczeń 2017 - 21:33

Tak Kiciu, rozliczamy się pod adresem w jakim mieszkamy na ostatni dzień  roku podatkowego i nieistotne jest czy pod tym adresem mamy meldunek. :)


  • 0

#5 Kicia

Kicia

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2065 postów
  • Skąd:Warszawa-Targówek

Napisano 31 styczeń 2017 - 00:28

A jeśli mieszkamy np. w Płocku, a pracujemy w Warszawie, to przecież możemy się też rozliczać w Warszawie, prawda?


  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła.
Victor Hugo

#6 __ANIOLEK__

__ANIOLEK__

    Orator

  • Super Moderator
  • 6290 postów
  • Skąd:home

Napisano 31 styczeń 2017 - 11:57

A jeśli mieszkamy np. w Płocku, a pracujemy w Warszawie, to przecież możemy się też rozliczać w Warszawie, prawda?

 
Tak Kiciu, to jest prawda i sama tak rozliczyłam męża. Nie podałam adres zameldowania, tylko zamieszkania, czyli nie z dowodu, a pamięci ;) Nikogo to nie dziwi, a już na pewno nie to, że ktoś kiedyś mieszkał w Warszawie, a teraz w innym województwie. Wszystko jest w jak najlepszym porządku i nie mam z niczym problemu. Najważniejsze by pesel i pozostałe dane były prawidłowe :)
Myślę, że w przypadku tej faktury wszystko powinno skończyć się pomyślnie. Trzeba tylko grzecznie poinformować, że adres zamieszkania się zmienił i jest inny od adresu zameldowania, który widnieje w dowodzie osobistym i na fakturze.
Aby bardziej zrozumieć tą zawiłość posłużę się cytatem:

Kwestię zameldowania reguluje ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych. Art. 5 ust 1 tej ustawy stanowi, że osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca stale na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego. Jednocześnie z godnie z ust 2 w/w przepisu w tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego. Natomiast zgodnie z art.6 ust 1 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania.  
Chociaż definicja pobytu stałego może się wydać zbieżna z definicją miejsca zamieszkania w rozumieniu kodeksu cywilnego, trzeba wiedzieć że zameldowanie w żadnym razie  nie przesądza o miejscu zamieszkania. Co najwyżej uprawdopodobnia, że w miejscowości, w której osoba fizyczna jest zameldowana ma ona także miejsce zamieszkania. Zgodnie z art. 10 ust 2 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych,  zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu. Nie ma zatem charakteru prawnie kształtującego, a jedynie ściśle administracyjny odzwierciedlający, że ktoś dany obiekt  zajmuje. Co bardzo istotne zameldowanie w danej nieruchomości nie tworzy do niej żadnych praw. Nie ma zatem obawy, że wynajmując mieszkanie najemca będzie mógł skutecznie uzurpować sobie jego własność.

Źródło:

http://prawodlakazde...–-skutki-prawne

 

Dodatkowo:

Konsekwentnie ze stanowiskiem powyżej dla osób fizycznych nieprowadzących działalność gospodarczą, prawidłowym jest podawanie na fakturze aktualnego adresu zamieszkania, czyli tego, który podaliśmy do swojego urzędu skarbowego.

Źródło:

http://kancelariepod...a-fizyczna.html


  • 0

"Stań twarzą zwróconą do słońca, a cień pozostanie za tobą". /Teresa Lipowska/

 

"Śmiech jest masażem dla brzucha! Uśmiech jest masażem dla serca!".

 

 


#7 Kicia

Kicia

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2065 postów
  • Skąd:Warszawa-Targówek

Napisano 31 styczeń 2017 - 13:09

Nie podałam adres zameldowania, tylko zamieszkania, czyli nie z dowodu, a pamięci. Nikogo to nie dziwi, a już na pewno nie to, że ktoś kiedyś mieszkał w Warszawie, a teraz w innym województwie.

Tylko, że ja piszę o czymś zupełnie innym. - Nie chodzi mi ani o adres zameldowania, ani o adres zamieszkania, ale o adres zatrudnienia. - Pytałam, czy można mieszkać (nie być zameldowanym) np. w Płocku, Radomiu (w mieście województwa mazowieckiego), być zameldowanym w innym mieście, np. w Opolu, a pracować np. w Warszawie i rozliczać się w Warszawie? - Czy jest problem rozliczać się w urzędzie skarbowym warszawskim? - Z tego, co wiem, to nie powinno być żadnego problemu. - Czyżbym się myliła?


  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła.
Victor Hugo

#8 __ANIOLEK__

__ANIOLEK__

    Orator

  • Super Moderator
  • 6290 postów
  • Skąd:home

Napisano 31 styczeń 2017 - 13:32

Z tego, co wiem, to nie powinno być żadnego problemu. - Czyżbym się myliła?

 

Wtedy wkraczamy już w zakres przepisów podatkowych. Tutaj nie samowolki i jest jasno określone (pewnie dlatego, by uniknąć bałaganu):

"Dla podatników, którzy zmienili miejsce zamieszkania lub pobytu w roku podatkowym organem podatkowym jest organ właściwy według miejsca zamieszkania lub pobytu w ostatnim dniu roku podatkowego. W przypadku, gdy zamieszkanie lub pobyt na terytorium Polski podatników ustał przed tym dniem właściwy jest organ według ostatniego miejsca zamieszkania lub pobytu na jej terytorium".

