Kilometry Dobra to kampania społeczna do której może dołączyć każdy, chcący działać w duchu idei filantropii, która nie ma granic. Organizatorem kampanii jest Polski Instytut Filantropii.
Kilometry Dobra to stworzona w Polsce międzynarodowa kampania dobroczynna, jedyna, w której mogą wziąć udział organizacje z całego świata. Nie jest to jednorazowa akcja jak kiedyś Ice Bucket Challenge, lecz regularna, powtarzana co roku.
To kampania, która sprawia, że organizacje pozarządowe uzyskują pieniądze na realizację swoich celów. W ciągu ostatnich 3 lat do fundacji i stowarzyszeń trafiło już ponad 2,3 mln zł. na realizację 80 celów.
Kilometry Dobra działają w oparciu o współracę organizacji i aktywnych osób. Budujemy koalicję, która ma większą siłę przebicia w dotarciu do darczyńców i mediów. Kampania uczy odpowiedzialności, współpracy (organizacje finansują ją z własnych środków), dobrego zarządzania oraz promuje skuteczne i etycznie działające organizacje.
A przede wszystkim wzmacnia je finansowo
Zbieramy pieniądze na różne cele społeczne: edukację, bezpieczeństwo, ekologię, sport, kulturę, potrzeby humanitarne, kościół, niepełnosprawnych, zdrowie.
Dodatkowo, Kilometry Dobra to wygodny sposób zbierania pieniędzy, gdyż:
- Każda organizacja zbiera na swój cel.
- Pieniądze trafiają bezpośrednio do każdej organizacji, nigdy nie są na jednym koncie.
Organizacje są wyposażane w materiały promocyjne (ulotki, skarbonki, bannery, roll upy, koszulki), dostają swoją stronę internetową, wsparcie techniczne i dedykowane szkolenie z fundraisingu. Nad kampanią czuwa też zespół, który promuje działania organizacji w mediach ogólnopolskich i kanałach społecznościowych.
Kilometry Dobra 2017 potrwają od 1 marca do 4 czerwca.
***
Przez 3 miesiące organizacje pozyskują pieniądze wszystkimi dostępnymi metodami: poprzez zbiórki w szkołach, parafiach, stronę internetową, aukcje, koncerty itp. Kampanii towarzyszy próba pobicia rekordu Guinnessa.
Konkurencją jest układanie ciągu monet o jednym nominale - stąd Kilometry Dobra. Monety przykleja się na taśmę klejącą, tworząc metrowe odcinki (to ułatwienie wprowadzili kilka lat temu Filipińczycy). Do rekordu potrzebujemy 75 km., czyli ponad 3,3 mln zł.
W ostatniej edycji:
- Ukazało się 905 publikacji medialnych o organizacjach uczestniczących w akcji.
- Ekwiwalent reklamowy wyniósł 2 295 752 zł.
- Informacje o Kilometrach Dobra dotarły do 6 369 073 osób.
Dotychczasowe efekty Kilometrów Dobra to m.in., stypendia naukowe dla dzieci z terenu małopolski, powstanie świetlicy rehabilitacyjnej dla niepełnosprawnych umysłowo z Zamościa, remont przedszkola Sióstr Benedyktynek w Jarosławiu czy też zakup samochodu specjalistycznego dla rodziny ze Złotoryi.
***
Naszą akcję wspierają znani i lubiani ambasadorzy: Robert Lewandowski, Cezary Żak, zespół Perfect, IRA, Bracia Golec, Kamil Grosicki, Jakub Wawrzyniak, Łukasz Piszczek, Maciej Kot, prof. Walery Pisarek, Omena Mensah, Artur Barciś, Krzysztof Ibisz, Barbara Stępniak – Wilk, Jacek Krzynówek, Ewa Bem, Piotr Wyszomirski, Joachim Mencel, Paulina Maj, Witold Paszt. Hymn kampanii został w tym roku napisany i nagrany przez zespół Skaldowie.
Organizacja dużej i skutecznej kampanii fundraisingowej to koszt 300 - 500 tys. zł. Uczestnicząc w kampanii Kilometry Dobra organizacje ponoszą nawetkilkaset razy mniejsze koszty. Wkład własny zależy od wielkości miejscowości, w której dana organizacja będzie przeprowadzać finał.
Chcemy, by Kilometry Dobra stały się największą kampanią filantropijną w Polsce,a w 2020 były zbierane na wszystkich kontynentach, w 1000 miast na całym świecie.
Źródło: http://kilometrydobra.pl/