Zaczerpnięte ze strony:

http://www.pit.pl/ak...rowadzki-12408/

 

Dla rozliczeń podatku PIT nie jest ważne miejsce zameldowania, lecz miejsce zamieszkania podatnika. Można więc złożyć deklarację podatkową np. w miejscowości w której się pracuje, a nie w miejscowości, w której ma się zameldowanie. Nie trzeba mieć meldunku w miejscowości, w której się przebywa, aby złożyć w niej deklarację PIT. Nie trzeba też składać dodatkowego formularza ZAP-3. Wystarczy w odpowiedniej rubryce deklaracji np. pit 37, pit 36 czy pit 28 wpisać swój aktualny adres i rozliczenie pit wysłać do urzędu skarbowego w mieście, w którym zamieszkujemy.

Źródło:

https://www.pitax.pl...-rozliczyc-pit/

 

Wyjaśnię to na przykładzie: w połowie roku zmieniłam miejsce pracy, aż dwa razy. Obecnie pracuje gdzie indziej i jest to jednocześnie mój adres zamieszkania. Ostatni PIT, jaki otrzymałam od pracodawcy jest z Urzędem Skarbowym, którym to ON się rozliczył i tym samym jest jednocześnie MOIM Urzędem Skarbowym, z którym ja jako płatnik muszę się rozliczyć. Więc spisuje kwoty z pozostałych pit-ów (pierwszy pit - US Warszawa i to tutaj mam zameldowanie stałe, drugi pit - US Poznań, a ostatni - US Szczecin, związany z aktualnym miejscem pracy) i zbiorczo rozliczam się z całego roku kalendarzowego (z US w Szczecinie). Mam nadzieję, że napisałam to w miarę jasno i składnie :) W taki sposób mi to wyjaśniono i tak mną pokierowano w Urzędzie Skarbowym. Jeśli jakiś tam sobie US w danym mieście działa inaczej to ja już nie wnikam w jego kompetencje. Pozdrawiam, M.


  • 1

"Stań twarzą zwróconą do słońca, a cień pozostanie za tobą". /Teresa Lipowska/

 

"Śmiech jest masażem dla brzucha! Uśmiech jest masażem dla serca!".

 

 


#9 otik

otik

    Podpowiadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 167 postów
  • Skąd:pyrlandia

Napisano 31 styczeń 2017 - 16:19

Tylko, że ja piszę o czymś zupełnie innym. - Nie chodzi mi ani o adres zameldowania, ani o adres zamieszkania, ale o adres zatrudnienia. - Pytałam, czy można mieszkać (nie być zameldowanym) np. w Płocku, Radomiu (w mieście województwa mazowieckiego), być zameldowanym w innym mieście, np. w Opolu, a pracować np. w Warszawie i rozliczać się w Warszawie? - Czy jest problem rozliczać się w urzędzie skarbowym warszawskim? - Z tego, co wiem, to nie powinno być żadnego problemu. - Czyżbym się myliła?


Jeśli adres zamieszkania(nie meldunku) jest na terenie US co adres naszego zatrudnienia (miejsce zakładu pracy) rozliczamy się zawsze w US naszego zamieszkania ,więc w tym wypadku to jeden i ten sam US dla obu adresów. W przypadku kiedy adres zamieszkania znajduje się na terenie innego US co adres zatrudnienia rozliczamy się w tym US co zamieszkujemy.


Myślę, że w przypadku tej faktury wszystko powinno skończyć się pomyślnie. Trzeba tylko grzecznie poinformować, że adres zamieszkania się zmienił i jest inny od adresu zameldowania, który widnieje w dowodzie osobistym i na fakturze.

Adres zameldowania nie widniał w dowodzie. Nie wiemy co to był za adres ( czy to adres zamieszkania czasowego a może dawny adres zameldowania bo jeszcze dowód niewymieniony ).
Niewiadomą jest również czy adres na fakturze to adres składania deklaracji PIT., dlatego prosiłam o więcej informacji. ;)


Użytkownik __ANIOLEK__ edytował ten post 31 styczeń 2017 - 19:13
połączono posty ze sobą.

  • 0

#10 Kicia

Kicia

    Narrator

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2065 postów
  • Skąd:Warszawa-Targówek

Napisano 31 styczeń 2017 - 20:16

Jeśli adres zamieszkania(nie meldunku) jest na terenie US co adres naszego zatrudnienia (miejsce zakładu pracy) rozliczamy się zawsze w US naszego zamieszkania ,więc w tym wypadku to jeden i ten sam US dla obu adresów. W przypadku kiedy adres zamieszkania znajduje się na terenie innego US co adres zatrudnienia rozliczamy się w tym US co zamieszkujemy.

Dziękuję za wyjaśnienie. - Dobrze wiedzieć, bo są miasta, gdzie jest więcej, niż jeden urząd skarbowy, więc warto być dobrze zorientowanym.

Nierzadko jest tak, że ludzie rozliczają się według miejsca zameldowania, chociaż zamieszkują gdzie indziej i pracują w innym mieście (tam też zamieszkują), wtedy miasto traci część podatków.

 

@Aniołku - Tobie też dziękuję za obrazowe wyjaśnienie :)


  • 1
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła.
Victor Hugo


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych